جوراب های الکترونیکی برای دیابتی ها(+فیلم و عکس)

بیماران دیابتی اغلب در پاهای خود حساسیتی ندارند و قند خون بالا باعث آسیب اعصاب پاها می‌شود، بنابراین در بیماران دیابتی که خوب قند خونشان کنترل نمی‌شود، حس پاهایشان کم و کمتر می‌شود.

موبنا؛ علی مهدوی – به این ترتیب بدون این‌که بیمار متوجه شود، پاها در معرض آسیب قرار می‌گیرند. اگر چنین زخمی هایی شکل بگیرند و دچار عفونت شوند، گاهی اوقات لازم است که پا قطع شود.

 

 

با این حال، جوراب دیابتی سیرن مجهز به سنسور برای جلوگیری از این اتفاق مذکور طراحی شده است.
این جوراب‌ها که از الیافی به نام Neurofabric ساخته شده‌اند، دارای تعداد زیادی میکروسنسور هستند که در تار و پود آن‌ها بافته شده‌اند. این سنسورها دائماً دمای پا را در شش قسمت کلیدی بررسی می‌کنند و اگر درجه حرارت پاها در هر یک از این بخش‌ها به طور ناگهانی بالا برود، می‌تواند باعث التهاب و زخم دیابتی شود.

جوراب های الکترونیکی برای دیابتی ها(+فیلم و عکس)
با این وجود اگر هر یک از سنسورها افزایش ناگهانی دما را شناسایی کنند، یک ماژول بلوتوثی در جوراب تعبیه شده که به وسیله اپلیکیشن روی تلفن هوشمند (iOS / Android) به شخص موردنظر هشدار می‌دهد و آنها را مطلع می‌کند که پاهای خود را قبل از زخم‌های دیابتی چک کنند و از آن پیشگیری کنند.
چنانچه کاربر گوشی هوشمند نداشته باشد، یک دستگاه با نام Siren Hub(هاب هوشمند) وجود دارد که می‌تواند به صورت بی‌سیم با جوراب‌ها ارتباط برقرار کند و اطلاعات را به کارکنان Siren منتقل کند که آن‌ها از طریق تلفن ثابت یا ارسال ایمیل به فرد هشدار می‌دهند.

جوراب های الکترونیکی برای دیابتی ها(+فیلم و عکس)
این جوراب‌ها به کاربر احساس راحتی می‌بخشند و قابل شستشو هم هستند. مهم این است که آن‌ها فرسوده و پاره نشوند. بنابراین این شرکت از طریق سرویس اشتراکی هر شش ماه یک بار پنج جفت جوراب برای خریداران ارسال می‌کند که این مدت دقیقاً همان مقدار زمانی است که باتری بلوتوثی در هر ماژول دوام می‌آورد.
این سرویس فقط برای مدت زمان محدودی با قیمت حدود ۱۰۰ هزار تومان قابل خریداری است.
در حال حاضر گروه‌های تحقیقاتی در حال کار روی این جوراب ها هستند تا با اندازه‌گیری فشار پا از زخم‌های دیابتی جلوگیری کنند.

جوراب های الکترونیکی برای دیابتی ها(+فیلم و عکس) جوراب های الکترونیکی برای دیابتی ها(+فیلم و عکس) جوراب های الکترونیکی برای دیابتی ها(+فیلم و عکس)

جوراب های الکترونیکی برای دیابتی ها(+فیلم و عکس) جوراب های الکترونیکی برای دیابتی ها(+فیلم و عکس)  جوراب های الکترونیکی برای دیابتی ها(+فیلم و عکس) جوراب های الکترونیکی برای دیابتی ها(+فیلم و عکس) جوراب های الکترونیکی برای دیابتی ها(+فیلم و عکس) جوراب های الکترونیکی برای دیابتی ها(+فیلم و عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا