خواندن احساسات کاربر با دستیار احساسات هوآوی

دستیارهای سیری، کورتانا، الکسا و گوگل شخصی هستند و بر اساس اطلاعات وظایف خود را به صورت رباتیک انجام می‌دهند، اما در این میان شناسایی احساسات و وضعیت عاطفی فعلی کاربر وجود ندارد.

موبنا – در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان، نرم‌افزارهایی با استفاده از AI برای کمک به دستیار شخصی مجازی خود در ارتباط با کاربران در سطح احساسی آنها را طراحی کرده است. این شرکت یک دستیار مجازی را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد که روزانه ۱۱۰ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند و امیدوار است که با استفاده از نرم‌افزار مجهز به هوش مصنوعی شناسایی احساسات را نیز در آینده افزایش دهد.
آنت زیمرمن – معاون تحقیقاتی گارتنر – در ابتدای سال جاری اعلام کرده بود که هوش مصنوعی احساسات قادر به تجزیه و تحلیل حالت‌های افراد با پاسخ به سوالات شخصی خواهد بود. تا سال ۲۰۲۲ دستگاه شخصی شما بیش از خانواده وضعیت احساسی شما را درک خواهد کرد. این سیستم با قابلیت خواندن حالات چهره، تجزیه و تحلیل صدا و رفتار کاربر دستورات کاربران را دریافت و به آنها پاسخ خواهد داد.
وی در ادامه افزود: دستیارهای مجازی با توانایی خواندن احساسات در اتومبیل و مراقبت‌های بهداشتی مفید خواهند بود. اتومبیل‌هایی با دستیار دیجیتال قادر به تصمیم‌گیری در مورد خستگی، استرس، خشمگینی یا ناامیدی راننده خواهند بود و کنترل ماشین را به گونه‌ای انجام می دهند که ایمن‌تر باشد. در مراقبت‌های بهداشتی نیز یک دستیار مجازی احساسات AI می تواند سلامت روان فرد را ۲۴.۷ کنترل کند و در صورت بروز مشکل به مراقبان هشدار دهد.
فلیکس ژانگ – معاون مهندسی نرم‌افزار هوآوی – در این باره گفت: ما فکر می‌کنیم که در آینده همه کاربران ما آرزو کنند که بتوانند با این سیستم ارتباط عاطفی برقرار کنند.
جیمز لو، مدیر محصول AI در گروه کسب و کار مصرف کننده هوآوی هم می‌گوید: شرکتش دستیار مجازی را برای گسترش مکالمات طراحی می‌کند تا کاربر احساس تنهایی نکند.
جدیدترین چیپ ست هوآوی Kirin ۹۷۰ دارای یک واحد پردازش عصبی اختصاصی (NPU) است که توانایی‌های AI را در گوشی‌هایی که از تراشه استفاده می‌کنند، در اختیار دارد. در حال حاضر SoC از Huawei P۲۰ Pro و Huawei P۲۰ پشتیبانی می‌کند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا