هزینه پیامک ارزان شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اعلام نامه به اپراتورهای تلفن همراه برای توقف اخذ مبلغ ۱۰ ریال عوارض به ازای ارسال هر پیامک، مطابق با قانون بودجه سال ۹۷ توضیح داد.

موبنا – روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخصوص توقف اخذ ۱۰ ریال عوارض از ارسال هر پیامک تلفن همراه مطابق با بودجه سال ۹۷ توضیح داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۱۳۹۳ یک بند الحاقی درآمدی به تبصره ۱۹ لایحه بودجه اضافه کرده بودند که بر اساس آن، اپراتورهای تلفن همراه موظف بودند علاوه بر قیمت هر پیامک، به طور مضاعف مبلغ ۱۰ ریال از ارسال کنندگان پیامک دریافت کرده و آن را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کشور واریز کنند. این قانون در بودجه سال ۹۷ حذف شده و معاون نظارت رگولاتوری در نامه ای به اپراتورها، از آنها خواسته که اخذ این مبلغ را متوقف کنند.
براساس توضیحاتی که در اختیار خبرنگار مهر گذاشته شده است، این نامه به استناد نامه مورخ ۲۷ فروردین ماه دفتر حقوقی رگولاتوری به اپراتورهای موبایل ارائه شده و در آن اپراتورها مکلف شده اند از زمان اعلام این نامه که روز نهم اردیبهشت ماه جاری است، عوارض قانونی ۱۰ ریالی هر پیامک را دریافت نکنند.
از این رو، از روز گذشته اپراتورها باید پیامک را با یک تومان قیمت کمتر محاسبه کنند و در صورتی که از اول فروردین ماه نیز هزینه پیامک را یک تومان بیشتر محاسبه کرده بودند این مبالغ به حساب مشترکان بازگشت داده می شود.
به بیان دیگر، اپراتورهای موبایل ملزم شده اند که تمامی مبالغ اخذ شده از عوارض ۱۰ ریالی هر پیامک ارسال شده از اول فروردین سال ۹۷ تاکنون را، بر اساس مقررات قبلی و مصوبه مجلس شورای اسلامی اخذ می‌شد، به حساب مشترکان خود بازگردانند و از روز گذشته نیز این مبلغ را برای ارسال پیامک از مشترکان سیم کارت‌های خود دریافت نکنند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا