استارت‌آپی با شاخص رشد ۱۵۰۰ درصدی! (+عکس)

در سال ۲۰۱۶ میلادی نشریه بین‌المللی «سیلیکون ولی بیزنس ژورنال» اعلام کرد وی‌پِی در جمع ۵۰۰ کمپانی برتر جهان قرار دارد که در عرصه استارت‌آپ‌های خصوصی سریع‌ترین رشد را به خود اختصاص داده‌اند و این شرکت موفق شده است از زمان تاسیس تاکنون بیش از ۱۵۰۰ درصد رشد کند.

موبنا – «وی‌پِی» نام یک استارت‌آپ موفق در عرصه خدمات پرداخت آنلاین محسوب می‌شود که دفتر مرکزی آن در آمریکا واقع شده است و انواع مختلف راهکارهای جامع و تطبیقی متناسب با رابط‌های نرم‌افزاری را روی پلتفرم‌های سازمانی، فروشگاه‌هی اینترنتی و کمپانی‌های نرم‌افزاری کوچک ارایه می‌کند. این استارت‌آپ همواره کوشیده است بهترین روش برای جلوگیری از تقلب و حفاظت از خطرات سایبری را در اختیار مشتریان خود بگذارد.

«وی‌پِی» روی سایت اینترنتی خود اینگونه معرفی شده است: «وی‌پِی یک کمپانی ارایه دهنده پلتفرم پرداخت محسوب می‌شود که امکان پرداخت، کاهش خطرات و پشتیبانی از محصولات و سرویس‌ها را از طریق نرم‌افزارها و پلتفرم‌های سازمانی فراهم می‌کند. ما پرداخت‌ها را از طریق نرم‌افزار و پلتفرم‌ها انجام می‌دهیم و این همه آن چیزی است که دنبال می‌کنیم و مدعی هستیم این کار را بهتر از هر شرکت دیگری در جهان ارایه می‌دهیم. وی‌پِی یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ “جِی‌پی‌ مورگان چِیس” است».

استارت‌آپی با شاخص رشد ۱۵۰۰ درصدی! (+عکس)

تاریخچه

سال ۲۰۰۸ میلادی دو دوست با نام‌های «ریچ آبرمن» و «بیل کلریکو» استارت‌آپ «وی‌پِی» را در شهر ماساچوست در ایالت بوستون آمریکا راه‌اندازی کردند که البته هم اکنون دفتر مرکزی شرکت به کالیفرنیا انتقال یافته است. انگیزه اولیه برای راه‌اندازی «وی‌پِی» برای آبرمن ایجاد شد و او که تصمیم داشت مقداری پول به دست بردارش برساند، با مشکلات فراوانی مواجه شده بود. قرار بود برادر آبرمن مهمانی فارق التحصیلی ترتیب دهد که البته پول کافی برای این کار نداشت و آبرمن از ۱۴ دوست خود در نقاط مختلف آمریکا توانست مبلغ ۴۲۰۰ دلار دریافت کند تا هزینه مهمانی پرداخت شود. بخشی از این پول‌ها نقد بود و بخش دیگر به صورت چک، PayPal و … پرداخت شده بود و آبرمن سرانجام توانست مبلغی که نیاز دارد را به این شکل  جمع‌آوری کند. او برای نقد کردن و ارسال پول‌ها به بردارش با مشکل زیادی مواجه شد و با این وجود تصور می‌کرد راه آسان‌تری برای جمع‌آوری پول از مردم وجود دارد. او مطالعات فراوانی روی نقاط ضعف سیستم PayPal انجام داد و سرانجام آقای آبرمن از دوستش کلریکو خواست به او کمک کند و با حل مشکلات موجود استارت‌آپ وی‌پِی را راه بیاندازد.

پس از آنکه شرکت تاسیس شد و به موفقیت رسید، آبرمن و کلریکو پیشنهاد مرکز توسعه‌دهنده «وای کامبیناتور» در کالیفرنیا را پذیرفتند تا دفتر مرکزی شرکت به شهر کالیفرنیا و دره سیلیکون انتقال پیدا کند. آنها با این اقدام از مرکز «ماکس لوچین» که مدیرعامل آن یکی از بنیانگذاران PayPal بود کمک مالی دریافت کردند و سپس سرمایه‌گذاری از سوی دیگر مراکز بزرگ هم آغاز شد. با اتفاقات مذکور این استارت‌آپ در آگوست ۲۰۱۰ از سوی شرکت سرمایه‌گذاری «آگوست کپیتال» حدود ۱.۶۵ میلیون دلار پول نقد دریافت کرد و سپس ۷.۵ میلیون دلار دیگر از سوی «هایلند کپیتال» به آنها پرداخت شد. در دسامبر ۲۰۱۰  «وی‌پِی» توانست مجموع سرمایه‌های دریافتی خود را به ۹ میلیون دلار برساند. دیگر سرمایه‌گذاران بزرگی که به حضور در این استارت‌آپ کوچک رغبت پیدا کردند هر کدام در سال‌های بعدی به سرمایه‌گذاری‌های مختلف ادامه دادند. در مه ۲۰۱۱ «بیل کلریکو» و «ریچ آبرمن» به عنوان «بهترین کارآفرینان جوان حوزه فناوری» از سوی نشریه «بلومبرگ بیزنس‌ویک» برگزیده شدند.

استارت‌آپی با شاخص رشد ۱۵۰۰ درصدی! (+عکس)

آبرمن و کلریکو در ابتدای کار خود به این نتیجه رسیده بودند که در جریان انجام پرداخت‌های گروهی نقص‌های فراوانی وجود دارد و بنابراین آنها تصمیم گرفتند به صورت ویژه روی کسب و کارهای کوچک تمرکز کنند و خدمات کارت‌های اعتباری آنلاین را بپذیرند. سپس «وی‌پِی» به این نتیجه رسید که بیشترین رشد در فرآیندهای داخلی شرکت که بیشترین استقبال از آن شده است، مربوط به رابط کاربری نر‌افزاری (API) آنها می‌شود که این سیستم سال ۲۰۱۱ میلادی راه‌اندازی شده بود. در سال ۲۰۱۴ میلادی «وی‌پِی» سرویس اهدا مالی خود را متوقف کرد تا از این طریق بتواند تمرکز بیشتری بر دیگر محصولات داشته باشد. در سال ۲۰۱۵ میلادی «وی‌پِی» موفق شد از سوی شرکت سرمایه‌گذاری «اف‌تی‌وی کپیتال» و شرکت ژاپنی تجارت الکترونیک «راکوتِن» حدود ۴۰ میلیون دلار سرمایه نقدی جذب کند. به گفته «بیل کلریکو» مدیرعامل شرکت، هدف اصلی از این سرمایه‌گذاری سرعت بخشیدن به تلاش‌های «وی‌پِی» در راستای پشتیبانی گسترده از پرداخت‌ها در تعداد بیشتری از کشورها بود. در اکتبر ۲۰۱۷ شرکت بانکداری «جِی‌پی مورگان چِیس» اعلام کرد که تصمیم دارد استارت‌آپ «وی‌پِی» را بخرد و چندی بعد با انتشار یک گزارش رسمی ارزش این مرکز بیش از ۲۲۰ میلیون دلار برآورد شد.

استارت‌آپی با شاخص رشد ۱۵۰۰ درصدی! (+عکس)

خدمات

«وی‌پِی» یک شرکت خصوصی است که انواع مختلف سرویس‌های پرداخت را روی پلتفرم‌های سازمانی ارایه می‌کند و شارژ هزینه‌های خدمات هنگام پرداخت وجود درآمد خود را به دست می‌آورد. وی‌پِی با سرویس‌های مختلفی که ارایه می‌دهد امنیت، سازگاری با نیاز مشتری، و پرداخت‌های بدون واسطه روی پلتفرم‌های مختلف از طریق رابط کاربری نر‌افزاری را ارایه می‌کند.

استارت‌‌آپ وی‌پِی طی سال‌های اخیر خدمات تخصصی حفاظت در مقابل خطرات پرداخت و حملات سایبری را نیز ارایه کرده است و به میزان قابل ملاحظه امکان بروی هرگونه خطر در سیستم را کاهش می‌دهد که این اتفاق از طریق ابزارهای نرم‌افزاری توسعه یافته در دیگر شرکت‌ها صورت می‌گیرد. کمپانی مذکور با سرویس‌های خود قادر است هرگونه کلاهبرداری مبتنی بر سوءاستفاده از منابع داده را شناسایی کند که از جمله آنها می‌توان به ارتباطات به داده‌های اجتماعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی اشاره کرد. به گفته آبرمن، استارت‌آپ وی‌پِی از هویت آنلاین کاربران خود برای تایید هویت آنها در دنیای واقعی استفاده می‌کند.

شرکت وی‌پِی سه سطح مختلف پشتیبانی از مشتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. طرح نقره‌ای به گونه‌ای طراحی شده است که پایین‌ترین سطح پشتیبانی را برای پلتفرم‌های سازمانی دارد و بر اساس آن در طول ساعت‌های استاندارد، از طریق پست الکترونیک پشتیبانی صورت می‌گیرد. طرح طلایی در یک سطح بالاتر قرار پشتیبانی قرار گرفته است که پشتیبانی از مشتریان از طریق تلفن همراه، پست الکترونیکی و سیستم پاسخ‌دهی سریع را شامل می‌شود. طرح پلاتینی نیز بالاترین سطح خدمات پشتیبانی را ارایه می‌دهد که بر اساس آن به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته سرویس‌ها از طریق همه ابزارهای ارتباطی ارایه می‌ّوند و همچنین حساب کاربری فنی مجزا برای سازمان مربوطه ارایه می‌گردد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی شرکت وی‌پِی موفق شد بهترین رتبه جایزه «۷ استیو آوارد» را برای ارایه خدمات فروش و پشتیبانی از مشتریان دریافت کند. این استارت‌آپ توانست بین بیش از ۲۱ هزار کمپانی مختلف و ۵۰۰ مدیرعامل موفق جایزه مذکور را به دست آورد. وی‌پِی همچنین در سال ۲۰۱۷ میلادی توانست جایزه برتر «۱۰ استیو آوارد» را به عنوان بهترین مرکز ارایه دهنده خدمات پشتیبانی مالی سازمانی در آمریکا به دست آورد.

استارت‌آپی با شاخص رشد ۱۵۰۰ درصدی! (+عکس)

پیشرفت‌ها

به گفته «بیل کلریکو» مدیرعامل شرکت وی‌پِی، این استارت‌آپ خدمات خود را روی سایت‌ها، فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های چندگانه بزرگ جهان ارایه می‌کند و قصد دارد به آنها کمک کند تا به آسان ترین شکل پول‌ها را رد و بدل کنند. در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت وی‌پِی خدمات خود را برای سازمان‌های کانادایی ارایه کرد. در سال ۲۰۱۶ میلادی این مرکز ارایه دهنده خدمات آسان پرداخت موفق شد سیستم‌های پرداخت سازمانی را برای بریتانیایی‌ها هم عرضه کند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی نشریه بین‌المللی «سیلیکون ولی بیزنس ژورنال» اعلام کرد وی‌پِی در جمع ۵۰۰ کمپانی برتر جهان قرار دارد که در عرصه استارت‌آپ‌های خصوصی سریع‌ترین رشد را به خود اختصاص داده‌اند و این شرکت موفق شده است از زمان تاسیس تاکنون بیش از ۱۵۰۰ درصد رشد کند. در سپتامبر ۲۰۱۱ این شرکت تعداد کارمندان رسمی خود را ۳۰ نفر اعلام کرده بود. کلریکو که یکی از بنیانگذاران این استارت‌آپ محسوب می‌شود طی مصاحبه‌ای به نشریه فوربز توضیح داد هر هفته میلیاردها دلار پول از طریق خدمات این شرکت جابه‌جا می‌شود. در اکتبر ۲۰۱۱ اعلام شد تعداد کارمندان شرکت وی‌پِی ۲۰ درصد افزایش یافته است و پس از آنکه در سال ۲۰۱۵ میلادی سرمایه‌گذاری «سری دی» روی این استارت‌آپ انجام شد، کمپانی مذکور اظهار داشت بیش از ۱۰۰ کارمند رسمی دارد و برنامه‌ریزی کرده است که ظرف ۱۸ ماه آینده تعداد آنها را به ۲۰۰ نفر برساند. وی‌پِی هم اکنون ۱۸۰ کارمند در دفتر مرکزی خود در کالیفرنیا دارد و البته در کانادا و بریتانیا نیز کارمندان دیگر به صورت مستقیم در شعبات دیگر استارت‌آپ مشغول به فعالیت هستند. شرکت وی‌پِی همچنین از سوی مرکز «پی‌آر نیوزوایر» به عنوان بهترین استارت‌آپ ارایه دهنده خدمات پرداخت آنلاین در دره سیلیکون برگزیده شده است.

استارت‌آپی با شاخص رشد ۱۵۰۰ درصدی! (+عکس)

همکاری‌ها

از زمانی که استارت‌آپ وی‌پِی راه‌اندازی شد با بیش از ۱۰۰۰ سازمان و مرکز غیرانتفاعی همکاری کرد. این شرکت هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین ارایه دهندگان خدمات پرداخت آنلاین برای سایت‌هی اینترنتی چندگانه و سازمان‌های کوچک معرفی شده است و تقریبا همه سازمان‌های آمریکایی با سرویس‌های آن آشنایی دارند.

در بین شرکای بزرگی که با وی‌پِی همکاری می کنند می‌توان به شرکت‌های موفقی چون گو-فاند-می، فرِش‌بوکز، تیکت‌بادز، کلاسی، بیلدرترندز و میت‌آپ اشاره کرد. این کمپانی همچنین با خدمات پرداخت اینترنتی «اپل پِی» و «اندرید پِی» نیز همکاری می کند تا امکان پرداخت مجازی برای کاربران سازمانی آسان‌تر شود.

استارت‌آپی با شاخص رشد ۱۵۰۰ درصدی! (+عکس)

اقدامات قابل ملاحظه‌

بنیانگذاران استارت‌آپ وی‌پِی سال ۲۰۱۰ میلادی در کنفرانس توسعه دهندگان PayPal که در کالیفرنیا برگزار شده بود شرکت کردند. این اتفاق غیرمنتظره به گونه‌ای صورت گرفت که زمان سخنرانی مدیرعامل شرکت،‌ یک قطعه یخ ۲۰۰ کیلوگرمی حاوی صدها دلار پول نقد روی صحنه آورده شد. بیانیه منتشر شده همراه با نمایش مذکور این بود که PayPal پول‌های شما را منجمد می‌کند و روش‌های بهتر و آسان‌تر پرداخت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در سال ۲۰۱۱ میلادی خدمات این کمپانی به وسیله تعداد زیادی از شرکت‌های پشتیبان «آکیوپای وال استریت» مورد استفاده قرار گرفت تا فرآیند اهدا مالی و اقدامات پیشراننده بهتر انجام شود و نتیجه اقدام مذکور این بود که خدمات گسترده تر از سوی وی‌پِی ارایه شد. «دومینیک باسولتو» سردبیر روزنامه واشنگتن پست آن زمان اعلام کرده بود روشی که وی‌پِی برای دریافت پول از منابع مختلف و رد و بدل کردن آن مورد استفاده قرار می‌دهد نسبت به روش‌های پرداخت آنلاین که از سوی شرکت‌های بزرگ ارایه می‌شود بهتر است و توانسته است از آنها پیشی بگیرد. در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۱ بیش از ۸۰۰ هزار اهدا کننده از ۳۷ کشور جهان از طریق سرویس مربوطه وی‌پِی ۳۲۵ هزار دلار پول را اهدا کردند.

شرکت وی‌پِی هم اکنون از فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و پرداخت‌های آنلاین در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند و انتقال پول از این طریق را بسیار آسان می‌کند. این شرکت روزانه بیش از ۱۰۰۰ فرآیند مالی سازمان-به-سازمان و سازمان-به-کاربر را مدیریت می‌کند و فرآیندهای مالی میان آنها را تسهیل کرده ست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا