استارت‌آپ «ریمایند» و پیام رسان تخصصی دانش آموزی در آمریکا (+عکس)

در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون معلم، دانش‌آموز و والدین دانش‌آموزان آمریکایی به صورت روزانه خدمات اپلیکیشن ریمایند را مورد استفاده قرار می‌دهند.

موبنا – «ارسال آسان‌تر پیام‌ها بین معلمان، دانش‌آموزان و والدین». این شعار اصلی استارت‌آپ «ریمایند» بود که فعالیت خود را با آن آغاز کرد و سرانجام توانست هدف اصلی خود را محقق کند. استارت‌آپ «ریمایند» یک مرکز فناوری نوپا در حوزه آموزش است که ارتباط بهتر میان معلمان را با دانش‌آموز و والدین برقرار می‌کند و این ارتباط از طریق یک اپلیکیشن کاربردی صورت می‌گیرد. بر اساس آخرین گزارش رسمی منتشر شده از سوی این مرکز، از هر پنج معلم آمریکایی یک نفر اپلیکیشن ارتباطی ریمایند را مورد استفاده قرار می‌دهد و این شرکت با در اختیار گرفتن بهترین مهندسان و کارشناسان حوزه ارتباطات مجازی اجتماعی قصد دارد بهترین خدمات ارتباطی تحصیلی را ارایه کند. این نرم افزار دارای بالاترین استانداردهای امنیت اخلاقی مناسب دانش آموزان است.

استارت‌آپ «ریمایند» و پیام رسان تخصصی دانش آموزی در آمریکا (+عکس)

آغاز فعالیت

در تاریخ اول آگوست ۲۰۱۱ شخصی به نام «برِت کوف» که دوران تحصیل دانشگاهی را به تازگی به اتمام رسانده بود، جای یک ابزار ارتباطی کاربردی را بین دانش‌آموزان خالی می‌دید. او متوجه شده بود بسیاری از معلم‌های آمریکایی برای برقراری ارتباط با دانش‌آموزان خود از اپلیکیشن‌هایی مانند فیسبوک، واتس‌اپ و … استفاده می‌کنند و این ابزارها به صورت عمومی برای مردم ساخته شده‌اند و خدمات اختصاصی و کاربردی در اختیار کاربران نمی‌گذارند. او در نهایت تصمیم گرفت به کمک گروهی از دوستان خود در استارت‌آپ تازه تاسیس «ریمایند» اپلیکیشن کاربردی خود را با هدف گیری دانش‌آموزان، والدین و معلمان تولید کند و سرانجام موفق شد در این زمینه به موفقیت‌های فراوان برسد.

استارت‌آپ «ریمایند» و پیام رسان تخصصی دانش آموزی در آمریکا (+عکس)

در اصل باید گفت «برِت کوف» به همراه برادرش «دیوید کوف» با استارت‌آپی که سال ۲۰۱۱ میلادی به صورت مشترک تاسیس کردند، موفق شدند کیفیت تحصیلی در دانش‌آموزان آمریکایی را افزایش دهند. آن زمان پزشکان تشخیص داده بودند که برت به نوعی اختلال مغزی موسم به «نارساخانی» مبتلا شده است که به همین خاطر نمی‌تواند متن‌ها را به راحتی بخواند و همین مسئله باعث شده بود او برای تحصیل با مشکل مواجه شود. او تا پیش از دوره دبیرستان با این مشکل به صورت جدی مواجه نشده بود و سرانجام یکی از معلم‌های برِت سعی کرد با کمک «طرح آموزش شخصی» دوره‌های آموزشی ویژه برای او برگزار کند. مربی فوتبال برِت نیز از این اختلال مطلع شده بود و او هم تصمیم گرفت آموزش فوتبال را به صورت متفاوت برای او دنبال کند و نتیجه اتفاق مذکور به این صورت دنبال شد که برِت به دانشگاه برود و در این مسیر مطمئن شود برای کودکان مبتلا به اختلال مشابه اقدام خاصی را انجام دهد و دیگر کودکان محصل را نیز به صورت منسجم‌تر و کارآمدتر در کلاس‌های درس حاضر کند.

استارت‌آپ «ریمایند» و پیام رسان تخصصی دانش آموزی در آمریکا (+عکس)

این دو برادر که اختلال مشابه داشتند با یک شبکه متشکل از والدین، مربیان و خودشان رشد کردند و در این میان یکی از معلمان آنها به نام خانم «وایتفیلد» به همراه مربی فوتبال به نام «اگوفسکی» از جمله افرادی بودند که بیشترین تاثیر را برجا گذاشتند و به آنها نشان دادند معلم‌ها از جمله افرادی هستند که بیشترین تاثیر را می‌توانند در فرآیند ارتباطی دانش‌آموزان برجا بگذارند. بنابراین برِت و برادرش فرآیند ارتباط خود با دیگر معلمان را هم تغییر دادند و ایده اولیه در ذهن آنها شکل گرفت که با ساخت یک اپلیکیشن موبایلی بتوانند تمام معلمان و دانش‌آموزان سراسر آمریکا را به صورت کاربردی و هدفمند به یکدیگر متصل کنند.

استارت‌آپ «ریمایند» و پیام رسان تخصصی دانش آموزی در آمریکا (+عکس)

برادران کوف در جریان راه‌اندازی استارت‌آپ خود موانع پیش روی معلم‌ها برای برقراری ارتباط با دانش‌آموزان و والدین را شناسایی کردند و متوجه شدند ناکارآمدی در فرآیند ارسال ایمیل، چاپ نامه‌های کاغذی، اطلاعات تماس قدیمی و فناوری‌های پیچیده از جمله اتفاقاتی محسوب می‌شود که باعث شده است دانش‌آموز و والدین نتوانند به راحتی با کادر آموزشی در مدرسه ارتباط داشته باشند و از کمک‌های آنها بهره‌مند شوند. آنها از نخستین روزهای فعالیت خود به این نتیجه رسیدند که می‌بایست بیش از هر زمان دیگر فاصله میان مربیان و دانش‌آموزان را کاهش دهند و از این طریق ارتباطات بین آنها را گسترده‌تر کنند. خط مستقیم ارتباطی بین مربی، دانش‌آموز و والدین از نظر این دو برادر ساخت اپلیکیشن ریمایند بود که سرانجام توانست به موفقیت قابل ملاحظه دست پیدا کند.

استارت‌آپ «ریمایند» و پیام رسان تخصصی دانش آموزی در آمریکا (+عکس)

موفقیت‌های پیش‌رو

دفتر مرکزی استارت‌آپ ریمایند در کالیفرنیا واقع شده است و این شرکت که در حوزه همکاری‌های تحصیلی، آموزشی، پیام‌رسانی و خدمات موبایلی مشغول به کار است در شهر سانفرانسیسکو هم شعبه دیگری را در اختیار دارد.

پلتفرم ارتباطی ریمایند به تمامی دانش‌آموزان کمک می‌کند به صورت مستقیم با کادر آموزشی در ارتباط باشند و بتوانند در شاخه مورد نظر خود تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار بگیرند. همچنین بتوانند روی اپلکییشن مربوطه ارتباط مستقیم خود با والدین را هم مدیریت کنند. این اپلیکیشن موبایلی در اصل با هدف آموزش و یادگیری راه‌اندازی شد و طولی نکشید که مدارس آمریکا به صورت گسترده به آن روی آوردند.

استارت‌آپ «ریمایند» و پیام رسان تخصصی دانش آموزی در آمریکا (+عکس)

استقبال گسترده مراکز آموزشی آمریکا از سرویس ریمایند باعث شد شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ از جمله «فرست راند کپیتال»، «جی‌اس‌وی»، «کلینر پرکینز» و … وارد این استارت‌آپ شوند. بر اساس آخرین گزارش رسمی منتشر شده ارزش مجموع دارایی‌های این استارت آپ هم اکنون بیش از ۵۹.۵ میلیون دلار محاسبه می‌شود و ۱۰۰ نفر از مهندسان و کارشناسان شبکه‌های اجتماعی در این شرکت توسعه اپلیکیشن ریمایند را برعهده گرفته‌اند.

بر اساس آنچه که استارت‌آپ ریمایند به صورت رسمی روی سایت اینترنتی خود اعلام کرده است، در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون معلم، دانش‌آموز و والدین دانش‌آموزان آمریکایی به صورت روزانه خدمات اپلیکیشن ریمایند را مورد استفاده قرار می‌دهند. همچنین گفته می‌شود بیش از ۷۰ درصد مدارس عمومی در آمریکا این اپلیکیشن را به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌دهند و بیش از ۹۰ درصد اساتید در مدارس درجه یک آمریکا نیز اپلیکیشن مذکور را به کار می‌برند.

استارت‌آپ «ریمایند» و پیام رسان تخصصی دانش آموزی در آمریکا (+عکس)

اپلیکیشن ریمایند در ۹۰ درصد مدارس منطقه‌ای آمریکا در سراسر این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ تاکنون بیش از ۸.۸ میلیارد پیام از طریق این پیام‌رسان رد و بدل شده است و همچنان تعداد مخاطبان آن افزایش میابد.

استارت‌آپ «ریمایند» و پیام رسان تخصصی دانش آموزی در آمریکا (+عکس) استارت‌آپ «ریمایند» و پیام رسان تخصصی دانش آموزی در آمریکا (+عکس)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. ایده جالبیه
    واقعا کاری که شرو می کنن غیر ممکنه شکست بخوره صد در صد موفق میشن واقعا همچین سیستمی که بتونه ارتباط بین معلمان و والدین رو فراهم کنه خیلی عالیه. همچنین داخل سیستمش آموزش های مختلفی هم داشته باشن بهترتر هم میشه

دکمه بازگشت به بالا