خدمات الکترونیکی بانک مسکن بدون نیاز به اینترنت

بخشی از خدمات بانکی مورد نیاز مشتریان بانک مسکن از طریق شماره‌گیری یک کد روی تلفن همراه، بدون نیاز به نصب برنامه یا اتصال به اینترنت و به ساده‌ترین شکل ممکن قابل ارائه است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، یکی از امکاناتی که بانکداری الکترونیک در اختیار عموم استفاده‌کنندگان از خدمات بانکی قرار داده، استفاده از کدهای «USSD» روی تلفن همراه است. کاربرد این کدها در شبکه بانکی بسیار وسیع است و بسیاری از امکاناتی که قبلا صرفا از طریق اینترنت ‌بانک و یا نرم ‌افزارهای ویژه تلفن همراه (همراه بانک) در اختیار کاربران قرار می‌گرفت را بدون نیاز به نصب هیچ نرم ‌افزاری یا حتی بدون نیاز به اینترنت برای دارندگان تلفن همراه فراهم می‌کند.

کدهای «USSD» در شبکه‌های تلفن همراه یک روش ارسال پیام است که بین دو علامت «*» و «#» قرار گرفته و شماره‌گیری می‌شوند. با این کدها بدون هیچ هزینه‌ای و به سادگی می‌توان به خدمات مختلفی دسترسی پیداکرد. یکی از خدمات رایج قابل استفاده در این بستر، خدمات بانکی است.

بانک مسکن با استفاده از این بستر در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به ساده‌ترین روش به مشتریان خود خدمات بانکی ارائه می‌کند. کاربران این سرویس می‌توانند روی تلفن همراه خود با شماره‌گیری کد «#۷۱۴*» بدون نصب هیچ نرم‌ افزاری روی گوشی از کارایی آن بهره‌مند شوند.

در حال حاضر با کدهای «USSD» می‌توان کارهایی مثل انتقال وجه، اعلام موجودی، خرید شارژ، پرداخت قبوض، و حتی پرداخت کمک‌های خیرخواهانه را انجام داد. محیط ساده کار با این کدها باعث می شود کاربران بدون هیچ گونه سردرگمی کارهای بانکی خود را به راحتی انجام دهند.

نوشته های مشابه

با استفاده از سیستم همراه بانک مسکن مبتنی بر «USSD» منوی خدمات قابل ارائه از این طریق ارائه می‌شود. البته برای استفاده از خدمات به این روش، لازم است رمز دوم یا همان رمز اینترنتی کارت بانکی از طریق مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز دریافت شود.

در سرویس «USSD» بانک مسکن، خدماتی از قبیل دریافت موجودی، خرید انواع شارژ تلفن همراه، دریافت کد شبا، انتقال وجه بین دو مسکن کارت، پرداخت انواع قبوض خدماتی و دریافت صورت حساب ارائه می‌شود.

افزون بر این، یکی از مزایای این سرویس در بانک مسکن، امکان پرداخت اقساط است. از آنجا که بسیاری از مشتریان بانک مسکن، تسهیلات‌گیرندگان این بانک هستند، خدمات پرداخت اقساط، دریافت صورت وضعیت تسهیلات و نیز دریافت صورت حساب پرداخت اقساط نیز از طریق «USSD» ارائه می‌شود.

البته دو سرویس ویژه «انتقال وجه» و «پرداخت اقساط» باید با یک نوبت مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک مسکن، برای کاربران فعال شود و از آن پس به سادگی و به شکل غیرحضوری، تنها با شماره‌گیری کد «#۷۱۴*» امکان‌پذیر است.

همچنین امکان شارژ کارت پرداخت الکترونیک عوارض راهداری برای دارندگان این کارت (استفاده‌کنندگان از خدمات ETC بانک مسکن) از طریق شماره‌گیری کد یاد شده وجود دارد. چنانچه فردی بخواهد از شماره حساب و یا کد شبای خود مطلع شود، می‌تواند به سایت بانک مسکن مراجعه و با وارد کردن اطلاعات کارت، آن را دریافت کند. اما در صورتی که به اینترنت دسترسی نداشته باشد، راه ساده‌تری وجود دارد و آن شماره‌گیری کد «#۷۱۴*» است.

برای استفاده از خدمات انتقال وجه نیز باید در چند مرحله اطلاعات خواسته شده همچون شماره کارت مقصد، مبلغ انتقال، شماره کارت مبدا و رمز دوم کارت مبدا وارد شود. با استفاده از این سرویس می‌توان بین دو مسکن کارت، انتقال وجه انجام داد.

در صورت سرقت یا مفقود شدن کارت یا سایر موارد امنیتی، کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه «مسدودی کارت» از انجام فرآیند عملیات بانکی کارت جلوگیری کنند. رفع انسداد کارت از طریق مراجعه حضوری به شعبه و احراز هویت با مدارک معتبر میسر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا