باتری بیشتر با یک نرم افزار حرفه ای! (+عکس)

این نرم افزار را در موبنا روی چند تلفن هوشمند اندرویدی آزمایش کردیم و نتایج کاملا رضایت بخش بود. مهمترین برتری این نرم افزار نسبت به انواع مشابه، عملکرد کم نقص آن در شکار برنامه های باز و پرمصرف است. اگر شما هم بارها از نرم افزارهای بهبود عملکرد باتری ناامید شده اید؛ توصیه می کنیم Kaspersky Battery Life: Saver & Booster را که لینک آن در انتهای همین مطلب نیز قرارداده شده، امتحان کنید.

موبنا – پیشنهاد سردبیر »»» گوشی‌های هوشمند امروزی که توان بالایی دارند می‌توانند به همه نیازهای کاربران پاسخ گویند: با این دستگاه‌های جیبی می‌توان گشت‌وگذار اینترنتی کرد و شبانه‌روز آنلاین بود، تصاویر ویدیویی یوتیوب را به راحتی اجرا کرد، موسیقی گوش داد، مسیر درست برای رسیدن به مقصد ناشناخته را پیدا کرد و … ولی باید توجه داشته باشید که هر کدام از این اتفاقات باعث می‌شود باتری دستگاه شما در فاصله زمانی کوتاه‌تر انرژی ذخیره شده را از دست بدهد و به عبارت ساده‌تر، این اتفاقات باعث می‌شود باتری گوشی هوشمند زودتر خالی شود.

تاکنون تعداد زیادی خبر و گزارش منتشر شده است که هر کدام از آنها به نوعی کمک می‌کنند بهینه‌تر از باتری گوشی هوشمند استفاده کنید و در این میان بسیاری از شرکت‌های بزرگ اپلیکیشن‌های کاربردی ارایه کرده‌اند تا توان باتری شما را ارتقا دهند. از جمله شرکت‌هایی که بهترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن را در این حوزه در اختیار کاربران قرار داده است می‌توان به «کسپرسکی لب» اشاره کرد. این کمپانی که به صورت ویژه در زمینه تولید نرم‌افزارهای امنیتی تخصص دارد به تازگی اپلیکیشن موبایلی با نام «کسپرسکی باتری لایف» را وارد بازار کرده است و در اینجا هفت کاربرد مختلف این اپلیکیشن که پیش‌تر از آنها مطلع نبودید را باهم بررسی می‌کنیم.

  • یک اپلیکیشن اندرویدی

بهتر است در ابتدا به صورت روشن اعلام کنیم که این ابزار موبایلی چگونه کار می‌کند. «کسپرسکی باتری لایف» یک اپلیکیشن اندرویدی است و بنابراین صاحبان گوشی‌های هوشمند اپل مبتنی بر سیستم عامل iOS نمی‌توانند از آن استفاده کنند. شما می‌توانید این ابزار موبایلی را از فروشگاه اینترنتی «گوگل پلِی» دانلود کنید و به راحتی آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

این اپلیکیشن با نسخه ۴.۱ به بعد سیستم عامل اندروید سازگاری دارد و به عبارت دیگر صاحبان گوشی‌های هوشمندی که نسخه‌های بعد از «جِلی بین» اندروید را در اختیار دارند، می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. شرکت کسپرسکی توضیح داده است که این اپلیکیشن تا نسخه ۸ سیستم عامل اندروید را پشتیبانی می‌کند و نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که «کسپرسکی باتری لایف» یک اپلیکیشن کاملا رایگان است و به پرداخت هیچ گونه پول نیاز ندارد.

زمانی که برای نخستین بار این ابزار را روی گوشی هوشمند خود اجرا می‌کنید از شما پرسیده می‌شود که آیا قرارداد تعریف شده با شرکت کسپرسکی برای محافظت از داده‌های داخلی را قبول دارید یا خیر. در صورت موافقت با این قرارداد و تایید آن، شما به سرعت به صفحه اصلی مربوط به قابلیت‌های اپلیکیشن منتقل می‌شوید.

باتری بیشتر با یک نرم افزار حرفه ای! (+عکس)

 

  • محاسبه میزان انرژی باقیمانده

سیستم عامل اندروید به صورت مستقیم به شما نشان می‌دهد چه حجمی از انرژی در باتری شما باقیمانده است و البته این میزان انرژی باقیمانده در اندروید به صورت درصدی محاسبه نمی‌شود. در عوض، در قسمت بالای نمایشگر با نشان داده علامت باتری مشخص می‌شود چه میزان انرژی همچنان در باتری دستگاه شما ذخیره شده است.

«کسپرسکی باتری لایف» به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به صورت دقیق وضعیت باتری شما را تحلیل کند و به شما اعلام کند با این وضعیت چند ساعت دیگر می‌توانید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید و چقدر فرصت دارید تا دستگاه را مجددا شارژ کنید.

باتری بیشتر با یک نرم افزار حرفه ای! (+عکس)

 

  • توقف فعالیت اپلیکیشن‌های انرژی‌بر

فهم دقیق فرآیندی که برای «کسپرسکی باتری لایف» در نظر گرفته شده است چندان دشوار نیست: این ابزار موبایلی در اصل فعالیت‌ اپلیکیشن‌هایی که حجم زیادی باتری را مصرف می‌کنند، متوقف می‌کند. رابط کاربری که برای این ابزار موبایلی تعریف شده بسیار ساده است و در آن می‌توانید فهرست تمام اپلیکیشن‌هایی که در حال مصرف باتری شما هستند را مشاهده کنید. در این فهرست مشخص شده است کدام یک از ابزارهای موبایلی حجم بیشتری از باتری را مصرف می‌کنند و هر کدام از آنها چند درصد از انرژی مصرف شده را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین به شما نشان داده می‌شود که اگر هر کدام از آنها را متوقف کنید از نظر زمانی چقدر انرژی بیشتری در اختیار خواهید داشت. با فشار دادن کلید بزرگی که در این بخش قرار داده شده است می‌توانید به صورت همزمان تمام اپلیکیشن‌هایی که در حال مصرف انرژی شما هستند را به صورت یکجا متوقف کنید. «کسپرسکی باتری لایف» در اصل تمام این اپلیکیشن‌ها را در کنار یکدیگر تشخیص می‌دهد.

شما همچنین این امکان را در اختیار خواهید داشت تا به صورت مجزا هر یک از اپلیکیشن‌هایی که به آن نیاز ندارید را در ای فهرست متوقف کنید تا انرژی کمتری مصرف شود. برای این کار تنها کافی است که روی اپلیکیشن مربوطه در این فهرست کلیک کنید و سپس در قسمت «جزییات» اپلیکیشن وارد شوید. در اینجا یک پنجره برای شما باز می‌شود که این امکان را فراهم می‌کند تا اپلیکیشن مربوطه را متوقف کنید و طی آن می‌توانید میزان فعالیت اپلیکیشن مربوطه در ساعت‌های گذشته را هم محاسبه کنید. این جزییات از آخرین باری که باتری گوشی خود را به طور کامل شارژ کرده بودید منتشر می‌شود.

باتری بیشتر با یک نرم افزار حرفه ای! (+عکس)

 

  • توقف فعالیت اپلیکیشن‌هایی که به‌صورت خودکار از نو راه‌اندازی می‌شوند

برخی اپلیکیشن‌های موبایلی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت خودکار از نو راه‌اندازی می‌شود و در این میان مهم نیست چند بار آنها را متوقف کرده باشید، زیرا این اپلیکیشن‌های موبایلی قادر هستند به صورت خودکار از نو راه‌اندازی شوند. «کسپرسکی باتری لایف» به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند مشکل شما را در این زمینه برطرف کند و امکان توقف فعالیت این اپلیکیشن‌ها را هم فراهم آورد. با این وجود شما می‌بایست به «کسپرسکی باتری لایف» اجازه دهید این کار را برای شما انجام دهد.

باتری بیشتر با یک نرم افزار حرفه ای! (+عکس)

 

  • عدم توقف فعالیت اپلیکیشن‌های مورد علاقه شما

پیش از این گفته شد که در فهرست منتشر شده برای شما بخشی با نام «جزییات» در نظر گرفته شده است که در اصل یک پنجره مجزا محسوب می‌شود و در آن جزییات مربوط به هر یک از اپلیکیشن‌های در حال کار در گوشی شما نمایان شده است. شما همچنین می‌توانید از این بخش برای اضافه کردن اپلیکیشن‌هایی خود استفاده کنید.

این امکان برای کاربران فراهم شده است تا فهرست اپلیکیشن‌های «مورد علاقه» را اضافه کنند و از این طریق به «کسپرسکی باتری لایف» امکان دهند تا با شناخت اپلیکیشن‌های مذکور، فعالیت آنها را متوقف نکند. به منظور اضافه کردن نام اپلیکیشن‌های «مورد علاقه» خود می بایست وارد منوی اصلی شوید و سپس در قسمت بالا و سمت چپ آن گزینه «اپلکیشن‌های مورد علاقه» را انتخاب کنید.

باتری بیشتر با یک نرم افزار حرفه ای! (+عکس)

 

  • مدیریت پیام‌های اطلاع‌رسانی دریافتی

«کسپرسکی باتری لایف» به گونه‌ای طراحی شده است که با انتشار پیام‌های ویژه به شما اطلاع می‌دهد کدام یک از اپلیکیشن‌ها در حال مصرف حجم زیادی از باتری هستند. اگر بخواهید در این زمینه تغییری ایجاد کنید، این اپلیکیشن به شما امکان داده است تا در صورت تمایل پیام‌های اطلاع‌رسانی در این زمینه را دریافت کنید یا آنها را متوقف کنید.

برای این کار می‌بایست به منوی تنظیمات بروید و سپس از بین گزینه های پیش رو، گزینه مربوطه را برای توقف یا انتشار پیام‌های اطلاع‌رسانی فعال کنید.

باتری بیشتر با یک نرم افزار حرفه ای! (+عکس)

 

  • پیش‌بینی زمان لازم برای شارژ شدن باتری

زمانی که گوشی هوشمند خود را به برق متصل می‌کنید «کسپرسکی باتری لایف» دو اقدام مجزا انجام می‌دهد: نخست آنکه وضعیت کنونی باتری را به صورت درصدی برای شما نمایان می‌کند و سپس پیش‌بینی می‌کند که چقدر طول خواهد کشید تا باتری گوشی هوشمند شما به صورت کامل شارژ شود.

در مجموع می‌توان گفت اگر این اپلیکیشن را در اختیار بگیرد و این هفت تکنیک ساده را مورد توجه قرار دهید، از باتری گوشی هوشمند خود استفاده بیشتری خواهید کرد.

باتری بیشتر با یک نرم افزار حرفه ای! (+عکس)

 


باتری بیشتر با یک نرم افزار حرفه ای! (+عکس)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا