از فیلتر تلگرام تا پایان خط یک اپراتور!

این روزها همه از تلگرام صحبت می‌کنند و هر اختلال کوچک و جزئی در این پیام‌رسان پرحاشیه به فیلتر شدن آن تعبیر می‌شود.

موبنا – البته حواشی این پیام‌رسان فقط به ایران ختم نمی‌شود و برخی دیگر از کشورها نیز با کارکردهای آن دچار مشکل هستند؛ مثل روسیه که چند روزی است در کش‌وقوس بستن آی‌پی‌های مرتبط با این پیام‌رسان است. حتی بسته شدن این پیام‌رسان در کشورمان نیز به‌طورجدی مطرح‌شده است و بسیاری از مقامات رسمی و نهادهای دولتی و حاکمیتی نیز حساب‌های کاربری‌شان را در تلگرام بسته و از انواع وطنی پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند. در پرونده ویژه این شماره به سناریوهای احتمالی جایگزینی تلگرام با نمونه‌های داخلی آن پرداخته‌ایم.

موضوع جالب‌توجه دیگری که نباید خواندن آن را دست دهید، مربوط به کمپانی چند ملیتی ام.تی.ان و فعالیت‌های آن در کشورمان است. آن‌‌طور که گفته می‌شود دستگاه قضائی به تخلفات این کمپانی چند ملیتی ورود کرده است. با توجه به حجم گسترده تخلفات این شرکت، پیش‌بینی می‌شود به‌زودی مسائل زیادی درباره آن آشکار شود. جزئیات کاملی از تخلفات و حواشی حضور این اپراتور چند ملیتی را می‌توانید در این شماره از مجله تلفن‌همراه بخوانید.

در بخش نقد و بررسی‌های ماهنامه تلفن‌همراه هم به گوشی‌های روز دنیا پرداخته‌ایم. با توجه به اینکه کهکشانی جدید سامسونگ با عنوان اس ۹ و مدل قوی‌تر آن یعنی اس ۹ پلاس، این روزها برای بسیاری از افراد جذابیت‌های بی‌شماری دارد، این دو گوشی را بررسی و گزیده‌ای از تجربه کاربری‌مان را در بخش نقد و بررسی‌ها در اختیار مخاطبان قرار داده‌ایم.

در بخش حوادث این شماره هم مهم‌ترین اخبار و رویدادهای حوادثی یک ماه اخیر را که در فضای مجازی کشور اتفاق افتاده را می‌توانید بخوانید.

ماهنامه تلفن‌همراه را می‌توانید از دکه‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور تهیه نمایید. همچنین درصورتی‌که تمایل دارید مشترک دیجیتال مجله تلفن‌‌همراه شوید عدد ۵۰۰ را به شماره ۳۰۷۰۷۵۷ ارسال نمایید.

از فیلتر تلگرام تا پایان خط یک اپراتور!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا