عمق تصویر با ۱۶ میلیون رنگ نمایشگر Y7 Prime هوآوی (+عکس)

گوشی هوشمند Y7 Prime هوآوی نمایشگر ۵.۹۹ اینچی را در خود جا داده است و شرکت سازنده طراحی آن را برمبنای استاندارد ۱۸:۹ انجام داده است تا بر این اساس نمایشگر دستگاه تا لبه‌های بدنه امتداد یابند.

موبنا – این روزها اخبار فراوان در مورد دو گوشی هوشمند P20 و P20 Pro به عنوان نخستین گوشی مجهز به سه دوربین مجزا در پشت بدنه منتشر می‌شود و هوآوی به کمک آنها توانسته است گوی سبقت را از رقبا برباید. با این وجود شرکت مذکور گوشی هوشمند دیگری را مبتنی بر استاندارد ۱۸:۹ روانه بازار کرده است که ضمن برخورداری از دو حسگر دوربین اصلی، می‌تواند با قیمت ارزان به عنوان یک گزینه مناسب در اختیار کاربران قرار گیرد.

شرکت هوآوی در این سری از گوشی‌های میان رده محصولات مشابهی را روانه بازار کرده است که از جمله آنها می‌توان به Honor 7X، Honor 7C، P Smart و Y7 Prime 2018 اشاره کرد که در بین گوشی‌های یاد شده، مورد آخر پیشرفته‌تر و کارآمدتر محسوب می‌شود.

عمق تصویر با ۱۶ میلیون رنگ نمایشگر Y7 Prime هوآوی (+عکس)

گوشی هوشمند Y7 Prime هوآوی نمایشگر ۵.۹۹ اینچی را در خود جا داده است و شرکت سازنده طراحی آن را برمبنای استاندارد ۱۸:۹ انجام داده است تا بر این اساس نمایشگر دستگاه تا لبه‌های بدنه امتداد یابند. هوآوی نمایشگر ویژه این دستگاه را با نام FullView معرفی کرده است که تصاویر در آن با کیفیت ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند و نسبت به هزینه‌ای که کاربر برای خرید گوشی هوشمند پرداخت می‌کند، این کیفیت بسیار قابل قبول است.

گوشی هوشمند میان رده جدید هوآوی همچنین دو حسگر اصلی دوربین در قسمت پشت بدنه را با کیفیت‌های ۱۳ و ۲ مگاپیکسل در خود جا داده است که به کمک آنها می‌تواند عکس‌های پورتره با کیفیت بالا تهیه کند و همچنین دوربین سلفی با کیفیت ۸ مگاپیکسل و فلش ال‌ای‌دی برای آن در نظر گرفته شده است.

عمق تصویر با ۱۶ میلیون رنگ نمایشگر Y7 Prime هوآوی (+عکس)

نکته قابل ملاحظه‌ای که در مورد نمایشگر این دستگاه وجود دارد این است که هوآوی در طراحی آن زایده سیاه برای قرار گرفتن حسگرهای دوربین و صدا را در نظر نگرفته است و به عبارت دیگر کاربران نمایشگر این دستگاه را به صورت یکپارچه در اختیار می‌گیرند تا مشکل «آیفون ایکس» را پیش روی خود نبینند. اگرچه این گوشی هوشمند امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در خود جا نداده است، ولی کیفیت نمایشگر آن را می‌توان قابل قبول دانست.

عمق تصویر با ۱۶ میلیون رنگ نمایشگر Y7 Prime هوآوی (+عکس)

 نمایشگر FullView این گوشی هوشمند که کیفیت اچ‌دی‌پلاس برای آن در نظر گرفته شده است با سیستم عامل اندروید ۸.۰ و رابط کاربری EMUI 8.0 سازگاری دارد و کاربر به راحتی می تواند برای استفاده همزمان از دو اپلیکیشن متفاوت، نمایشگر را به دو بخش تقسیم کند و دو فعالیت متفاوت را در آن پیش ببرد.

عمق تصویر با ۱۶ میلیون رنگ نمایشگر Y7 Prime هوآوی (+عکس)

نام این گوشی هوشمند در اصل Y7 2018 محسوب می‌شود و البته شرکت هوآوی تاکید داشته است از کلمه Prime نیز در نامگذاری آن استفاده کند تا مشخص شود این محصول مدل بعدی گوشی هوشمند Y7 Prime محسوب می‌شود که ژوئن ۲۰۱۷ وارد بازار شد. نمایشگر اچ‌دی‌پلاس که برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است امکان مشاهده تصاویر با کیفیت ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل را فراهم می‌کند و به واسطه فیلتر رنگ آبی که در لایه بیرونی نمایشگر به کار رفته است، حتی زیر نور مستقیم خورشید هم می‌توانید تصاویر را با کیفیت بالا در آن مشاهده کنید.

فناوری اصلی نمایشگر این گوشی هوشمند IPS LCD است که سیستم لمسی شناختی برای آن تحریف شده است تا به حرارت دست کاربر عکس‌العمل نشان دهد و در نهایت تصاویر را به کمک ۱۶ میلیون رنگ که برای آن تعریف شده است به نمایش بگذارد. این طور که شرکت هوآوی اعلام کرده است ۷۶.۳ درصد از سطح روی این گوشی هوشمند را نمایشگر لمسی آن تشکیل می‌دهد که مبتنی بر استاندارد ۱۸:۹ ساخته شده است. تراکم تصویر در این نمایشگر ۲۶۹ پیکسل در هر اینچ مربع است که از این نظر نیز می‌توان آن را نسبت به نمایشگر دیگر گوشی‌های میان‌رده باکیفیت‌تر دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا