افشای رفتار مشکوک مرورگر کروم در رایانه های ویندوزی

یک محقق امنیتی به تازگی رفتار مشکوک مرورگر کروم در صورت نصب بر روی رایانه های مجهز به ویندوز را کشف کرده و می گوید این مرورگر محتوای رایانه ها را بررسی و اسکن می کند.

موبنا – کلی شورتریج که مدیر تولید شرکت سکیوریتی اسکورکارد محسوب می شود می گوید یک مرورگر اینترنتی نباید محتوای فایلهای موجود در یک رایانه را اسکن و بررسی کند.

وی می افزاید علت این اقدام افزوده شدن امکانات ضدویروس به نسخه ای از مرورگر کروم است که برای ویندوز طراحی شده است. ظاهرا گوگل از سال قبل نسخه ویندوزی مرورگر کروم را به ضدویروس مجهز کرده تا از آن برای پاکسازی خود کروم استفاده کند.

یکی از مزاحمت های ویروسی متداول در مرورگرهای اینترنتی تغییر صفحه اول به نمایش درآمده در آنها توسط بدافزارهای عمدتا تبلیغاتی است. اما گوگل با افزودن ابزار اسکن تلاش کرده جلوی چنین اقدامی را بگیرد.

البته باید توجه داشت که فرایند اسکن فایل های مختلف و از جمله فایل های در حال بارگذاری یا بارگذاری شده توسط کروم می تواند عملکرد مرورگر کروم را کند کند و البته چنین اقدامی بدون اطلاع کاربران عملا به معنای نقض حریم شخصی آنها است. از جمله تخلفات این ابزار اسکن می توان به تغییر بدون اجازه صفحه اول هر کاربر بدون اطلاع و اجازه وی، ارسال اطلاعات مربوط به تاریخچه اسکن ها برای گوگل و غیره اشاره کرد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا