۱۰ قانون ایلان ماسک برای موفقیت را بخوانید

چه از او خوش‌تان بیاید چه بدتان بیاید، ایلان ماسک دارای رکورد تاثیرگذاری در موفقیت در بسیاری از زمینه ها است. تفکر آینده‌نگری کارآفرینانه‌ی وی باعث شده تا اسمش در همه جا باشد؛ فضا، ماشین، اینترنت، و فضاهای حمل و نقل عمومی. اما شما همه‌ی این‌ها را می‌دانید.

موبنا – چیزی که مطمئنیم دوست دارید بدانید این است که: چه‌طور می‌توانید بیش از ۲۰ میلیارد دلار ارزش خالص داشته باشید؟ شاید نزدیک‌ترین پاسخ به این سوال ۱۰ توصیه‌ی آقای ماسک برای موفقیت باشد.

توصیه‌ها برای موفقیت

  1. هرگز تسلیم نشو. اگر بگوییم ماسک سرسخت است کم لطفی کرده‌ایم. پس از مواجه شدن با شکست و ورشکستگی او همیشه بلند شده و دوباره تلاش کرده. در مصاحبه‌ای ۶۰ دقیقه‌ای در سال ۲۰۱۴ با اسکات پِلی، ماسک گفت که:

 من هرگز تسلیم نمی‌شوم. یا باید مرده باشم یا از‌کار‌افتاده.

  1. کاری را که می‌کنید واقعا دوست داشته‌باشید. در یک ارائه ماسک گفت که:

 در هر زمینه‌ای که وارد می‌شوید، حتی اگر بهترینِ بهترین‌ها باشید، همیشه شانس شکست وجود دارد. پس من فکر می‌کنم که واقعا مهم است که کاری را که می‌کنید دوست داشته‌باشید. اگر دوستش نداشته‌باشید، زندگی بسیار کوتاه است!

  1. به افراد عادی گوش ندهید. اگر به خود باور دارید، به افرادی که شما را از کار بازمی‌دارند گوش ندهید: به آنها ثابت کنید که در اشتباهند. ماسک به پِلی گفت:

خیلی‌ها تلاش کردند تا من را از ایجاد شرکت منصرف کنند، دیوانه‌کننده بود. یک دوست من تمام ویدئوهای منفجر شدن موشک‌ها را جمع‌آوری کرد و من را مجبور کرد تا آن‌ها را تماشا کنم. او نمی‌خواست من تمام پولم را از دست بدهم. ما این کارها را انجام می‌دهیم که به نظر نمی‌آید منجر به موفقیت شوند، اما ما خوش‌شانس بوده‌ایم، حداقل در این اواخر، و موفق شده‌ایم.

۱۰ قانون ایلان ماسک برای موفقیت را بخوانید

  1. ریسک‌پذیر باشید. در هنگام سخنرانی جشن فارغ التحصیلی برای دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، ماسک چند واقعیت را با فارغ‌التحصیلان به اشتراک گذاشت تا آن‌ها را به دنیای واقعی وارد کند. الآن زمانی است که باید برجسته باشید.

الآن زمانی است که باید ریسک‌پذیر باشید. شما بچه ندارید. وقتی که بزرگ‌تر می‌شوید مسئولیت‌هایتان زیاد می‌شود. و هنگامی که خانواده تشکیل می‌دهید، شما نه فقط برای خود بلکه برای خانواده‌تان ریسک می‌کنید. انجام‌دادن کارهایی که ممکن است جواب‌ندهند بسیار سخت‌تر می‌شود. پس الآن وقتش است، قبل از اینکه آن وظایف را داشته‌باشید. من شما را تشویق می‌کنم تا ریسک‌پذیر باشید و کاری برجسته انجام دهید: پشیمان نمی‌شوید!

  1. کاری مهم انجام دهید. ماسک به پِلی گفت:

من واقعا فکر نمی‌کردم تسلا موفق شود، فکر می‌کردم احتمال زیادی دارد که شکست بخوریم. اما من حداقل فکر می‌کردم این تصور اشتباه مردم را باید اصلاح کنیم که ماشین الکتریکی باید مثل ماشین زمین گلف زشت و کُند باشد. اگر چیزی به اندازه‌ی کافی مهم است شما باید تلاش کنید، حتی اگر نتیجه‌ی احتمالی شکست باشد.

  1. به جای پارازیت، روی سیگنال تمرکز کنید. او هم‌چنین به فارغ‌التحصیلان گفت:

 بسیاری از شرکت‌ها گیج می‌شوند؛ آن‌ها پول را روی چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنند که در واقع محصولاتشان را بهتر نمی‌کند. برای مثال در شرکت تسلا، ما هیچ‌وقت هیچ پولی برای تبلیغات خرج نکرده‌ایم. ما تمام پول را روی R&D و تولید و طراحی گذاشته‌ایم تا ماشین‌ها را به بهترین شکل ممکن درآوریم. فکر‌می‌کنم این راهی است که باید پیش‌بگیریم. برای هر شرکتی، باید به این فکر کرد که “آیا این تلاش‌هایی که مردم می‌کنند، در راستای بهبود محصول یا خدمات است؟ و اگر نیست، آن تلاش‌ها را متوقف کنند.

۱۰ قانون ایلان ماسک برای موفقیت را بخوانید

  1. به دنبال حل کننده‌های مسائل باشید. وقتی که مردم را استخدام می‌کنید تا به ماموریت شما بپیوندند، باید به دنبال حل کننده‌های واقعی مسائل باشید.

وقتی که من با کسانی مصاحبه میکنم تا در یک شرکت کار کنند، ازشان می‌خواهم که راجع به مسائلی که روی آنها کار کرده‌اند برایم بگویند و روشی که حل‌شان کرده‌اند. اگر او فردی باشد که واقعا مساله را حل‌کرده‌است، قادر خواهد‌بود که به سطوح مختلفی جواب‌دهد، قادر‌خواهند بود که کند و کاو کنند. و اگر نباشد، گیر می‌کند. زیرا هر کس که روی مساله‌ای به سختی درگیر شده‌باشد، هرگز فراموشش نمی‌کند.

  1. افراد بزرگ را جذب کنید. ماسک می‌گوید مطمئن شوید که به یک گروه از افراد بزرگ می‌پیوندید، یا آن‌ها را جمع‌آوری کنید اگر می‌خواهید به موفقیتی جمعی پس از یک تلاش برسید.

تمام چیزی که یک شرکت را می‌سازد، گروه مردمی است که دور هم جمع شده‌اند تا محصول یا خدمتی را خلق‌کنند. پس بسته به این‌که آن گروه چه قدر با استعداد و پرتلاش است، و درجه‌ای که هر کدام در جهتی خوب متمرکز شده‌اند، موفقیت شرکت رقم می‌خورد. اگر یک شرکت ایجاد‌می‌کنید، تمام تلاش خود را بکنید که افراد بزرگ را دور هم جمع‌کنید.

  1. محصولی عالی داشته باشید.

هر کاری که می‌کنید، چه یک محصول بزرگ چه نوعی خدمت، باید واقعا عالی باشد. […] اگر وارد چیزی می‌شوید که یک بازار بزرگ رقابتی در مقابل شماست، محصول یا خدمت شما باید بسیار بهتر از آن‌ها باشد. شما همیشه از یک برند قابل اعتماد خرید می‌کنید مگر وقتی که تفاوت قابل‌توجه باشد. نباید فقط بهتر باشد، باید بسیار بهتر باشد.

۱۰ قانون ایلان ماسک برای موفقیت را بخوانید

  1. خیلی سخت کار کنید. ماسک این توصیه را در سخنرانی‌اش برای فارغ‌التحصیلان متذکر شد:

کار خیلی سخت یعنی چی؟ یعنی تمام ساعت‌های بیداری‌تان. این چیزی است که من می‌گویم، به‌خصوص اگر یک شرکت را راه‌اندازی می‌کنید. اگر یک حساب سرانگشتی بلد باشید، مثلا شخصی ۵۰ ساعت کار می‌کند و شما ۱۰۰ ساعت، پس شما دو برابر نسبت به شرکت او در یک سال در می آورید.

 منبع: مجله دکتر مجازی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا