ربات بازیافت گوشی اپل معرفی شد (+فیلم و عکس)

شرکت اپل به مناسبت روز زمین پاک ربات بازیافتی جدید خود را معرفی کرد که قابلیت جداسازی ۲۰۰ دستگاه آیفون را در یک ساعت داراست.

موبنا – این ربات که Daisy نام دارد با سیستم جداسازی از هر ۱۰۰ هزار دستگاه ۱۹۰۰ کیلوگرم آلومینیوم، ۷۷۰ کیلوگرم کبالت، ۷۱۰ کیلوگرم مس و ۱۱ کیلوگرم عناصر کمیاب زمین را بازیافت می‌کند. این ربات پیشرفتی بزرگ و اولین گام در استفاده از اجزای گوشی‌های بازیافتی این شرکت است.

 

 

اپل در گزارش مسئولیت در برابر محیط زیست در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد: ما Daisy را ایجاد کردیم تا تاثیر کمتری بر محیط زیست داشته باشیم. شرکت اپل امیدوار است که سیستم چرخه تولیدی بسته داشته باشد تا از قطعات بازیافتی گوشی‌های قدیمی استفاده کند.
اپل در گزارش خود اعلام کرده که برای تحقق این هدف ما باید از قابل بازیافت یا تجدیدپذیری استفاده کنیم و اطمینان حاصل کنیم که مبلغ مورد استفاده در این روش به نفع شرکت باشد و دوباره به شرکت بازگردد.

ربات بازیافت گوشی اپل معرفی شد (+فیلم و عکس)

اگر چه اپل هنوز یک جدول زمانی برای کاربردی کردن طرح خود منتشر نکرده، اما پروژه‌های بازیافت فلزات کمیاب گوشی‌ها را آغاز کرده است. همچنین اپل قصد دارد ربات‌های خود را در مکان‌های مختلفی در سراسر ایالات متحده و اروپا مستقر کند. از آنجا که این شرکت در حال حاضر تنها قادر به استفاده از دستگاه‌های استفاده شده خود است که به طور مستقیم دریافت کند بر برنامه GiveBack برای بازگشت دستگاه‌های خود تاکید دارد.
اپل با توجه به برنامه‌های بازیافتی خود از سال ۲۰۱۵ تاکنون میزان مصرف اولیه آلومینیوم خود را ۲۳ تا ۲۵ درصد کاهش داده است. با وجود موفقیت اولیه این شرکت از این پروژه حمایت شده است.

ربات بازیافت گوشی اپل معرفی شد (+فیلم و عکس)

گری کوک، تحلیلگر بخش فناوری اطلاعات Greenpeace ایالات متحده آمریکا گفت: آنچه در پروژه اپل قابل قبول است، تاثیر کمتر بر محیط زیست و طراحی‌های قابل اصلاح و به‌روز است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا