محاسبه صورت‌حساب مشترکان دائمی «همراه اول» آنلاین می‌شود

با ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان اپراتور اول در راستای ارائه خدمات گسترده از جمله یکپارچه‌سازی سیستم صورت‌حساب مشترکان دائمی و اعتباری و آنلاین شدن این فرآیند، ممکن است مشترکان در روزهای آینده اختلالاتی در تغییر بسته‌ها و یا افزایش اعتبار خود داشته باشند.

موبنا – تا قبل از این سیستم صدور و دریافت صورت‌حساب مشترکان دائمی همراه اول به صورت آفلاین بوده و قدری تاخیر داشت، یعنی ممکن بود هنگامی که شما درخواست صورت‌حساب می‌دادید که چقدر از مقدار بسته‌تان باقی مانده، با چند ساعت تاخیر دریافت می‌کردید. با سیستم جدید ارتقا یافته، صورت‌حساب مشتریان دائمی کاملا آنلاین می‌شود و این موضوع می‌تواند به مشترکان در مدیریت هزینه‌هایشان کمک کند. این سیستم برای مشترکان اعتباری از قبل هم آنلاین بوده و اکنون دو سیستم یکپارچه می‌شوند.

با آغاز عملیات توسعه و ارتقاء سیستم‌های زیرساختی فناوری اطلاعات اپراتور اول ارتباطی کشور از ابتدای اردیبهشت، ممکن است در روزهای آینده در برخی سرویس‌های جانبی مشترکین دائمی و اعتباری در خصوص خرید شارژ یا تعویض بسته‌ها و طرح‌های تشویقی اختلالاتی ایجاد شود که اپراتور اول بابت بروز احتمالی این مشکلات از مشترکین خود عذرخواهی کرده است.

در این راستا شاهین آرپناهی -مدیرکل ارتباطات همراه اول- با ارائه توضیحاتی درباره این به‌روزرسانی اظهار کرد: این به‌روزرسانی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ما اتفاق می‌افتد و یکی از بزگترین پروژه‌های نرم‌افزاری است که تا امروز در این حجم در کشور انجام شده. این پروژه مزایای زیادی دارد و برای مشترکین امتیازات زیادی را به همراه می‌آورد، از جمله اینکه امکان تعریف بسته‌های بیشتری را به همراه اول خواهد داد، یکپارچه‌سازی و ارتقای سیستم‌های خدمات مشتریان و هم موضوعات مربوط به صورت حساب مشتریان.

وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده پس از این به‌روزرسانی بیان کرد: از امتیازاتی که با سیستم جدید ایجاد خواهد شد این است که سیستم بیلینگ یا صورت‌حساب مشترکان دائمی کاملا برخط می‌شود. تا قبل از این سیستم صدور و دریافت صورت‌حساب مشترکان دائمی همراه اول به صورت آفلاین بوده و قدری تاخیر داشت، یعنی ممکن بود هنگامی که شما درخواست صورت‌حساب می‌دادید که چقدر از مقدار بسته‌تان باقی مانده، با چند ساعت تاخیر دریافت می‌کردید. با این سیستم کاملا آنلاین می‌شود و این موضوع می‌تواند به مشترکان در مدیریت هزینه‌هایشان کمک کند. این سیستم برای مشترکان اعتباری از قبل هم آنلاین بوده و اکنون دو سیستم یکپارچه می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات همراه اول در ادامه خاطرنشان کرد: امروز ما درباره یک پروژه فنی صحبت می‌کنیم اما با این تغییر و ارتقای سیستم می‌توان امیدوار بود که در تعریف بسته‌های جدید انعطاف و گستردگی بیشتری داشته باشیم و دست ما برای ارائه خدمات متنوع‌تر و طیف وسیع‌تری از خدمات به مشتریان بازتر شود و امکان اینکه ما بتوانیم بسته‌های متنوع تری را تعریف کنیم با سرعت و گستردگی بیشتری این کار را انجام دهیم، فراهم شود.

آرپناهی با بیان اینکه پیاده‌سازی سیستم و تغییر از سیستم قبل به جدید، به دلیل ابعاد وسیع خود ممکن است برخی از مشترکان را تحت تاثیر قرار بدهد، افزود: تلاش جدی ما این است که در هیچ زمانی اختلال جدی در سرویس‌های پایه یعنی تماس، پیامک و اینترنت حتی به صورت کوتاه‌مدت پیش نیاید و مردم به صورت پیوسته سرویس را دریافت کنند. اما در سرویس‌های جانبی و خصوصا در استفاده از بسته‌های جدید ممکن است تغییراتی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: مشترکان ما در بازه زمانی که سیستم آپدیت می‌شود، اگر بسته‌شان تمام شده باشد و یا بخواهند تغییری انجام دهند، با اختلالات موقتی و محدودی مواجه شوند. البته برای کسانی که تمدید خودکار دارند تمهیداتی اندیشیده شده که مشترکان تاثیر نپذیرند. همچنین ممکن است تغییراتی در سیستم مشترکان اعتباری برای خرید شارژ اتفاق افتاد بیفتد و نتوانند از برخی از درگاه‌ها برای افزایش اعتبار خود استفاده کنند، اما در تمامی این مدت می‌توانند از سامانه *۱#‌ استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات همراه اول خاطرنشان کرد: تفاوت‌هایی را برای چند ساعت خواهیم داشت و از طریق پیامک به مشترکانی که در آن ساعات قصد افزایش اعتبار خود را دارند اطلاع‌رسانی می‌شود که باید چه اقداماتی را انجام دهند. تلاش ما این است اطلاع‌رسانی خوبی را از طریق پیامک به مشترکان داشته باشیم تا دچار هیچ اختلال جدی نشوند. اما بابت وجود همین سطح از اختلالات که شاید ناگزیر هم باشد، عذرخواهی می‌کنیم.

آرپناهی درباره بازه زمانی این اختلالات اظهار کرد: این بازه زمانی برای پخش‌ها و درگاه‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد و از چند ساعت تا حتی چند روز هم طول بکشد. زیرا طیف وسیعی از درگاه‌های ما را درگیر خواهد کرد و ممکن است بعضی از درگاه‌های ما حتی تا چند روز سرویس را ارائه ندهند. البته اطلاع‌رسانی به مشترکان صورت خواهد گرفت که هر کدام از این درگاه‌ها تا چه زمانی در دسترس نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ نفر از متخصصین بیش از یک سال است روی این پروژه کار می‌کنند، افزود: مقدمات این پروژه چند روز است که آغاز شده و به صورت رسمی از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌شود. با به‌روز شدن سیستم‌های همراه اول می‌توانیم در روزهای آینده با ارائه سرویس بهتر، وسیع‌تر، منعطف‌تر و با کیفیت بالاتر رضایت بیشتری را جلب کنیم. از مشترکان همراه اول به خاطر صبوری و همکاری‌شان برای تغییر بزرگی که در همراه اول اتفاق می‌افتد تشکر می‌کنیم.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا