تعرفه‌های تلفن به‌زودی افزایش می‌یابد

به گزارش موبنا، محمدرضا حاجی‌محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه از واگذاری ۴ میلیون پورت اینترنت پرسرعت در کشور بعد از اجرای خصوصی‌سازی در شرکت مخابرات ایران خبر داد. وی با بیان اینکه امسال نیز برای واگذاری ۳ میلیون پورت اینترنت برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: هم‌چنین …

به گزارش موبنا، محمدرضا حاجی‌محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه از واگذاری ۴ میلیون پورت اینترنت پرسرعت در کشور بعد از اجرای خصوصی‌سازی در شرکت مخابرات ایران خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال نیز برای واگذاری ۳ میلیون پورت اینترنت برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: هم‌چنین واگذاری یک‌میلیون تلفن ثابت نیز برای امسال در نظر گرفته شده است.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران بیان داشت: در زمینه واگذاری خطوط تلفن همراه نیز برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته تا ضریب نفوذ همراه را به حد قابل‌قبولی برسانیم.

حاجی‌محمدی ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور را ۳۷.۵ با ۲۹ میلیون خط اعلام کرد و گفت: ۶۱ میلیون تلفن همراه نیز در کشور با ضریب نفوذ ۷۵ وجود دارد که در مجموع ضریب نفوذ تلفن همراه و ثابت در کشور بیش از ۱۰۰ است.

نوشته های مشابه

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۴ هزار سایت BTS کار پوشش تلفن همراه در ۷۲ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور را انجام می‌دهند.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران تعداد شهرهای دارای پوشش شبکه تلفن همراه در کشور را یک‌هزار و ۲۲۹ شهر عنوان کرد و افزود: بیشترین سهم پوشش همراه در کشور متعلق به اپراتور همراه اول است و بعد از دستور رومینگ ملی سایر اپراتورها نیز پوشش خود را تکمیل کردند.

حاجی‌محمدی گفت: بیش از ۵۳ هزار روستای کشور از ارتباط تلفن بهره‌مند هستند و در ۱۰ هزار روستا نیز دفاتر ICT دایر است.

وی از قول مساعد دولت برای بازنگری در تعرفه‌های تلفن خبر داد و بیان داشت: با وجود تمام اقدامات و خدمات شرکت مخابرات ایران، از سال ۸۱ تاکنون هیچ‌گونه افزایشی تعرفه‌ای انجام نشده است که با قول مساعد دولت در آینده نزدیک شاهد تعدیلاتی در تعرفه‌های تلفن خواهیم بود.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران با اشاره به اجرای طرح هم‌کدسازی در استان‌ها طی سال گذشته، گفت: قبل از اجرای این طرح ۱۸۰ کد وجود داشت که به ۳۱ کد استانی تقلیل یافت.

حاجی‌محمدی تسهیل ارتباطات و کاهش هزینه‌های مردم را از مهمترین مزایای این طرح برشمرد و اضافه کرد: تعداد بروک نامبرینگ‌ها از ۱۲ هزار به ۶ هزار با اجرای طرح مذکور کاهش یافت.

وی تصریح کرد: البته طرح هم‌کدسازی موجب کاهش ۱۲ درصدی درآمدهای شرکت مخابرات شد و در برخی استان‌ها نیز تا ۲۵ درصد درآمدهای شرکت تقلیل یافت.

این مسئول اشاره‌ای نیز به طرح‌های در دست اقدام شرکت مخابرات ایران کرد و از طرح «همگرایی سرویس‌های ثابت و همراه» یا FMC به‌عنوان یکی از این طرح‌های مهم یاد کرد.

حاجی‌محمدی تاکید کرد: تلاش شرکت مخابرات بر این است که اپراتورها باید از تک محصولی خارج شده و سرویس‌ها ارزش‌افزوده مطلوبی را ارائه دهند.

وی نوسازی شبکه‌های مخابراتی را از طرح‌های اساسی دیگر در دست اقدام عنوان کرد و ادامه داد: امروز دیگر پهنای باند ۵۱۲ پاسخگوی نیازها نیست و باید حداقل به ۲ مگابیت ارتقا یابد.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران هم‌چنین از انجام ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط شرکت مخابرات ایران خبر داد و گفت: بر خلاف ادعاهایی مبنی عدم انجام سرمایه‌گذاری از سوی شرکت مخابرات پس از انجام خصوصی‌سازی، سالانه به‌طور متوسط حدود ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، در انتهای این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از زحمات شهاب لطفعلی مدیرعامل سابق و ابراهیم محمدی سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه قدردانی و مسیب قبادیان به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا