گلکسی S9 در قله طراحی

در بسیاری از فرهنگ‌ها، عدد ۹ نشانه رسیدن به کمال است. نشانه تکمیل تاریخی که از ۱ آغاز شده و تا ۸ ادامه پیدا کرده است. در عین حال عدد ۹ نشانه‌ای است از توانایی برای آغاز دوره‌ای جدید و گوشی گلکسی S9 سامسونگ هم محصول تکاملی مشابه در روند طراحی گوشی‌های هوشمند است.

موبنا – نسل جدید سری S سامسونگ با نهایت دقت در جزییات طراحی شده است تا در کنار تبدیل شدن به نماد فناوری‌های پیشرفته، شکل منحصربفرد خود را هم حفظ کرده باشد.

 

منحنی‌های یکنواخت

بدنه و نمایشگر این گوشی در کمال زیبایی در یک خط به هم رسیده و فرمی یکدست و یکپارچه را ایجاد می‌کنند. این دقت فوق‌العاده در تنظیم انحناهای بدنه این گوشی باعث شده است تا گلکسی S9 با بدنه‌ای یک‌تکه و بسیار زیبا تبدیل شود.

گلکسی S9 در قله طراحی

بدنه فلزی با نما و کارکردی بهینه

بدنه این گوشی از جنس آلومینیوم تقویت شده با مقاومت بیشتر در برابر خراشیدگی ساخته شده است. برای افزایش مقاومت گوشی، قسمت بدنه فلزی کمی بیشتر از بخش شیشه‌ای نمایشگر بیرون‌زدگی دارد. بدنه فلزی گلکسی S9 با یک روکش شیشه‌ای براق پوشانده شده است تا هم در کنار درخشش زیبا، رنگ بدنه نیز کاملا یکدست به چشم بیاید.

حاشیه‌های بالا و پایین در بخش جلویی گلکسی S9 بسیار نازک‌تر شده است تا تصویری کاملا فراگیر را پیش چشم بیننده قرار دهد. در عین حال سوراخ‌های مورد استفاده حسگرهای مختلف در نوار بالایی گوشی هم کاملا پوشانده شده است تا بلحاظ بصری گوشی کاملا یکدست به نظر بیاید.

برخی ارزش‌ها را تنها با نگاه به گوشی نمی‌توان درک کرد. گلکسی S9 مطابق با تجربه کاربری طراحی شده و زمانی که آن را در دست بگیرید ظرافت‌های طراحی‌اش را بیشتر درک خواهید کرد. ارتفاع و عرض کلیدهای فیزیکی کناره بدنه طوری طراحی شده است که استفاده آن در یک دست کاملا ساده باشد. انحنای کناره‌های گوشی به گونه‌ای است که دستگاه براحتی و محکم در کف دست شما جا بگیرد.

دو لنز دوربین پشتی زیر هم قرار داده شده است تا نمای کلی گوشی باریک‌تر و و محکم‌تر به نظر بیاید. در مجموع طراحی حسگرها و دوربین پشتی به شکلی است که نمایی یکپارچه‌تر از بدنه به دست دهد. با قرار گرفتن حسگر اثر انگشت در وسط گوشی، دسترسی به آن با هر دو دست چپ و راست ساده‌تر شده است.

گلکسی S9 در قله طراحی

طراحی نمایشگر مکملی برای زیبایی گوشی

طراحی صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On-Display) در این گوشی کاملا تغییر کرده و اکنون دارای ۲۰ انیمیشن گیف مختلف است. در عین حال کاربر می‌تواند تصویر دلخواه خود را نیز در این قسمت قرار دهد. حالت قفل صفحه که معمولا کاربر بارها و بارها در طول روز مشاهده می‌کند بگونه‌ای طراحی شده که حس تکامل بصری را به کاربر منتقل کند. بخش‌های مختلف صفحه قفل شده مثل متن، ساعت و رنگ بصورت خودکار تغییر رنگ داده و با پس‌زمینه سیاه گوشی مطابقت پیدا کرده و یک کلیت یکدست را ایجاد می‌کنند.

اما یکی دیگر از تغییرات بزرگ گلکسی S9 استفاده از بلندگوی دوگانه و صدای استریو است که می‌تواند صدایی فراگیر و جذاب را به گوش کاربر برساند. برای ایجاد صدایی طبیعی‌تر، سوراخ‌های متعدد بلندگو در مدل‌های قبلی به یک تک سوراخ در پایین گلکسی S9 تغییر پیدا کرده است.

 

رنگ‌هایی به زیبایی نور

سامسونگ توانسته است احساسات و صحنه‌های آشنای زندگی روزانه‌مان را به زیبایی در قالب گوشی پیاده‌سازی کند که در طول روز بیشترین زمان را با آن سپری می‌کنیم. گلکسی S9 با داشتن رنگ‌هایی زیبا و مجموعه‌ای متنوع از لوازم جانبی، بصورت طبیعی با زندگی و محیط اطرف ما هماهنگ می‌شود.

سه رنگ اصلی گلکسی S9 مطابق با رنگ‌های نور در زمان‌های مختلف شبانه روز انتخاب شده‌اند. رنگ مشکی نماد سیاهی شب قبل از طلوع خورشید است. خاکستری اشعه نوری است که در صبحی مه‌آلود و سرد می‌تابد. بنفش نماد آخرین اشعه‌های نور پراکنده در آسمان در زمان غروب خورشید است. گلکسی S9 نمادی است از نور روز، از طلوع تا غروب خورشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا