نخستین تصاویر گوشی کتابی ال‌جی با نمایشگر خم شدنی

ال‌جی هم اکنون به جمع شرکت‌هایی پیوسته است که در حال کار کردن روی نمایشگرها و تبلت‌های خم شدنی هستند.

موبنا – سال ۲۰۱۶ میلادی شرکت ال‌جی حق امتیازی را در عرصه تلفن‌های همراه به ثبت رساند که محصول مربوط به آن نه تنها دو نمایشگر مجزا را شامل می‌شد، بلکه دو باتری و دو ورودی هدفون برای آن در نظر گرفته شده بود. این حقامتیاز در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۶ به ثبت رسید و رسانه‌های خبری امروز آن را به صورت عمومی منتشر کرده‌اند.

نخستین تصاویر گوشی کتابی ال‌جی با نمایشگر خم شدنی

اطلاعات این حق امتیاز امروز توسط «سازمان جهانی مالکیت معنوی» (WIPO) با نام «ترمینال موبایل» منتشر شد و نشان داد هر دو نمایشگر در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند منحنی هستند و این امکان را فراهم می‌کند دو بخش گوشی بتواند اطلاعات پیام‌های دریافتی، زمان، دمای هوا و دیگر داده‌های ضروری را به نمایش بگذارد.

نخستین تصاویر گوشی کتابی ال‌جی با نمایشگر خم شدنی

عکس‌هایی که به همراه توضیحات این حق امتیاز منتشر شده است نشان می‌دهد که قسمت بالا و پایین دستگاه دو نمایشگر مجزا را در خود جا داده است که به کاربر امکان می‌دهد آن را به صورت کتابی باز کند تا در مجموع یک نمایشگر لمسی بزرگ در اختیار داشته باشد. زمانی که دستگاه در حالت تا شده قرار دارد، دو نمایشگر می‌توانند به صورت مجزا با عملکرد متفاوت مورد استفاده قرار بگیرند.

نخستین تصاویر گوشی کتابی ال‌جی با نمایشگر خم شدنی

در یک حالت این امکان فراهم شده ست تا دو نمایشگر بتوانند به صورت همزمان استفاده شوند تا کاربر ابزاری شبیه به کتاب در اختیار داشته باشد و بتوانند روی نمایشگر دستگاه به راحتی مطالعه کند و از نمایشگر ثانوی برای خانواده صفحه بعدی کتاب استفاده کند. زمانی که دستگاه به صورت نیمه باز می‌شود، دو کاربر می‌توانند به صورت همزمان دو ویدیوی متفاوت را تماشا کنند و هر یک از آنها می‌توانند دو هدفون مجزا را از طریق دو ورودی مجزا مورد استفاده قرار دهند. اگر چه این حق امتیاز سال ۲۰۱۶ میلادی به ثبت رسید، ولی ال‌جی آن زمان برای نخستین بار حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر لمسی تعریف کرده بود و هر دو نمایشگر لمسی دستگاه این حسگر را شامل می‌شدند.

نخستین تصاویر گوشی کتابی ال‌جی با نمایشگر خم شدنی

با این توضیحات ال‌جی هم اکنون به جمع شرکت‌هایی پیوسته است که در حال کار کردن روی نمایشگرها و تبلت‌های خم شدنی هستند. لازم به ذکر است که در این لیست نام کمپانی‌های بزرگ دیگری از جمله سامسونگ، هوآوی، اپل و مایکروسافت هم به چشم می‌خورد. شرکت سامسونگ تصمیم دارد سال آینده نخستین محصول از خانواده گوشی‌های «گلکسی ایکس» خود را با نمایشگر خم شدنی وارد بازار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا