نخستین تصاویر خودرو تمام‌ برقی کیا: «نیروُ ای‌وی» (+عکس)

این خودرو با هر بار شارژ کامل باتری می‌تواند معادل ۳۸۰ کیلومتر حرکت کند و در این مسافت هیچ گونه آلایندگی از خود به جا نمی‌گذارد.

موبنا – شرکت خودروسازی کیا طراحی و تولید محصول تمام الکتریکی خود موسوم به «نیروُ ای‌وی» را به اتمام رسانده است و رسانه‌های خبری امروز نخستین تصاویر مربوط به این خودروی برقی را منتشر کردند. این خودرو که هم اکنون در «پنجمین نمایشگاه خودروهای برقی کره» به نمایش درآمده است، یک گزینه مناسب برای سفرهای درون شهری محسوب می‌شود و شرکت مذکور تصمیم دارد با معرفی آن در «نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸» در ماه سپتامبر، این محصول را وارد خیابان‌ها کند.

«نیرو ای‌وی» نسل جدید موتورهای برقی مخصوص خودرو را در خود جا داده است و باتری ۶۴ کیلووات ساعتی را شامل می‌شود. شرکت کیا بر این باور است که این خودرو با هر بار شارژ کامل باتری می‌تواند معادل ۳۸۰ کیلومتر حرکت کند و در این مسافت هیچ گونه آلایندگی از خود به جا نمی‌گذارد.

نخستین تصاویر خودرو تمام‌ برقی کیا: «نیروُ ای‌وی» (+عکس)

شرکت کره‌ای همچنین توضیح داده است که یک گزینه دیگر برای علاقمندان به این خودرو وجود دارد تا در صورت تمایل بتوانند «نیرو ای‌وی» را با باتری ۳۹.۲ کیلووات ساعتی خریداری کنند تا قیمت آن کاهش یابد. پیش‌بینی شده است که این مدل با هر بار شارژ کامل باتری معادل ۲۴۰ کیلومتر حرکت کند. هر دو باتری در نظر گرفته شده برای این خودرو نسبت به باتری‌هایی که برای مدل «کیا سول ای‌وی» ارایه می‌شود قوی‌تر هستند.

نخستین تصاویر خودرو تمام‌ برقی کیا: «نیروُ ای‌وی» (+عکس)

در مورد مابقی جزییات مربوط به این خودرو، شرکت کیا اطلاعات اندکی را منتشر کرده است. با این وجود گفته می‌شود که طراحی «نیرو ای‌وی» به گونه‌ای انجام شده است که جلوپنجره آن شبیه به دیگر اتومبیل‌های کیا ساخته شده است و سوکت شارژ اتومبیل نیز روی جلو پنجره تعبیه شده است که از این نظر آن را می‌توان مشابه «سول ای‌وی» دانست.

شرکت کیا در نظر دارد مدل جدید اتومبیل «نیروُ» را در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی وارد بازار کره جنوبی بکند و پیش‌بینی شده است فروش این خودرو از اوایل سال ۲۰۱۹ در منطقه اروپا آغاز شود. هنوز قیمت نهایی این خودرو مشخص نیست و با این وجود پیش‌بینی می‌شود «نیرو ای‌وی» اندکی گران‌تر از مدل «نیروُ پی‌اچ‌ای‌وی» که ۳۰ هزار پوند قیمت داشت، وارد بازار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا