اولویت های برنامه شرکت مخابرات ایران در حوزه شبکه اعلام شد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توسعه ظرفیت شبکه انتقال در ۲۰ استان کشور، توسعه و نوسازی شبکه دیتا، ایجاد شبکه Wi‐Fi در سطح استانهای کشور ، ایجاد زیر ساخت تحویل و توزیع محتوای داخلی و آماده سازی سامانه های پایش المانهای شبکه و سرویس را ازجمله اولویت های برنامه شرکت مخابرات ایران در حوزه شبکه اعلام کرد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران مهندس سیدمجید صدری با اشاره به نوسازی و توسعه شبکه ثابت، توسعه شبکه انتقال در ۲۰ استان با ظرفیت قابل استفاده ۲۲ ترابیت بر ثانیه در بیش از ۴۰۰ سایت از شبکه صورت گرفته است اظهار داشت: حجم زیادی از سرویسهای STM1 ،STM4 ،۱G ،STM16،۱۰G و STM64 را شامل می شود، این سرویس‌ها غالبا مورد درخواست اپراتورهای ثابت و سیار فعال درسطح کشور می باشند. بیشترین حجم ظرفیت ایجاد شده مربوط به استان تهران با ۸۰ سایت و ۷ ترابیت بر ثانیه است.
وی با تاکید بر اینکه نوسازی و توسعه شبکه ثابت، دیتای استانها در دستور کار شرکت قرار دارد، تصریح کرد: این پروژه که با هدف افزایش ظرفیت و پهنای باند مورد استفاده کاربران سرویس پرسرعت، بهبود پارامترهای کیفی و نهایتا بهبود کیفیت تجربه مشتری و سرویس در استانهای است ، فاز اول عملیات اجرایی آن در ۱۴ استان کشور آغاز شده است و بیش از ۱۰۰ ترابیت بر ثانیه ظرفیت شبکه دیتای شرکت را افزایش می دهد. بهره برداری از بخشی از این فاز در استانهای گلستان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان شمالی، بوشهر، کرمانشاه، خوزستان، کردستان و خراسان جنوبی آغاز شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به ایجاد شبکه Wi‐Fi در سطح استانهای کشور گفت : در ایام نوروز در اماکن توریستی، تفریحی، تجاری، درمانی و مذهبی کشور بالغ بر ۱۰۰ سایت شبکه Wi‐Fi به بهره برداری رسید.
سیدمجید صدری با تاکید بر ایجاد زیر ساخت تحویل و توزیع محتوای داخلی و بهبود کیفیت سرویس و کاهش هزینه کاربران اینترنت، اظهار داشت: زیرساخت فنی مبادله محتوای داخلی با ظرفیت ۲۰۰ گیگا بیت بر ثانیه ایجاد شد. از طریق این بستر در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ گیگا بیت بر ثانیه محتوای داخلی در سطح استانهای کشور، شرکت ارتباطات سیار و دیگر اپراتورهای ثابت و سیار فعال در کشور مبادله می گردد.
وی از آماده سازی سامانه های پایش المانهای شبکه و سرویس و ایجاد سامانه های متمرکز و یکپارچه در این زمینه و پایش پارامترهای کیفی سرویسهای موجود و آتی در دستور کار شرکت خبر داد و گفت: در این راستا سامانه آنالیز و بهینه سازی سرویس باند پهن بر روی خطوط مسی، سنجش و سامانه پایش کیفیت سرویس صوت و سامانه مانیتورینگ، (OSS) پایش کیفیت تجربه مشتری، سیستم پشتیبانی عملیات لحظه ای پهنای باند مصرفی استانها بطور کامل مورد بهره برداری قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا