وحید صدوقی به رایتل رفت

وحید صدوقی مدیرعامل سابق همراه اول، برنده فراخوان واگذاری مدیریت اجرایی «رایتل» در قالب پیمان مدیریت شد.

موبنا – به گزارش موبنا، پس از گذشت سه ماه از انتشار فراخوان پیمان مدیریت رایتل، مهندس وحید صدوقی به عنوان برنده این فرخوان معرفی شده است.
براساس فراخوان منتشر شده، اشخاص حقیقی یا حقوقی پیشنهاد دهنده می بایست دارای توان مالی مناسب باشند و همچنین اشخاص حقیقی می بایست تجربه مدیریت عاملی اپراتورهای سراسری موبایل به مدت حداقل سه سال را داشته باشند و اگر پیشنهاد به صورت حقوقی ارایه می شود، یکی از اعضای هیات مدیره آن شرکت باید تجربه مدیریت عاملی اپراتورها را داشته باشد.

وحید صدوقی به رایتل رفت
علاوه بر این پیشنهاد دهندگان باید برنامه مشخصی شامل تعهدات در حوزه های رشد تعداد مشترک، افزایش درآمد و رشد سود عملیاتی می داشتند.
علاوه بر صدوقی، یکی دو پیشنهاد دیگر نیز به شستا رسید. از جمله جهانگیر آقازاده مدیرعامل سابق رایتل همراه با ذبیح الله فیض آبادی مدیرعامل سابق شرکت تامین تله کام در قالب شرکت سیمرغ سامانه، پیشنهاد خود را به شستا ارایه کردند.
با این حال روز گذشته خبر انتخاب وحید صدوقی به عنوان برنده فرخوان واگذاری مدیریت اجرایی اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) در قالب پیمان مدیریت از سوی نزدیکان صدوقی تایید شد.

وحید صدوقی

*** نگاهی مختصر به عملکرد درخشان ۱۲ ساله «وحید صدوقی» در همراه اول
در دوران مدیریت مهندس صدوقی ترافیک دیتای همراه اول رشد چشمگیری داشت و فقط در ۴ سال گذشته ترافیک دیتا در همراه اول هزار برابر شد؛ به طوریکه حالا این اپراتور رتبه اول دیتا را در کشور در اختیار دارد. در دورانی که بعضی کارشناسان پیش بینی می‌کردند فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند و نرم‌افزار‌های پیام رسان تهدیدی برای اپراتور‌ها باشد، این موضوع تبدیل به یک فرصت برای همراه اول شد و هزار برابر شدن دیتا به معنی ۲۰ برابر شدن درآمد این شرکت در همین ۴ سال است. تخمین زده می‌شود این اپراتور همین امسال ۳۶۰۰ میلیارد تومان فقط درآمد دیتا داشته باشد.
در سال ۸۴، تعداد سیمکارت‌های واگذار شده همراه اول ۸.۵ میلیون سیمکارت بود اما در حال حاضر ۹۳.۵ میلیون سیمکارت واگذار شده است. در سال ۸۴، ۸.۵ میلیون سیمکارت ثبت شده بود ولی امروز ۷۱ میلیون سیمکارت ثبت شده و همچنین در اسفند ماه ۸۴، ۵ میلیون سیمکارت سرویس فعال بودند و امروز ۵۲ میلیون سیمکارت فعال در شبکه همراه اول در حال سرویس دهی هستند. بر اساس آمار وزارت ارتباطات، سهم بازار همراه اول ۶۰ درصد است.
مهندس صدوقی در دوران مدیریتش در همراه اول توانسته افتخارات زیادی برای این شرکت کسب کند. از جمله اینکه در بورس رتبه دوم شفافیت را کسب کرده. در رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر سازمان مدیریت صنعتی هم این شرکت توانست به عنوان شرکت برتر گروه مخابراتی انتخاب شود. ضمن اینکه همراه اول در جشنواره فاوای وزارت ارتباطات رتبه اول را در دو حوزه حمایت از تولید داخل و حمایت از منابع و محتوای داخلی را کسب کرد.

 

براساس این گزارش مراحل اداری و حقوقی واگذاری پیمان مدیریت در حال انجام است، با این حال برای عقب نیفتادن کار، محمدمهدی عطوفی از طرف صدوقی به عنوان مدیرعامل جدید رایتل تعیین شده و قرار است از امروز در دفتر خود مستقر شود. او با قبول این مسئولیت، از معاونت بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران کنار رفت.
قرارداد پیمان مدیریت سه ساله است. البته حق فسخ در پایان سال یکم در صورت نرسیدن تیم مدیریتی جدید به اهداف، برای شستا در نظر گرفته شده است. صدوقی علاوه بر مدیرعامل، چند نفر دیگر از مدیران اصلی رایتل را نیز انتخاب خواهد کرد و در واقع این عده کارمند مستقیم برنده پیمان مدیریت رایتل خواهند بود.
عطوفی از مدیران با سابقه صنعت ارتباطات محسوب می شود و سابقه فعالیت به عنوان معاون بازاریابی ایرانسل، معاون بازاریابی و فروش همراه اول و عضویت در هیات مدیره شرکت مبین نت را در کارنامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا