سیر تا پیاز Y7 Prime 2018 هوآوی (+عکس)

با این گوشی هوشمند می‌توانید ضمن در اختیار داشتن یک دستگاه زیبا و شیک، کارایی و عملکرد بالای آن را نیز مورد استفاده قرار دهید و مطمئن باشید که با این میان رده به زودی نیاز به خرید یک گوشی هوشمند دیگر پیدا نمی‌کنید.

موبنا – شرکت چینی هوآوی از سال ۱۹۹۷ میلادی تولید دستگاه‌های موبایلی را آغاز کرد و پس از گذشت چند سال به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در رده‌های مختلف و با قیمت‌های متفاوت معرفی شد. هوآوی این روزها بهترین گوشی‌ها را با ارزان‌ترین قیمت روانه بازار می‌کند و بر اساس سیاست‌های خود بیش از ۸۰ هزار سهام این شرکت در اختیار کارمندان هوآوی قرار گرفته است تا آنها خود را عضوی از این خانواده بزرگ بدانند. از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی هوآوی انواع مختلف پرچمداران خود را با طراحی نمایشگر لبه-به-لبه روانه بازار کرد و سرانجام این نوع طراحی ویژه برای قرار گرفتن یک لبه باریک اطراف نمایشگر وارد گوشی‌های میان‌رده شد. هم اکنون شرکت هوآوی فناوری‌های جدیدتر را به جز گوشی‌های پرچمدار، در گوشی‌های هوشمند ارزان‌تر خود هم عرضه می‌کند و با همین سیاست گوشی جدیدی به نام Y7 Prime 2018 روانه بازار شده است.

این گوشی هوشمند که قیمت نسبتا ارزانی دارد نمایشگر با لبه باریک اطراف آن را با کیفیت +FHD در خود جا داده است و آمادگی لازم دارد تا به کمک همین محصول بازار گوشی‌های میان رده در کشورهای مختلف را در دست بگیرد. با این توضیحات لازم به نظر می‌رسد نگاه دقیق‌تر و موشکافانه‌تر به این گوشی هوشمند داشته باشیم و متوجه شویم این گوشی هوشمند ارزان چه امکاناتی را برای ما به ارمغان می‌آورد.

سیر تا پیاز Y7 Prime 2018 هوآوی (+عکس)

مهم‌ترین قابلیت‌ها:

  • نمایشگر ۵.۹۹ اینچی با کیفیت ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل – نمایشگر Full-View
  • تراشه کوالکام اسنپدراگون ۴۳۰ با هشت هسته پردازشگر ۱.۴ گیگاهرتزی، و پردازنده گرافیکی آدرِنو ۵۰۵
  • رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرواس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت
  • مجهز به دوربین اصلی دوگانه با حسگرهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 و فلش ال‌ای‌دی برای تصویربرداری باکیفیت در فضاهای کم‌نور
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و سیستم تشخیص چهره برای باز کردن قفل نمایشگر
  • رابط کاربری EMUI 8.0 و سیستم عامل اندروید ۸.۰

مهم‌ترین مزایا:

  • پشتیبانی از استاندارد ۱۸:۹ برای در اختیار داشتن یک نمایشگر بلند با لبه‌های باریک اطراف آن
  • قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل نمایشگر با سرعت بالا که البته به اندازه سیستم «فِیس آی‌دی» گوشی آیفون ایکس اپل ایمن نیست
  • دوربین اصلی دوگنه با قابلیت تصویربرداری با کیفیت قابل قبول
  • طراحی زیبا و منحصر به‌فرد شبیه به گوشی‌های پرچمدار

مهم‌ترین معایب:

  • دوربین سلفی آن طور که پیش‌بینی می‌شود خوب کار نمی‌کند
  • عدم پشتیبانی از سیستم شارژ پرسرعت
  • همچنان از سیستم قدیمی ورودی میکرو-یواِس‌بی پشتیبانی می‌کند

سیر تا پیاز Y7 Prime 2018 هوآوی (+عکس)

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی هوشمند Y7 Prime 2018 هوآوی از مواد باکیفیت ساخته شده است و زمانی که آن را در دست می‌گیرید، احساس خوبی خواهید داشت و تصور می‌کنید یک دستگاه گوشی هوشمند گران‌قیمت پرچمدار را در اختیار گرفته‌اید. این گوشی هوشمند از استاندارد ویژه ۱۸:۹ پشتیبانی می‌کند تا نماشگر ۵.۹ اینچی آن با لبه‌های باریک اطراف بدنه، ظاهر زیبا و کارآمد داشته باشد و از این نظر با گوشی هوشمند میان‌رده Mate 10 Lite مشابه است. شکل ظاهری این گوشی هوشمند در قسمت جلو قابل قبول است و لوگول شرکت هوآوی زیر نمایشگر تعبیه شده است.

این گوشی هوشمند شکل ظاهری زیبا و شیک دارد و نمایشگر حدودا ۶ اینچی به بهترین شکل طراحی شده است تا به راحتی بتوانید آن را در دست بگیرید. بخش پشت بدنه دستگاه از جنس آلومینیوم ساخته شده است. این اتفاق به گوشی هوشمند Y7 Prime امکان می‌دهد شبیه به پرچمداران باشد و در ظاهر هیچ کس متوجه نشود دستگاه مذکور را با قیمت ارزان خریداری کرده‌اید.

دو لنز دوربین اصلی در قسمت بالا و سمت چپ بدنه قرار گرفته‌اند و حسگر اثر انگشت گوشی هوشمند نیز پشت بدنه و در قسمت مرکزی فوقانی تعبیه شده است. شکل ظاهری این گوشی هوشمند در مجموع بسیار قابل قبول است و نسبت به قیمت آن، قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کارآمد در آن به کار گرفته شده است. باید اعتراف کرد به سختی می‌توان یک گوشی هوشمند دیگر با چنین قابلیت‌ها و چنین قیمتی در بازار پیدا کرد.

قسمت پایین دستگاه بر اساس استانداردهای اصلی امروزی طراحی شده است. کلید خاموش/روشن کردن دستگاه در سمت راست بدنه تعبیه شده است و کلیدهای کنترل صدا نیز بالای کلید خاموش/روشن قرار گرفته‌اند. با استفاده از این کلیدها می‌وانید به راحتی کنترل قابلیت‌های مختلف در گوشی هوشمند را در اختیار بگیرید.

سیر تا پیاز Y7 Prime 2018 هوآوی (+عکس)

نمایشگر

گوشی هوشمند Y7 Prime 2018 هوآوی نمایشگر ویژه‌ای را در خود جا داده است که کیفیت آن با میزان پولی که پرداخت می‌کنید مطابقت ندارد و به عبارت دیگر، اگرچه هزینه کمی برای این گوشی هوشمند می‌پردازید، ولی نمایشگر باکیفیتی را در آن در اختیار دارید. این نمایشگر که برمبنای استاندارد ۱۸:۹ طراحی شده است تصاویر را با کیفیت ۷۲۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد و از این نظر می‌توان گفت نسبت به بسیاری از گوشی‌های میان رده موجود در بازار جهانی باکیفیت‌تر است. اطراف نمایشگر این گوشی هوشمند را یک لایه باریک پوشانده است تا شکل ظاهری دستگاه نیز بسیار زیبا باشد.

دوربین

هوآوی بر این باور است که می‌بایست ضمن دریافت هزینه کم، خدمات عالی به مشتریان خود ارایه دهد و در همین راستا تصمیم گرفته است برخی قابلیت‌های گوشی‌های پیشرفته را در این میان رده عرضه کند. شرکت هوآوی همواره بر کیفیت دوربین دیجیتالی در گوشی‌های هوشمند خود تاکید داشته است و به همین خاطر مدل جدید Y7 Prime در قسمت پشت بدنه خود دو لنز مجزا را شامل می‌شود.

کیفیت عکس‌هایی که به کمک این دو دوربین دیجیتالی تهیه می‌شوند بسیار قابل قبول است و البته می‌توان دوربین سلفی را هم باکیفیت دانست. عکس‌هایی که با این گوشی هوشمند تهیه می‌شوند در بیشتر شرایط باکیفیت هستند. این عکس‌ها رنگ مناسبی دارند، زواید پیکسلی بسیار کمی در آنها دیده می‌شود و شفافیت تصویر متناسب است. عکس‌های تهیه شده با دوربین این گوشی هوشمند را می‌توان نسبت به دیگر گوشی‌های میان رده بهتر دانست.

سیر تا پیاز Y7 Prime 2018 هوآوی (+عکس)

اگر دوربین اصلی گوشی هوشمند در حالت پورتره قرار بگیرد، شما می‌توانید در شرایط نوری کم نیز بهترین عکس‌ها را تهیه کنید. این اتفاق به دلیل بهره‌مندی همزمان از دو لنز مجزا صورت می‌گیرد.

نرم‌افزار

مدل ۲۰۱۸ گوشی هوشمند Y7 Prime هوآوی همراه با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید موسوم به اوریو روانه بازار می‌شود و همچنین آخرین نسخه رابط کاربری هوآوی موسوم به EMUI 8.0 نیز روی آن نصب شده است. این رابط کاربری به گونه‌ای طراحی شده است که همه قابلیت‌ها را به سادگی ارایه می‌کند و هوآوی آن را با اسکین‌های آخرین نسخه اندروید سازگار کرده است.

این طور که گفته می‌شود اسکین‌ها هوآوی برای این محصول بسیار سبک‌تر از دیگر گوشی‌های این شرکت چینی طراحی شده است تا سرعت آن افزایش یابد و کاربر کارایی بیشتری را در این گوشی هوشمند در اختیار داشته باشد. با این توضیحات کاربر حین استفاده چند کار حجیم همزمان با کندی دستگاه مواجه نمی شود و به مشکل برنمی‌خورد.

کارایی و عمر باتری

شرکت هوآوی برای گوشی هوشمند میان رده Y7 Prime 2018 خود از هشت هسته پردازشگر ۱.۴ گیگاهرتزی روی تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام بهره بده است. این یک تراشه میان رده است که پردازنده گرافیکی آدرِنو ۵۰۵ را نیز شامل می‌شود و نسبت به قیمتی که می‌پردازید، همه نیازهای شما را برآورده می‌کند. با پردازنده گرافیکی که در این تراشه ارایه شده است شما می‌توانید بازی‌های سه‌بعدی متوسط را هم در آن اجرا کنید و به مشکل برنخورید.

زمانی که به صورت روزانه و پشت سرهم از این گوشی هوشمند استفاده می‌کنید هیچ گونه مشکل برای کند شدن دستگاه را تجربه نخواهید کرد. این اتفاق در جریان باز و بسته کردن اپلیکیشن‌ها هم دیده نمی‌شود و اگر چند اپلکییشن سنگین را نیز به صورت همزمان مورد استفاده قرار دهید دستگاه کند نمی‌شود. آزمایش‌های صورت گرفته روی این گوشی هوشمند نیز تایید کرده است که تراشه مرکزی به خوبی با دیگر قطعات سازگار شده است تا هنگام استفاده از آن به مشکل برنخورید.

شرکت هوآوی این گوشی هوشمند را همراه با یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری روانه بازار می‌کند که این توان برای گوشی‌های میان رده بسیار قابل قبول است. این باتری انرژی لازم را در اختیار شما می‌گذارد تا پس از انجام فعالیت‌های موبایلی سنگین و مستمر هم با مشکلی مواجه نشوید. به طور کلی می‌توان گفت که با این باتری هرگز نگران تمام شدن انرژی نخواهید بود.

نتیجه نهایی

زمانی که قصد خرید یک دستگاه جدید گوشی هوشمند را دارید، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که آیا به ازای پولی که پرداخت می‌کنید قابلیت‌های کارآمدی در اختیار شما قرار می‌گیرد یا خیر. اگر یک گوشی هوشمند همه قابلیت‌های مورد نیاز شما را در اختیار داشته باشد و قیمت آن بالا باشد، گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود و در مقابل، اگر یک دستگاه گوشی هوشمند ارزان قیمت پیدا کنید که توانایی ضعیف دارد هم نمی‌توانید آن را به عنوان گزینه مناسب بخرید.

هوآوی چندی پیش یک دستگاه گوشی هوشمند میان‌رده با نام Mate 10 Lite عرضه کرد که قیمت متوسط داشت و مورد توجه کاربران قرار گرفت. ولی Y7 Prime 2018 که هم اکنون وارد بازار شده است امکانات و توانایی‌های بیشتری را شامل می‌شود و ظاهر بهتری دارد.

با این گوشی هوشمند می‌توانید ضمن در اختیار داشتن یک دستگاه زیبا و شیک، کارایی و عملکرد بالای آن را نیز مورد استفاده قرار دهید و مطمئن باشید که با این میان رده به زودی نیاز به خرید یک گوشی هوشمند دیگر پیدا نمی‌کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا