دو تبلیغ موفق با استفاده از کلمات معکوس

یکی از شگردهای قدیمی تبلیغات که البته هنوز هم تازگی و جذابیت خود را حفظ کرده، استفاده از افعال و کلمات معکوس است. بدین گونه که فعل ها و کلمه های به کار رفته در تبلیغ، عکس آن چیزی هستند که در ادبیات متعارف و گفت و گوی های روزمره به کار می روند.

موبنا – این روزها، دو تبلیغ موفق با استفاده از این روش بر روی بیلبوردهای شهری خودنمایی می کنند:

اولی تبلیغ بانک ملی ایران است که با فونت درشت نوشته است که “در حفظ رمز کارت خود کوشا نباشید”؛ توصیه ای بر خلاف عادت ذهن که همواره به مراقبت از رمز عبور سفارش شده است.

دو تبلیغ موفق با استفاده از کلمات معکوس

شرح تبلیغ این است که بانک ملی، اپلیکیشن جدیدش را معرفی می کند که با نصب آن می توان از رمز یک بار مصرفی که هر ۶۰ ثانیه، بروز می شود استفاده کرد و لذا دیگر، نیازی به روش قدیمی حفظ رمز عبور نیست.

“این یک پیتزای درون بر است” دومین نمونه موفق مورد بحث ماست. اخیراً شرکت کاله پیتزای آماده و بسته بندی شده ای را روانه بازار کرده است که می توان در خانه گرم کرد و میل نمود.

دو تبلیغ موفق با استفاده از کلمات معکوس

ما همیشه وقتی خواسته ایم پیتزا را به جای میل کردن در داخل رستوران ، بخریم و به خانه و محل کار ببریم، با عبارت “پیتزای بیرون بر” مواجه بوده ایم اما صبح یک روز ناگهان می بینیم که کنار اتوبان صیاد شیرازی با فونت درشت روی یک تابلوی تبلیغاتی نوشته اند: “پیتزای درون بر” و همین چالش بین “بیرون بر متعارف” و “درون بر نامتعارف” توجه ما را به محصول جدید کاله که با نام “پمینا” عرضه شده است، جلب می کند.

 منبع: آکادمی فروش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا