Honor و هوآوی از تفاوت‌ها تا کدهای مشترک! (+تصاویر)

برند Honor که از ابتدا با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی تصمیم داشت گوشی های خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به دست مشتریان برساند، گروهی از کاربران را هدف قرار داده است که به آنها بومیان دیجیتالی میگوید.

موبنا – شرکت هوآوی پاییز ۲۰۱۴ برای نخستین بار برند Honor را در عرصه گوشی‌های هوشمند معرفی کرد و آن زمان پرچمداری به نام Honor 6 روانه بازار شد که مورد توجه همه کاربران قرار گرفت. هوآوی تا آن زمان محصولات پرقدرت و پرچمدار خود را در خانواده‌ای به نام Mate روانه بازار می‌کرد که به کمک آن توانسته بود فروش بالایی در بازار جهانی داشته باشد. با این وجود شرکت چینی به این نتیجه رسید که به صورت همزمان گروه دیگری از محصولات خود را با نام Honor با هدف عرضه گوشی‌های پرقدرت و پرچمدار معرفی کند. با این توضیحات، چرا هوآوی که با برنده شناخته شده Mate گوشی‌های پیشرفته خود را وارد بازار می‌کرد تصمیم گرفت به صورت همزمان یک خانواده دیگر از محصولات پرقدرت خود را با نام جدید عرضه کند؟ چرا این شرکت تصمیم گرفت با سرمایه‌گذاری گسترده برند جدید معرفی کند و از این طریق پایه‌های محکم‌تری در بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد؟

پاسخ ساده به سوال بالا این است که هوآوی Honor را به عنوان برند الکترونیکی خود معرفی کرد تا محصولات آن فقط به صورت آنلاین فروخته شوند و از این طریق بتواند بدون صرف هزینه‌های زیاد، آسان‌تر از قبل به کاربران جهانی دسترسی داشته باشد. گوشی هوشمند Honor 6 که در زمان خود یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین محصولات محسوب می‌شد ۲۵۰ پوند قیمت‌گذاری شده بود و اگرچه از آن به عنوان یک پرچمدار یاد می‌شد، ولی کاربران می توانستند با پرداخت هزینه معادل یک میان رده آن را خریداری کنند.

برند Honor از همان ابتدا یک سیاست دیگر را هم پیش روی خود قرار داد تا بتواند بازخوردهای کاربران را به صورت آنلاین و گسترده دریافت کند و ارتباط نزدیک‌تری با مشتریان داشته باشد. این مسئله باعث شد برند مذکور در جریان طراحی و توسعه‌ مدل‌های بعدی گوشی هوشمند خود هوشمندانه‌تر عمل کند و نیاز کاربران را بهتر پاسخ دهد. ولی به شما هوآوی فقط برای رسیدن به این هدف یک برند و نام جدید را وارد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند کرد؟

Honor و هوآوی از تفاوت‌ها تا کدهای مشترک! (+تصاویر)

برند Honor با شعار «برای شجاعت» به صورت واضح و مشخص آن دسته از کاربرانی را هدفگیری می‌کند که هوآوی نتوانسته است تحت پوشش خود قرار دهد. این کمپانی به این دسته از افرد «بومیان دیجیتال» می‌گوید.

بومیان دیجیتال در اصل نسل جوان هستند که از زمان تولد خود با دستگاه‌ها و گجت‌های الکترونیکی همراه سر و کار داشته‌اند و هیچ گونه آگاهی از دنیای قبل از اینترنت و گوشی هوشمند ندارند. در حالی که این دسته از کاربران به دنبال محصولات جدید، زیبا و کارآمد می‌گردند و تمایل دارند آخرین فناوری‌های روز را در جیب خود بگذارند، Honor برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسبی انجام داده است تا ضمن پاسخ‌گویی به نیاز این دسته از مخاطبان بتواند امکان خرید گوشی‌های پیشرفته و پرقدرت را با قیمت ارزان فراهم کند. زیرا این برند معتقد است که کاربران جوان معمولا شغل و درآمد مستقل ندارند و اگرچه تمایل دارند گوشی‌های پیشرفته در اختیار داشته باشند، ولی بودجه کافی در اختیار ندارند و همین مسئله باعث شده است Honor با هدفگیری دقیق بتواند بومیان دیجیتال را تحت پوشش خود قرار دهد.

Honor و هوآوی از تفاوت‌ها تا کدهای مشترک! (+تصاویر)

زمانی که هوآوی برند Honor را معرفی کرد، به خوبی می‌دانست کار پرمخاطره‌ای انجام می‌دهد و در بازار رقابتی که برندهای بزرگ و صاحب‌نام حضور دارند، ممکن است با این تلاش به شکست برسد. با این وجود Honor از همان ابتدا در قالب یک شرکت کاملا مجزا تعریف شد تا اگر احتمال شکست وجود داشت، هیچ گونه آسیبی به هوآوی وارد نشود و این مسئله روی محبوبیت گوشی‌های هوآوی تاثیر نگذارد.

زمانی که Honor برای نخستین بار معرفی شد، این برند تازه‌ تاسیس با انتشار بیانیه‌ای هویت خود را این گونه معرفی کرد: «هوآوی شرکت مادر Honor محسوب می‌شود، ولی این یک برند جدید و متمایز است. این برندی است که محصولات جدید آن بر اساس بازخوردهای مشتریان توسعه میابند و فلسفه و مسیر هدف آن نسبت به هوآوی کاملا متفاوت تعریف شده است. برای ما این فرصت وجود دارد که بتوانیم از تجربیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گسترده هوآوی در بازار جهانی بهره ببریم، ولی باید اعلام کرد که Honor توسط یک گروه تخصصی مجزا اداره می‌شود و از آن به عنوان یک کسب و کار کاملا مجزا یاد می‌کنیم. شرکت Honor در اصل یکی از زیرمجموعه‌های هوآوی است و ارتباط میان دو شرکت را می‌توان مکمل یکدیگر دانست. ما در نظر داریم این روابط جامع‌تر پیش ببریم. روی محصولات ما لوگوی هوآوی درج نمی‌شود و از هم اکنون به بعد Honor یک برند مجزا برای معرفی محصولات خود است».

Honor و هوآوی از تفاوت‌ها تا کدهای مشترک! (+تصاویر)

در ادامه این بیانیه گفته شده بود: «تا پیش از این شرکت هوآوی محصولات Honor را تحت برند خود روانه بازار کرده بود. ولی از این لحظه به بعد Honor یک برند جدید و مجزا است. ما به خوبی می‌دانیم که یک فرصت ایده‌آل پیش روی خود داریم تا بتوانیم برند ایده‌آل برای نسل بومیان دیجیتالی ایجاد کنم و دستگاه‌های Honor خود را در بهترین سطح و موقعیت به دست آنها برسانیم. این مسئله بسیار قابل ملاحظه است که نام Honor برای این برند جدید برگزیده شده است،‌ زیرا مشتریان ما تاکنون آشنایی مختصری با این نام داشته‌اند».

Honor و هوآوی از تفاوت‌ها تا کدهای مشترک! (+تصاویر)

تاریخچه

برند Honor در اصل یکی از زیرمجموعه‌های گروه شرکت‌های هوآوی محسوب می‌شود که نخستین بار اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی این خانواده از محصولات شرکت چینی شکل گرفت و سال ۲۰۱۳ میلادی این برند به صورت رسمی ساخته شد. از زمان آغاز این فعالیت، سری گوشی‌های Honor به هوآوی کمک کرد تا با برند خود بتواند رقابت بیشتری را در بازار گوشی‌های ارزان چین انجام دهد.

این برند عرضه گوشی‌های هوشمند خود به بازار جهانی را از سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز کرد و در نخستین گام آپریل ۲۰۱۴ گوشی هوشمند Honor 3C وارد مالزی شد و چند ماه بعد در اکتبر ۲۰۱۴ با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین، به صورت رسمی وارد اروپا شد. نخستین پرچمدار این شرکت برای بازار خارجی Honor 6 نام داشت و این شرکت اعلام کرد در شش ماه نخست سال ۲۰۱۵ میلادی توانست ۲۰ میلیون دستگاه از آن را به فروش برساند. این رقم با تمام گوشی‌های تحت برند Honor که سال ۲۰۱۴ فروخته شده بود برابری می‌کرد و سرانجام ثبت شد برند جدید هوآوی می‌تواند در بازارهای خارجی کاملا موفق عمل کند.در ژوئن ۲۰۱۵ این برند فعالیت‌های خود را گسترش داد و به صورت رسمی وارد ۷۴ کشور شد که از جمله آنها می‌توان به بیشتر بازارهای اروپایی، هند و ژاپن اشاره کرد.

دومین پرچمدار این شرکت Honor 7 نام داشت که سال ۲۰۱۵ میلادی وارد بازار شد. اکتبر همان سال شرکت Honor اهداف جدید خود را معرفی کرد و توضیح داد که قصد فروش گوشی‌های هوشمند و سود خود را دو برابر کند و به سود سالاه ۵ میلیارد دلار برسد. همچنین گفته شد که این شرکت چینی قصد دارد تمرکز بیشتری بر بازار چین داشته باشد.

Honor و هوآوی از تفاوت‌ها تا کدهای مشترک! (+تصاویر)

فروشگاه اینترنتی این برند Vmall نامگذاری شد و اگرچه در مرحله نخست فقط کاربران چینی به آن دسترسی داشتند، ولی در سال ۲۰۱۵ میلادی به صورت رسمی در اروپا و بریتانیا فعالیت خود را آغاز کرد. این فروشگاه به کاربران امکان داد گوشی‌های مورد نظر خود را از به صورت مستقیم و بدون واسطه از کارخانه اصلی خریداری کنند. در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت Honor تایید کرد که تصمیم خود را نهایی کرده است تا سری گسترده‌تری از گوشی های هوشمند را به تولید برساند و همچنین فناوری‌های پوشیدنی خود را هم وارد بازار آمریکا کند.

این برند ژانویه ۲۰۱۶ به صورت رسمی وارد آمریکا شد و نخستین بار در نمایشگاه محصولات الکترونیکی CES از Honor 5X رونمایی کرد. گوشی مذکور ابتدا فقط به صورت آنلاین فروخته می‌شد و سپس در فروشگاه‌های آمریکایی هم عرضه شد. آگوست ۲۰۱۶ مرکز «ریکد» گزارش داد که Honor در مجموع ۶۰ میلیون دستگاه از گوشی‌های خود را به فروش رسانده است تا مجموع درآمدهای سالانه آن به ۸.۴ میلیارد دلار برسد. با این اتفاق سومین پرچمدار شرکت موسوم به Honor 8 سال ۲۰۱۶ میلادی ورد بازا رشد.

دسامبر ۲۰۱۶ این شرکت محصول جدیدی را با نام Honor Magic عرضه کرد که رونمایی از این محصول همزمان با سومین سالگرد تولد برند Honor بود این شرکت نشان داد در زمینه هوش مصنوعی گام‌های ارزشمندی برداشته است. ژانویه ۲۰۱۷ در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی آمریکا گوشی هوشمند دیگر شرکت با نام Honor 6X در معرض دید عموم قرار گرفت که پیش از آن وارد بازار چین شده بود و فروش آن در ۱۳ بازار دیگر هم آغاز شد. این محصول در نهایت توانست عنوان بهترین گوشی هوشمند نمایشگاه CES 2017 را از آن خود کند و به واسطه برخی فناوری‌های خود از تمامی رقبا پیشی بگیرد.

در حال حاضر «جرج ژائو» مدیر جهانی برند Honor محسوب می‌شود و «ایوا ویمرز» مدیر این برند در اروپا است.

Honor و هوآوی از تفاوت‌ها تا کدهای مشترک! (+تصاویر)

مدل تجاری

شرکت Honor تا سال ۲۰۱۶ محصولات خود را فقط به صورت آنلاین به فروش می‌رساند و این اتفاق از طریق فروشگاه اینترنتی شرکت یا فروشگا‌ه‌های وابسته انجام می‌شد. هم اکنون برخی محصولات Honor به صورت سخت‌افزاری در فروشگاه‌های سراسر جهان موجود هستند. این برند گوشی های هوشمند خود را با ارزان‌ترین قیمت و بالاترین سطح کیفیت به دست کاربران می‌رساند و با توجه به اینکه بخش اعظم فعالیت‌های آن به صورت آنلاین انجام می‌شود، از این طریق هزینه‌های خود را به میزان قابل ملاحظه پایین می‌آورد.

در حالی که شرکت Honor ابتدا فقط گوشی‌های هوشمند خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند و آنها را به صورت مستقیم و بدون وابسته از کارخانه به مردم می‌داد، هم اکنون سعی کرده است راه‌های آسان‌تری را هم در اختیار مشتریان بگذارد.

Honor و هوآوی از تفاوت‌ها تا کدهای مشترک! (+تصاویر)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. honor 6 را وقتی وارد بازار شد خریدم یک میلیون و صد و البته به پیشنهاد فروشنده، چون رفته بودم سامسونگ بخرم
    همه میگفتن این پولو دادی گوشی چینی؟ هوآوی؟
    وقتی ظاهر جذابش و امکانات فوق العادش رو در کنار کیفیت عکس بسیارخوب آن میدیدند خیلی خوششون میومد
    ااون گوشی آب خورد و سوخت، دوباره honor 6X رو خریدم ۸۶۰ تومن، و این بار هم معرکه است. عالی خیلی عالی، مخصوصاٌ که آپ
    دیتش هم اوده و محشره

دکمه بازگشت به بالا