افزایش ۱۰۰۰ درصدی فروش فیلترشکن در روسیه

بر اساس تازه‌ترین آمارها، فروش اپلیکیشن‌های فیلترشکن و VPN در روسیه پس از فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام در این کشور، ۱۰۰۰ درصد رشد و افزایش داشته است.

موبنا – حدود دو ماه پیش بود که سازمان رگولاتوری و نظارت بر اینترنت در روسیه با تحویل لایحه‌ای به دادگاه عالی مسکو اعلام کرد که پیام رسان تلگرام در صورت عدم همکاری با دولت این کشور، باید در اسرع وقت فیلتر و مسدود شود و این اتفاق نیز افتاد.

دولت روسیه که بارها به بهانه استفاده نادرست کاربران و همچنین رد و بدل شدن پیام‌های تروریست‌های داعش در پلت‌فرم پیام‌رسان تلگرام، قصد داشته این اپلیکیشن را در کشورش مسدود و فیلتر کند. دولت روسیه بارها از تلگرام درخواست کرده بود که سرورهایش را به این کشور منتقل کند تا بتواند در صورت نیاز، پیام‌های ارسالی و دریافتی کاربران را رصد و نظارت کند.

دولت روسیه پس از عدم همکاری این پیام‌رسان جهت انتقال سرورهایش و ناامیدی از این اتفاق، آن را در ابتدا به پرداخت جریمه‌های هنگفت و سنگین و سپس مسدودسازی آن در این کشور پهناور تهدید کرد تا بتواند تلگرام را برای همکاری با خود متقاعد کند.

حالا تازه ترین آمار منتشر شده در روسیه حاکی از آن است که فروش اپلیکیشن‌های وی پی ان (VPN) و فیلترشکن پس از فیلترینگ تلگرام در این کشور، ۱۰۰۰ درصد رشد و افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که کاربران در سنین مختلف همگی چندین اپلیکیشن فیلترشکن در گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کرده‌اند.

ماه پیش و پس از تلاش برای فیلترینگ و مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام، بسیاری از وب سایت‌های دیگر در روسیه دچار اختلال و موجب اعتراضات شدیدی از سوی سازمان و شرکت‌های مختلف شده بود. با اینکه فیلترینگ تلگرام در این کشور منتقدان سیاسی، اجتماعی و مردمی بسیاری دارد، اما تاکنون پلت‌فرم این پیام رسان در روسیه مسدود مانده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا