«فولکس‌واگن جِتا» با ۵ تیپ وارد خیابان می‌شود (+عکس)

ساده‌ترین تیپ این خودرو که «جِتا S» نام دارد با قیمت پایه ۱۸ هزار و ۵۴۵ دلار فروخته خواهد شد و این در حالی است که پیشرفته‌ترین مدل آن به نام «جِتا SEL Premium» حدود ۲۷ هزار دلار قیمت دارد و پیشرفته‌ترین قابلیت‌های فناوری را شامل می‌شود.

موبنا – «فولکس‌واگن جِتا ۲۰۱۹» سری جدیدی از محصولات شرکت آلمانی فولکس‌واگن محسوب می‌شود تا به کمک آن بتواند وابستگی کمتری به سوخت دیزل داشته باشد و نسل جدید خودروهای خود را سالم‌تر و پاک‌تر روانه بازار کند. در حالی که سری خودروهای بدون صندوق «گلف» پرفروش‌ترین محصول این شرکت محسوب می‌شود، ولی خریداران آمریکایی سواری جِتا با اتاق صندوق‌دار را ترجیح می دهند. اگر آمریکایی‌ها مدل جدید خودروی جِتا را بپسندند، فولکس واگن باز هم راه زیادی پیش‌رو دارد تا بتواند بازار این کشور را در دست بگیرد. خودروی جِتا هم اکنون رقبای سرسختی را پیش‌ روی خود می‌بیند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به هوندا سیویک و تویوتا کورولا اشاره کرد.

«فولکس‌واگن جِتا» با ۵ تیپ وارد خیابان می‌شود (+عکس)

«جِتا ۲۰۱۹» به طور کامل طراحی جدید را در اختیار گرفته است. این خودرو روی پلتفرم MQB فولکس واگن ساخته شده است که البته باید گفت انواع مختلف خودروهای این شرکت در مدل‌های مختلف با این پلتفرم وارد خیابان ها شده‌اند و از جمله آنها می‌توان به گلف بدون صندوق، شاسی‌بلند اطلس و A3 آئودی لوکس اشاره کرد. تمامی این خودرو بسیار کارآمد و قابل ملاحظه بوده‌اند و بنابراین می‌توان گفت پلتفرم MQB برای جِتا بسیار مناسب خواهد بود.

«فولکس‌واگن جِتا» با ۵ تیپ وارد خیابان می‌شود (+عکس)

فولکس واگن این خودرو را در پنج تیپ مختلف تولید کرده است که از آنها با نام‌های S، SE، R-Line، SEL و SEL Premium یاد می‌شود. ساده‌ترین تیپ این خودرو که «جِتا S» نام دارد با قیمت پایه ۱۸ هزار و ۵۴۵ دلار فروخته خواهد شد و این در حالی است که پیشرفته‌ترین مدل آن به نام «جِتا SEL Premium» حدود ۲۷ هزار دلار قیمت دارد و پیشرفته‌ترین قابلیت‌های فناوری را شامل می‌شود.

«فولکس‌واگن جِتا» با ۵ تیپ وارد خیابان می‌شود (+عکس)

فضای داخلی و فناوری‌ها

فضای داخلی این خودرو مهم‌ترین بخشی است که برای آن در نظر گرفته شده است و این محصول را می‌تواند نسبت به دیگر رقبا متمایز کند. فولکس واگن به خاطر استفاده از مواد عالی با بهترین کیفیت برای فضای داخل کابین شهرت جهانی دارد و همین مسئله آن را از رقبا جدا می‌کند. بر این اساس «جِتا ۲۰۱۹» نیز در فضای داخل کابین شیک، زیبا و کارآمد طراحی شده است. با این وجود می‌توان گفت فقط مدل SEL Premium که پیشرفته‌ترین تیپ آن محسوب می‌شود با روکش چرم در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. استفاده از زوایای تیز در فضای بیرونی و داخلی خودرو به وضوح مشاهده می‌شود، بخش مخصوص نگهداری از لیوان‌ها در کنسول میانی به همین شکل طراحی شده است و نمایشگر مرکزی روی کنسول جلوی دستگاه نیز با همین طراحی به کار می‌رود. فضای داخل خودرو با ۱۰ رنگ مختلف تغییر حالت می‌دهد تا سرنشینان احساس بهتری داشته باشند.

جِتا یک نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچی را در قسمت جلوی خود جا داده است که با سیستم «اپل کارپلِی» و «اندروید اوتو» سازگاری دارد و البته حالت تنظیمات آنالوگ قدیمی را هم در اختیار راننده می‌گذارد. مدل SEL Premium این خودرو نمایشگر ۸ اینچی را شامل می‌شود که به تمام قابلیت‌های فناورانه خودرو متصل شده است و راننده می‌تواند از سیستم مسیریاب گرفته تا دیگر بخش ها را روی آن در اختیار بگیرد. سیستم هوشمند این شرکت آلمانی به نام «فولکس‌واگن دیجیتال کاکپیت» نیز به همین نمایشگر متصل شده است و این شرکت خودروساز آن را جایگزین نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی خود کرده است که در مدل‌های قبلی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

«فولکس‌واگن جِتا» با ۵ تیپ وارد خیابان می‌شود (+عکس)

مدل جدید خودروی جِتا نسبت به مدل قبلی بدنه کشیده‌تری دارد، عرض بیشتری برای آن در نظر گرفته شده است و ارتفاع بلندتری را هم شامل می‌شود. قطر چرخ این خودرو با افزایش ۱.۳ اینچی نسبت به مدل قبلی ۱۰۵.۷ اینچ است. فضای داخلی برای قرار گرفتن سرنشین در این خودرو در مجموع ۹۴.۷ فوت مربع است که از این نظر می‌توان آن را نسبت به هوندا سیویک، تویوتا کورولا و هیوندای الانترا کوچک‌تر دانست. صندوق عقب این خودرو فضای ۱۴.۱ فوت مربع را شامل می‌شود که میانگین فضای در نظر گرفته شده برای این کلاس خودروها است و البته راننده می‌تواند با خواباندن صندلی‌های عقب امکان حمل بارهای بزرگتر را هم فراهم آورد.

یکی از مهم‌ترین دستیارهای هوشمندی که در جِتا ۲۰۱۹ در اختیار راننده قرار می‌گیرد دوربین هوشمند عقب و سیستم ترمز خودکار پس از برخورد است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که اگر تشخیص دهد خودرو با یک شیئ برخورد کرده است در همان نقطه متوقف می‌شود تا جلوی برخورد ثانوی را بگیرد. تیپ SE خودروی جدید سیستم تشخیص نقطه کور را هم دارد و تیپ SEL سیستم کروز کنترل تطبیقی را شامل می‌شود.

«فولکس‌واگن جِتا» با ۵ تیپ وارد خیابان می‌شود (+عکس)

تجربه رانندگی

بهترین جمله برای توصیف تجربه رانندگی در جِتا ۲۰۱۸ فولکس واگن «کامل بودن» آن است و به عبارت دیگر وقتی پشت فرمان این خودرو می‌نشینید، احساس می‌کنید همه امکانات مورد نیاز خود را به صورت یکجا در اختیار دارید. آخرین مدل جِتا که هم اکنون آماده ورود به خیابان‌ها می‌شود پالایش شده است، آرام است، از رانندگی طولانی با آن خسته نمی‌شوید و همه امکانات هیجان انگیز و سرگرم کننده را هم در اختیار دارد. شرکت فولکس واگن برای تکمیل این خودرو از شرکت آمریکایی «بوئیک» کمک گرفته است.

موتور ۱.۴ لیتری این خودرو از نوع توربوشارژ چهارسیلندی است که توانی معادل ۱۴۷ اسب بخار و ۱۸۴ پوند فوت گشتاور را برای چرخ‌های جلو تولید می‌کند و خودرو با سیستم شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک انتقال سرعت در اختیار راننده قرار می‌گیرد. موتور جِتا به میزان قابل ملاحظه انرژی تولید می‌کند تا بتواند با رقبای سرسخت خود وارد رقابت شود و برای سواری شهری یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

«فولکس‌واگن جِتا» با ۵ تیپ وارد خیابان می‌شود (+عکس)

در نخستین آزمایش‌های اولیه خیابانی جِتا نشان داده است که می‌تواند به خوبی عمل کند و هر آنچه که از یک خودروی شهری توقع دارید را در اختیار شما بگذارد. سیستم تعلیق، ترمزها، کنترل پذیری فرمان و … در بهترین حالت عمل می‌کنند و راننده پشت فرمان احساس ایمنی کافی دارد.

یکی از قابلیت‌هایی که جِتا نمی‌تواند آن را ارایه دهد این است که با آن نمی‌توانید کارهای سرگرمی رانندگی را انجام دهید و به عنوان مثال حرکات نمایشی اجرا کنید. این خودرو صدای بیرون کابین را تا اندازه زیاد حذف می‌کند تا وارد اتاق نشود و صدای موتور به میزان بسیار انداک در فضای داخلی شنیده می‌شود. اگر موتور خودرو در حالت اسپورت قرار بگیرد، جِتا قابلیت‌های بیشتری را ارایه می‌کند و به صورت خودکار رنگ فضای داخلی خودرو قرمز می‌شود.

«فولکس‌واگن جِتا» با ۵ تیپ وارد خیابان می‌شود (+عکس)

خدمات بعدی

مدل ۲۰۱۸ خودروی جِتا فولکس‌واگن به مدت شش سال تحت خدمات پس از فروش شرکت آلمانی قرار می‌گیرد یا در عوض راننده می‌تواند تا مسافت ۷۲ هزار مایلی از خدمات گارانتی آن بهره‌مند شود. شرکت فولکس واگن هر دو خدمات پشتیبانی موتور و طول مسیر رانندگی با خودرو را در این زمینه لحاظ می‌کند و به راننده اطمینان می‌دهد که در این دوره زمانی هیچ مشکلی برای این محصول ایجاد نخواهد شد.

«فولکس‌واگن جِتا» با ۵ تیپ وارد خیابان می‌شود (+عکس)

شرکت فولکس واگن پیش‌بینی کرده است که مدل SE جِتا ۲۰۱۹ بیشترین فروش را در بین دیگر تیپ‌ها داشته باشد و البته باید توجه داشته باشید برخی فناوری‌های اصلی در این مدل ارایه نشده است. در این میان مدل SEL که پیشرفته‌ترین تیپ در این زمینه محسوب می‌شود فناوری هوشمند دیجیتال کاکپیت، چراغ‌های جلوی LED، نمایشگر لمسی ۸ اینچی و سیستم کروز کنترل تطبیقی را هم در اختیار دارد و مدل SEL Premium علاوه بر امکانات یاد شده برخی قابلیت‌های بیشتر از جمله روکش چرم را هم ارایه می‌کند.

در نتیجه می‌توان گفت این خودرو نسبت به امکانات، قیمت و قابلیت‌های خود نسبت به رقبای آسیایی بهتر عمل می‌کند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی توجه علاقمندان به محصولات فولکس واگن را به خود جلب کند.

«فولکس‌واگن جِتا» با ۵ تیپ وارد خیابان می‌شود (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا