تشخیص بیماری‌ها با کمک یک نرم‌افزار موبایلی

یک نرم افزار که از حسگرهای گوشی‌های هوشمند برای کنترل سلامت استفاده می‌کند، با حمایت مالی “وزارت دفاع آمریکا”(Pentagon) توسعه یافته است.

موبنا – آینده‌ای را تصور کنید که در آن میکروفن گوشی هوشمندتان می‌تواند به صورت خودکار به شما هشدار دهد که آیا دچار حمله قلبی شده‌اید یا خیر.

این برنامه جدید برای “پنتاگون” طراحی شده است تا آنها سلامت سربازان در میدان جنگ را پیگیری کنند.

این نرم افزار از داده‌های دوربین‌ها، حسگرهای نور، گام شمار، حسگرهای اثر انگشت و دیگر حسگرها برای ارزیابی بیماری استفاده می‌کند.

با کمک مالی “آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی” (DARPA)این فناوری نظامی احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

شرکت امنیت سایبری “کریپتووایر”(Kryptowire)، واقع در ویرجینیا، مبلغ ۵.۱ میلیون دلار را برای توسعه این برنامه اعطا کرده است.

این برنامه از میکروفن گوشی‌های هوشمند، برای نظارت بر سلامت سربازان استفاده خواهد کرد و همچنین نشانگر زیستی اولیه بیماری‌ها را نیز شناسایی خواهد کرد.
تشخیص بیماری‌ها با کمک یک نرم‌افزار موبایلی
هدف از توسعه این برنامه این است که پیش از آنکه پزشک بیمار را ویزیت کند، شناسایی علائم بیماری توسط این برنامه صورت گیرد.

“جی استنلی”(Jay Stanley) تحلیل گر “اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا”(ACLU) گفت: اگر شما در حال فعال کردن میکروفن تلفن شخصی هستید، این امر هشدارهای زیادی در پی خواهد داشت. افراد دوست ندارند که شخصی توسط میکوفن زندگی شخصی آن‌ها را کنترل کند. بنابراین این برنامه باید تحت کنترل شدید قرار گیرد.

در حال حاضر درک و ارزیابی آمادگی یک سرباز برای مبارزه، توسط تیم پزشکان صورت می‌گیرد.

اکنون این کار با کمک تجهیزات پزشکی پیشرفته مانند “الکتروکاردیوگرام”(EKG) و سایر وسایل پزشکی تخصصی انجام می شود. با این حال، این روش‌ها اغلب بسیار گران هستند.

بنابراین این برنامه می‌تواند به عنوان یک برنامه مناسب برای پیگیری سلامت بدن و ارزیابی آمادگی استفاده شود.

محققان به دنبال استفاده از داده‌های جمع آوری شده حسگرهای گوشی‌های هوشمند برای فعال کردن الگوریتم‌های مخصوص ایجاد شده برای تجزیه و تحلیل اندازه گیری‌ها هستند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا