همه قابلیت‌های جدید «گلکسی اس۱۰» (+فیلم)

«گلکسی اس۱۰» نمایشگر لمسی ۵.۸ اینچی دارد و در کنار آن گوشی هوشمند «گلکسی اس۱۰ پلاس» با نمایشگر ۶.۳ اینچی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

موبنا – منابع آگاه در گزارش‌های مختلف اعلام کردند که سامسونگ در حال کار کردن روی پروژه‌ای است تا به موجب آن حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی جاسازی شود و این طور که در تازه‌ترین خبرها گفته شده است، سال آینده «گلکسی اس۱۰» با چنین قابلیتی به دست کاربران می‌رسد و اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی می‌توانیم این محصول را در اختیار داشته باشیم. این خبر را یکی از رسانه‌های کره‌ای به نام «بِل» منتشر کرده است و ادعا می‌کند که سامسونگ هم اکنون طراحی نمایشگر مدل بعدی پرچمدار خود برای سال ۲۰۱۹ میلادی را به اتمام رسانده است.

 

 

این سایت خبری اظهار داشت که گوشی هوشمند «گلکسی اس۱۰» نمایشگر لمسی ۵.۸ اینچی دارد و در کنار آن گوشی هوشمند «گلکسی اس۱۰ پلاس» با نمایشگر ۶.۳ اینچی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. آنچه که تاکنون مشخص نشده این است که شرکت کره‌ای دو گوشی یاد شده را چگونه نامگذاری خواهد کرد. به از زمان تولد نخستین سری گوشی‌های «گلکسی اس» سامسونگ یک دهه می‌گذرد و این احتمال وجود دارد که شرکت مذکور فرآیند توالی اعداد برای نامگذاری این خانواده از گوشی‌های خود را کنار بگذارد. در این میان شرکت سامسونگ به صورت همزمان در حال کار کردن روی پروژه گوشی‌های انعطاف‌پذیر است که احتمال می‌رود این خانواده جدید سال ۲۰۱۹ میلادی با نام «گلکسی ایکس» معرفی شوند. با همه این توضیحات کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که روند نامگذاری با اعداد متوالی اتفاق چندان خوشایندی برای شرکت‌های بزرگ نیست و بنابراین نمی‌توان انتظار عرضه «آیفون ۱۸» یا «گلکسی اس۱۶» را در سال‌های آینده داشت.

همچنین پیش‌بینی شده است که گوشی هوشمند «گلکسی اس۱۰» سامسونگ دوربین مجهز به حسگر سه‌بعدی را در خود جا داده باشد و تا تصورها و تخیل‌های عمومی در قالب تصاویر سه‌بعدی نمایان شوند. خبرگزاری «بِل» همچنین اعلام کرد دو شرکت سیناپتیک و کوالکام وظیفه توسعه حسگر لمسی اثر انگشت زیر نمایشگر پرچمدار بعدی سامسونگ را عهده‌دار شده‌اند.

همه قابلیت‌های جدید «گلکسی اس۱۰» (+فیلم)

کوالکام‌ها طی سال‌های گذشته فناوری‌هایی را معرفی کرد که طی آن گوشی‌‌های جدید می‌توانستند چنین قابلیتی را در اختیار داشته باشند. در این میان طراحی جدید نمایشگرهای سامسونگ نشان داده است که جای هیچ گونه کلید سخت‌افزاری در کنار آن وجود ندارد و سامسونگ می‌بایست حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر ببرد. قرار دادن حسگر اثر انگشت در پشت بدنه کار آسانی نیست و این اتفاق کاربر را مجبور می‌کند برای باز کردن قفل گوشی، هر بار دستگاه را از روی میز بردارد. سامسونگ که تلاش فراوان دارد پرچمدار آن با بهترین کیفیت وارد بازار شود، تلاش می‌کند حسگر اثر انگشت را از پشت بدنه حذف کند.

حذف حسگر اثرانگشت از پشت بدنه  قرار دادن آن زیر نمایشگر بهترین راهکاری است که سامسونگ می‌تواند پیش روی خود قرار دهد. این در حالی است که شرکت اپل به صورت کامل حسگر اثر انگشت را کنار گذاشته است و با استفاده از حسگر «فِیس آی‌دی» این امکان را برای کاربران فراهم کرده است به کمک تصویر صورت خود قفل نمایشگر را باز کنند. سامسونگ نیز روش مشابه را به کاربران خود پیشنهاد داده است، با این وجود شرکت کره‌ای همواره تاکید دارد که این فناوری چندان ایمن نیست و بهتر است کاربران روش‌های جایگزین را هم به کار گیرند.

 

 

البته این مسئله می‌تواند اهمیت فراوانی داشته باشد. «گلکسی اس۱۰» معرفی‌نامه سامسونگ برای دهمین سال حضور خانواده «گلکسی اس» میان کاربران جهانی است و در حالی که اپل امسال اتفاق مشابه را با گوشی «آیفون ایکس» جشن گرفت، سامسونگ هم چنین مراسمی را برای سال آینده پیش‌رو دارد. قرار دادن حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی از جمله اتفاقاتی است که می‌تواند گوشی مخصوص دهمین سالگرد تولد خانواده «گلکسی اس» سامسونگ را متفاوت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا