یادگیری روبات‌ها با تقلید از کارهای انسان

پژوهشگران و دانشمندان در شرکت انویدیا با توسعه فناوری هوش مصنوعی، روبات‌ها را به یادگیری از طریق مشاهده رفتار انسان‌ها مجهز کردند.

موبنا – این روزها که فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیشرفت بسیاری کرده و شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی نیز اقدامات و فعالیت‌های بسیاری در این حوزه کرده‌اند، محققان در شرکت انویدیا Nvidia نیز با توسعه و کار برروی این فناوری، امکان یادگیری روبات‌ها از طریق مشاهده رفتار و عملکرد انسان‌ها را فراهم کرده‌اند.
بدین ترتیب، روبات‌ها قادر خواهند بود ارتباط و تعامل بهتری با انسان‌ها برقرار کنند و از طریق توانایی مشاهده و یادگیری، بتوانند به طور تمام و کمال کارهای بشر را تقلید کرده و انجام دهند.
اطلاعات و جزئیات دقیق‌تر این فناوری در جریان کنفرانسی که قرار است در استرالیا برگزار شود، ارائه خواهد شد. تنها اطلاعاتی که تابحال در این زمینه منتشر شده آن است که پژوهشگران مربوطه برای دستیابی به این فناوری از پردازنده گرافیکی Titan X جهت تولید شبکه‌های عصبی استفاده کرده‌اند. این شبکه‌های عصبی شباهت زیادی به سیستم اعصاب و یادگیری انسان برای تولید و اجرای کارهای مختلف دارد که درنهایت منجر به انجام فعالیت‌های موردنظر توسط روبات مربوطه است.
این روبات‌ها به یک دوربین برای مشاهده چگونگی انجام امور توسط انسان‌ها مجهز هستند تا پس از مشاهده، بتوانند به طور کامل از آن رونوشت و تقلید کنند. این محققان مدعی شده‌اند این نخستین باری است که اطلاعات تصویر محور در روبات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مبنا و پایه انجام فعالیت قرار می‌گیرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا