شبیه ساز آب و هوای فورد؛ برترین مرکز آزمایش دنیا

مقامات فورد پیشرفته‌ترین مرکز شبیه‌سازی شرایط آب و هوای مختلف برای تست خودروها را در آلمان افتتاح کردند.

موبنا – شرکت‌های بزرگ خودروسازی زمان، هزینه و پروتکل‌های خاصی برای تست خودروهای خود در نظر می‌گیرند. ایجاد شرایط مختلف آب و هوایی از جاده‌های برف و یخ تا آفتاب سوزان، جزو مواردی اهستند که باید پیش از عرضه‌ی جهانی خودرو بررسی شوند.

فورد / Ford

برند خودروساز آمریکایی فورد با افتتاح پیشرفته‌ترین مرکز آزمایش‌های شرایط آب‌وهوایی مختلف در کلن آلمان، سخت‌ترین میدان تست خودروهای این شرکت را به وجود آورده است. این مرکز، اولین مجموعه‌ی تست خودرو در جهان با قابلیت شبیه‌سازی شرایط آب و هوایی برف سنگین در ارتفاع ۵۲۰۰ متری است. برای درک اهمیت این مرکز، باید توجه داشته باشیم که ارتفاع کمپ شمالی کوه اورست در حدود ۵۲۰۰ متر است. در این مرکز پیشرفته با ظرفیت تست همزمان ۱۰ خودرو، شبیه‌سازی آب‌وهوای مختلف از دمای منفی ۴۰ تا مثبت ۵۵ درجه‌ی سلسیوس، تونل باد با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و رطوبت تا ۹۵ درصد قابل انجام است.

فورد / Ford

جو باکاژ، معاون بخش توسعه‌ی محصولات فورد در اروپا گفت:

شبیه‌سازی انواع شرایط سخت آب‌ و هوایی در این مرکز، تضمین کاملی برای مقاومت خودروهای فورد در برابر شرایط آب‌ و هوایی مختلف منطقه‌ی سکونت خریداران خواهد بود. در هر گوشه از این مرکز، می‌توان گوشه‌ای مناطق مختلف جهان را شبیه‌سازی کرد؛ درواقع مهندسان ما هر روز و هرساعت در حال تست‌های مختلف هستند تا بهترین خودروهای ممکن تولید شود.

فورد / Ford

تیم مهندسی فورد، خودروهای مختلف این شرکت را در معرض شرایط مختلف آب و هوایی قرار می‌دهد تا مقاومت و ایمنی، راحتی، عملکرد سیستم برق، ترمزها، کشش تریلر، سیستم تهویه و بخاری کابین محصولات مورد آزمایش قرار گیرد. تأثیر وجود بادهای شدید بر قطعات بدنه، سرعت عمل یخ‌زدایی شیشه‌ی جلو و بررسی بودن یا نبودن شکاف‌های ریز در پنل‌های مختلف از دیگر مسئولیت‌های متخصصات این مرکز پیشرفته است.

فورد / Ford

مایکل اشتاپ، مدیر پروژه‌های این مرکز گفت:

در این مرکز می‌توانیم عملکرد برف‌پاک‌های خودرو در دمای قطبی، عملکرد پیشرانه در دمای زیرصفر و بالای ۵۰ درجه سلسیوس و حتی مقدار برفی که پس از خروج راننده از خودرو روی سر او می‌ریزد را آنالیز کنیم. کار کردن در چنین مرکزی، رؤیای هر مهندس است.

شبیه‌سازی تمام این شرایط در این مرکز نیروی بالایی مطلبد؛ در واقع حدود ۱۱ مگاوات الکتریسیته نیاز است. این مقدار نیروی الکتریسیته‌ی برای برطرف کردن نیازهای یک شهر کوچک با جمعیت ۲۴۰۰ نفر کافی خواهد بود. نیروی مورد نیاز مرکز تست فورد، از منابع کاملاً برگشت‌پذیر محیطی منطقه‌ی اسکاندیناوی توسط تجهیزات شرکت آلمانی راین انرژی (RheinEnergie) تأمین می‌شود. در پایان می‌توانید، ویدئوی جالبی از شبیه‌سازی شرایط آب و هوای مختلف مرکز تست اروپای فورد تماشا کنید.

 

 

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا