آموزش جامع استفاده‌ی همزمان از چند اکانت در اپلیکیشن‌های اجتماعی و پیام‌رسان

TitaniumBackup اپلیکیشنی استثنائی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن علاوه بر پشتیبان گیری از برنامه‌ها و دیتای آن ها، می‌توانید از اکانت‌های مختلف خود در یک برنامه به طور همزمان استفاده کنید.

موبنا – TitaniumBackup به جرات یکی از مهمترین اپلیکیشن‌های اندروید است که استفاده‌های بی نظیری می‌توان از آن کرد. شاید در نگاه اکثر کاربران TitaniumBackup تنها یک اپلیکیشن در زمینه‌ی پشتیبان گیری از برنامه‌ها و دیتای آن‌ها باشد اما کمی آشنایی با این برنامه کافیست تا متوجه شوید این اپلیکیشن نه تنها یک پشتیبان گیر، بلکه یک ابزار بسیار گسترده و حرفه ای است. تاکنون در زومیت به معرفی و آموزش کامل بخش پشتیبان گیری TitaniumBackup پرداخته ایم که می‌توانید از طریق این پست به آن دسترسی داشته باشید. امروز اما با آموزش بخش دیگری از این برنامه در خدمت شما خواهیم بود که می‌توان آن را یک ویژگی بسیار جذاب و کاربردی دانست.

اگر از کاربران حرفه ای و پیگیر شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و … باشید حتما از این موضوع آگاهید که بسیاری از کاربران با دلایل مختلف، بیش از یک اکانت در شبکه‌های مذکور دارند. برای مثال شخصی که صاحب یک فروشگاه آنلاین در اینستاگرام یا یک کانال تبلیغاتی در تلگرام است قطعا علاوه بر پیج کاری خود، صاحب یک صفحه‌ی شخصی نیز هست تا از طریق آن به ارتباط‌های خصوصی خود بپردازد. این موضوع در اپلیکیشن‌های بسیاری مشاهده شده است که می‌توان از محبوب ترین آن‌ها به اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ و لاین اشاره کرد که اگر چرخی در گوگل بزنید، حتما با نسخه‌های مختلف و دستکاری شده‌ی این برنامه‌ها مواجه خواهید شد که با تغییر داده شدن پکیج نیم، روی نسخه‌ی قبلی نصب نمی‌شوند و به همین دلیل می‌تواند به طور همزمان، بیش از یک برنامه‌ی اینستاگرام یا … را در گوشی خود نصب داشته باشید.

این روش مزایا و ایرادهایی نیز همراه با خود دارد. ویژگی مثبت این روش یعنی استفاده از نسخه‌های مود شده‌ی اپلیکیشن‌ها را می‌توان به دسترسی همزمان به این برنامه‌ها دانست به این معنا که می‌توانید در یک لحظه، هم از اکانت کاری خود و هم از اکانت شخصی خود پیام یا نوتیفیکیشن دریافت کنید. نکته‌ی منفی نیز در سنگین شدن رابط کاربری گوشی است به طوری که در اکثر گوشی‌ها تنها یک بار نصب اپلیکیشن فیسبوک یا … برای سنگین شدن گوشی کافیست و در صورتی که چندین نسخه‌ی مختلف از اپلیکیشن‌های مذکور را روی گوشی نصب کنید، بدون شک شاهد افزایش چشمگیر مصرف باتری و کند شدن گوشی خواهید بود.

r0 f1430

از همین رو امروز در زومیت روشی را به شما آموزش خواهیم داد که به کمک آن می‌توانید تنها با نصب یک نسخه از هر اپلیکیشن، به بی نهایت اکانت در آن دسترسی داشته باشید. اهمیتی ندارد که اپلیکیشن مورد بحث از چنین امکانی پشتیبانی کند یا خیر چراکه تمام مراحل توسط TitaniumBackup انجام خواهد شد. در این روش اپلیکیشن TitaniumBackup اقدام به ساخت پروفایل‌های مختلف برای هر اپلیکیشن می‌کند به این صورت که با تنظیم هر پروفایل، دیتای اپلیکیشن به صورت خودکار تغییر پیدا می‌کند. درواقع شما در این روش ابتدا تمام اکانت‌های خود را در برنامه وارد می‌کنید و از آن پس، تنها با یک لمس می‌توانید بین پروفایل‌های خود جا به جا شوید.

این روش با وجود آنکه مشکل نصب همزمان چند برنامه را از بین می‌برد و جا به جایی بین اکانت‌ها را به تنها یک لمس خلاصه می‌کند، یک ایراد قابل توجه نیز در رابطه با اپلیکیشن‌های پیام رسان دارد و آن عدم امکان استفاده‌ی همزمان از پروفایل‌ها است. به این معنا که شما در یک لحظه، می‌توانید تنها به یکی از اکانت‌های خود دسترسی داشته باشید و باید به نوبت و با انجام تک لمس ذکر شده، بین اکانت‌ها جا به جا شوید. این موضوع البته در رابطه با شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک و … نه تنها یک ایراد به حساب نمی‌آید، بلکه یک حسن است چراکه در این شبکه‌ها لزوم خاصی برای آنلاین بودن زنده‌ی اکانت‌ها نیست. اما در شبکه‌های پیام رسان همچون واتس اپ یا تلگرام که ممکن است در طول فعال بودن یکی از پروفایل ها، در پروفایل دیگر پیامی را دریافت کنید این ایراد می‌تواند کمی آزار دهنده باشد که البته این مورد هم به خود کاربر بستگی دارد چراکه تنها بخشی از کاربران هستند که به ارتباط آنی و جواب دادن‌های لحظه ای حساس هستند.

r1 20104

برای این کار شما به یک گوشی روت شده نیاز خواهید داشت. بعد از نصب TitaniumBackup ابتدا باید برنامه‌هایی که قصد استفاده‌ی چندگانه از آن‌ها را دارید مشخص کنید. مراحل پیش رو برخلاف ظاهر و کاربرد پیچیده‌ی آن، بسیار ساده قابل انجام خواهند بود. ابتدا با نصب و اجرای TitaniumBackup به تب وسط این برنامه بروید تا لیستی کامل از اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی خود را مشاهده کنید. در این لیست برنامه‌هایی که قصد استفاده ز چندگانه از آن‌ها را دارید پیدا کرده و انگشت خود را روی آن‌ها نگه دارید تا منوی کاربری مربوط به آن مشاهده شود.

لیستی از گزینه‌ها و امکانات جانبی به شما نمایش داده خواهد شد. کافیست تا به شاخه‌ی STORAGE رفته و روی گزینه‌ی Enable “Multiple Profiles” For This App را لمس کنید. با انجام این کار برنامه یا برنامه‌های خود را به حالت فعال تبدیل کنید تا در مرحله‌ی بعد، به تعریف پروفایل‌های مختلف بپردازیم. با انجام این کار، شما اپلیکیشن‌های مورد نظرتان رو با دیگر برنامه‌ها متمایز می‌کنید تا در هنگام تغییر پروفایل ها، کوچکترین تغییری در برنامه‌های دیگر رخ ندهد.

r2 8f928

حال به تب اول برنامه بازگردید. در بخش پایینی برنامه بخشی با عنوان Active Data Profile را مشاهده می‌کنید. این قسمت پروفایلی که در حال حاضر فعال است را به شما نمایش خواهد داد. در مقابل این عنوان، گزینه‌ی Tap To Switch Profile وجود دارد که از آن باید برای جا به جایی بین پروفایل‌های مختلف استفاده کنید. درواقع بعد از انجام تنظیمات اولیه، این قسمت، بخش اصلی کار به حساب می‌آید و کافیست تا هر هنگام که قصد استفاده از اکانت دیگر خود را داشتید با مراجعه به TitaniumBackup و لمس این گزینه، پروفایل مورد نظرتان را انتخاب کنید. هم اکنون با لمس روی این گزینه تعداد پروفایل‌های مورد نظرتان را ساخته و برای هرکدام یک نام جداگانه قرار دهید. برای مثال اگر قصد استفاده‌ی همزمان از سه اکانت اینستاگرام را دارید، باید در این بخش سه پروفایل جداگانه را بسازید تا هر اکانت را در یک پروفایل تعریف کنیم.

r3 79e6b

نحوه‌ی تعریف اکانت‌ها برای هر پروفایل نیز بسیار ساده است. برای این کار شما باید بعد از فعال کردن هر پروفایل، به اپلیکیشن مذکور مراجعه کنید و اکانت خود را در آن وارد کنید. (در صورتی که در حال حاضر اکانتی را فعال دارید، اطلاعات این اکانت به طور خودکار به پروفایل ۱ اختصاص خواهد یافت) بعد از وارد کردن اولین اکانت، و سوئیچ کردن به پروفایل شماره‌ی ۲، درصورتی که به اپلیکیشن مراجعه کنید دیگر با اکانت قبلی خود مواجه نخواهید شد به طوری که گویا به تازگی اقدام به نصب برنامه کرده اید و باید مجددا اطلاعات خود را وارد کنید. حال اکانت دوم را وارد کنید و به همین ترتیب اکانت‌های دیگر خود را در پروفایل‌های مختلف تعریف کنید.

r4 6cff7

ازین پس کافیست تا هر هنگام که قصد استفاده از اکانت دیگر خود را داشتید، به TitaniumBackup مراجعه کنید و با تغییر پروفایل مورد نظر، تنها با یک لمس اکانت مورد نظرتان را در اپلیکیشن‌ها بارگذاری کنید. به همین سادگی می‌توانید از نصب نسخه‌های مختلف از یک اپلیکیشن در گوشی خود بی نیاز شوید.

نکته‌ی بسیار مهم: در صورتی که قصد استفاده‌ی همزمان از چند اکانت، در چند اپلیکیشن مختلف را دارید، برای کم شدن تعداد پروفایل‌ها پیشنهاد می‌کنیم که به صورت ترکیبی از این پروفایل‌ها استفاده کنید. برای مثال فرض کنید که قصد استفاده‌ی همزمان از ۳ اکانت اینستاگرام، ۲ اکانت لاین و ۲ اکانت واتس اپ را دارید، در این حالت بهتر است که در پروفایل ۱، اکانت شخصی خود را در این سه برنامه وارد کنید، سپس در پروفایل دوم اکانت‌های کاری را وارد کنید و به همین ترتیب اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را به صورت ترکیبی با هم ادغام کنید تا برای مثال با فعالسازی پروفایل ۱، اکانت‌های شخصی شما در اینستاگرام، لاین و واتس اپ فعال شوند.

آموزش جامع استفاده‌ی همزمان از چند اکانت در اپلیکیشن‌های اجتماعی و پیام‌رسان آموزش جامع استفاده‌ی همزمان از چند اکانت در اپلیکیشن‌های اجتماعی و پیام‌رسان

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا