آیفون‌های جدید بدون لمس نمایشگر کنترل می‌شوند

در مدل‌های بعدی گوشی‌های هوشمند اپل کاربر به جای لمس فیزیکی نمایشگر، انگشت خود را نزدیک نمایشگر می کند و از این طریق می تواند کنترل دستگاه را در دست بگیرد.

موبنا – اپل برای مدل جدید گوشی هوشمند‌ آیفون قابلیت‌های جدیدی را در نظر گرفته است تا از این طریق بتواند محبوبیت خود را در بازار جهانی حفظ کند و عدم تمایل کاربران به خرید «آیفون ایکس» را تغییر دهد. سال گذشته استراتژی جدید اپل برای حضور در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند با رونمایی از «آیفون ایکس» به نمایش درآمد و البته این محصول چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

بر اساس آخرین گزارش منشتر شده از سوی خبرگزاری بلومبرگ، شرکت اپل هم اکنون در تلاش است قابلیت‌های کاربردی بیشتری را به مدل جدید آیفون اضافهکند تا در سال‌های پیش رو بازار را از دست ندهد و همچنان یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان گوشی در جهان باشد.

یکی از فناوری هایی که اپل روی آن تاکید دارد استفاده از نمایشگر جدید است که تجربه متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این فناوری شبیه به نمایشگرهای منحنی سامسونگ توسعه یافته است و اپل می‌گوید که در حال کار کردن روی نوع جدیدی از نمایشگرهای اوال‌ای‌دی است که می‌توانند در نقاط مختلف خم شوند و بر خلاف نمایشگرهای سامسونگ می‌توان آنها را از قسمت بالا به پایین انحنا داد.

آیفون‌های جدید بدون لمس نمایشگر کنترل می‌شوند

اپل به صورت همزمان در حال کار کردن روی سیستم‌های کنترلی آیفون است تا بر این اساس در مدل‌های بعدی گوشی‌های هوشمند این شرکت آمریکایی کاربر به جای لمس فیزیکی نمایشگر، انگشت خود را نزدیک نمایشگر کند و از این طریق بتواند کنترل دستگاه را در دست گیرد. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد بدون لمس فیزیکی بتوانند انگشت خود را با فاصله معین از نمایشگر حرکت دهند و از این طریق دستگاه را کنترل کنند. این سیستم کنترلی حرکتی و فناوری‌های مرتبط با نمایشگرهای اپل هنوز در مراحل نخست توسعه به سر می‌برند و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که اپل در مدل بعدی آیفون از آنها استفاده نکند. با این وجود اگر تصمیم نهایی بر آن شود که فناوری مذکور به تولید انبوه برسد، پیش‌بینی شده است که بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ این قابلیت در اختیار عموم کاربران قرار گیرد.

در کنار فناوری‌های مذکور اپل همچنین در حال کار کردن روی نوع جدیدی از فناوری نمایشگر لمسی است که جایگزین مدل کنونی نمایشگرهای اوال‌ای‌دی می‌شود. این فناوری جدید «میکروال‌ای‌دی» نام دارد و قرار است طی چند سال آینده تولید انبوه آن آغاز شود. شرکت اپل در نخستین گام تصمیم گرفته است که از این فناوری در ساعت‌های مچی هوشمند خود استفاده کند و پیش‌بینی شده است که نسبت به نمایشگرهای کنونی او‌ال‌ای‌دی مزایای بیشتری در آنها وجود داشته باشد. در این نمایشگرها از مواد اورگانیک استفاده نشده است و همین مسئله به سازندگان گوشی امکان می‌دهد نمایشگر بدون هیچ گونه اختلال در پخش تصویر و مشکلات مربوط به پیکسل‌ها فعالیت کند.

همچنین گفته شده است که اپل در برنامه‌های کوتاه مدت خود تصمیم دارد تولید دستگاه مبتنی بر نمایشگرهای اوال‌ای‌دی را توسعه دهد و بر این اساس گوشی هوشمند «آیفون ایکس‌اس پلاس» امسال با نمایشگر ۶.۵ اینچی وارد بازار شود. شرکت اپل همچنین پیش‌بینی کرده است که مدل جدید «آیفون ایکس» که سال گذشته وارد بازار شد را هم معرفی کند که به احتمال قوی این محصول «آیفون ایکس‌اس» نام دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا