تصویر لو رفته از نخستین آزمایش خیابانی مرسدس GLS مدل ۲۰۲۰ (+عکس)

پیش‌بینی شده است مدل جدید سری خودروهای GLS مرسدس-بنز سال ۲۰۱۹ میلادی با نام «مدل ۲۰۲۰» وارد بازار شود.

موبنا – سری اتومبیل‌های شاسی‌بلند شرکت مرسدس-بنز که در کلاس GLS قرار می‌گیرند در حال به روز رسانی است و شرکت آلمانی مدل جدید این خودرو را که قرار است از سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار شود روز گذشته برای نخستین بار در «پیست نوربرگ رینگ» مورد آزمایش قرار داد. پیست نوربرگ رینگ یکی از مشهورترین پیست‌های بررسی و مسابقات خودرو در جهان محسوب می‌شود که در شهر نوربرگ آلمان واقع شده است.

در حالی که پیش‌بینی نمی‌شود در این مرحله کارشناسان عادی امکان سوار شدن بر این خودرو با هفت صندلی مجزا را داشته باشند، ولی شرکت مرسدس-بنز تصمیم گرفت با سطح بدنه پوشش داده شده، این مدل جدید را به کمک مهندسان خود آزمایش کند تا فرآیند توسعه آن بهتر انجام شود.

تصویر لو رفته از نخستین آزمایش خیابانی مرسدس GLS مدل ۲۰۲۰ (+عکس)

گروه خودروهای GLS مرسدس-بنز در اصل خانواده شاسی‌بلندهای این شرکت هستند که طی چند سال اخیر فروش قابل ملاحظه‌ای در بازار جهانی داشته‌اند و شرکت آلمانی کوشیده است از این طریق شاسی‌بلندهای لوکس خود را در اختیار مشتریان قرار دهد. لازم به ذکر است در فهرست ۱۰ شاسی بلند برتر سال ۲۰۱۷ میلادی نام سری خودروهای GLS مرسدس-بنز هم مشاهده شد.

تصویر لو رفته از نخستین آزمایش خیابانی مرسدس GLS مدل ۲۰۲۰ (+عکس)

مرسدس-بنز در این سری از اتومبیل‌های خود تلاش می‌کند شاسی بلندهای با حداکثر اندازه‌ مبتنی بر استانداردهای موجود را تولید کند، پیشرفته‌ترین امکان موجود را در آن ارایه دهد، صندلی‌های راحت برای آن در نظر گیرد، امکان حمل بار به مقدار زیاد را برای آن فراهم آورد، سیستم داخلی را بسیار لوکس طراحی کند، و امکان بکسل سنگین برای این خودرو فراهم شود. سری اتومبیل‌های GLS به زودی یک رقیب آلمانی جدی را پیش روی خود می‌بیند که از آن با نام BMW X7 یاد می‌کنند. با این وجود گفته می‌شود که مرسدس-اِی‌ام‌جی تمام پیش‌بینی‌های لازم برای این رقابت را انجام داده است و حتی بر اساس برخی شایعات گفته می‌شود که قرار است این گروه از خودروها قابلیت‌های مرسدس-میباخ را هم در اختیار بگیرند تا یک شاسی بلند کاملا لوکس ارایه شود.

تصویر لو رفته از نخستین آزمایش خیابانی مرسدس GLS مدل ۲۰۲۰ (+عکس)

مدل جدید سری اتومبیل‌های GLS مرسدس-بنز روی پلتفرم ماژولار با معماری بالا (MHA) ساخته شده است که این پلتفرم ضمن کنترل بیشتر وزن بدنه،‌ امکان اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر را فراهم می‌کند و به مهندسان آلمانی امکان می‌دهد فضای بیشتری به قسمت داخل کابین انتقال دهند و فضای در نظر گرفته شده برای قرار گرفتن پاها بازتر شود. بر اساس تصاویر منتشر شده از نخستین آزمایش روی این خودرو، مرسدس بنز بدنه برای مدل جدید GLS گوشه‌های نرم‌تر در نظر گرفته شده است و البته قسمت جلوی کاپوت نسبت به مدل کنونی برجسته‌تر است.

تصویر لو رفته از نخستین آزمایش خیابانی مرسدس GLS مدل ۲۰۲۰ (+عکس)

در حالی که مرسدس-بنز انواع مختلف موتورهای دیزل و بنزینی را تولید می‌کند، پیش‌بینی شده است برای این خودروی جدید از یک موتور جدید گازی در سری M256 با شش سیلندر استفاده شود که طراحی و ساخت این موتور در شعبه آمریکایی مرسدس-بنز انجام می‌شود. مشابه این موتور شش سرعته توربوشارژ در مدل ۲۰۱۹ اتومبیل CLS 450 با توان ۳۶۲ اسب بخار و قدرت ۳۶۹ پوند-فوت گشتاور دیده می‌شود و البته مدل قدرتمندتر آن در اتومبیل CLS53 با سیستم سوپرشارژ الکتریکی به کار گرفته شده است تا امکان تولید ۴۲۹ اسب بخار و ۳۸۴ پوند-فوت فراهم شود. هر دو موتور مذکور سیستم برقی ۴۸ ولتی دارند و یک موتور/ژنراتور برای فعالیت آنها با گشتاور پایین در نظر گرفته شده است. مدل تقویت شده این موتور تحت استاندارد AMG که در GLS63 به کار گرفته خواهد شد سیستم دوگانه توربو با حجم ۴.۰ لیتر V-8 را شامل می‌شود و حداکثر قدرت آن ۶۰۰ اسب بخار است.

پیش‌بینی شده است مدل جدید سری خودروهای GLS مرسدس-بنز سال ۲۰۱۹ میلادی با نام «مدل ۲۰۲۰» وارد بازار شود. قیمت آن نسبت به مدل کنونی اندکی بیشتر پیش‌بینی شده است و قرار است حداقل قیمت این خودروی شاسی بلند از ۷۰ هزار دلار شروع شود. در این میان مدل AMD و مدل مِیباخ این خودرو با قیمت بالاتر به فروش می‌رسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا