راز پیشرفت های تکنولوژیک اخیر هوآوی چیست؟

هوآوی در سال گذشته به خصوص طی ماه های اخیر پیشرفت های قابل توجهی در حوزه تکنولوژیک در بخش های مختلف داشته است.

موبنا – این شرکت برای اولین بار گوشی های هوشمند با AI یا هوش مصنوعی در سطح چیپ را در سری Huawei Mate 10 معرفی کرد. این سری از گوشی ها با بهره گیری از چیپ Kirin 970 که برای اولین بار علاوه بر CPU و GPU به NPU یا واحد اختصاصی پردازش عصبی مجهز بود توانمندی های جدیدی را به گوشی های هوشمند وارد کرد. این چیپ در گوشی هوشمند جدید هوآوی یعنی Huawei P20 هم به کار گرفته شده است و سطح جدید از توانمندی ها را با بهره گیری از هوش مصنوعی در این سری جدید به ارمغان آورده است. علاوه بر هوش مصنوعی هوآوی اولین گوشی هوشمند دنیا را با سه لنز دوربین و دوربین های ۴۰ مگاپیکسلی در بخش دوربین اصلی و ۲۴ مگاپیکسلی در بخش دوربین سلفی به بازار معرفی کرد. گوشی های این شرکت هم اکنون در رده بندی هایی مانند DxOMark با فاصله زیاد از رقبا پیش افتاده اند. در گوشی های جدید این شرکت همچنین از تکنولوژی هایی مانند سنسورهای اثرانگشت داخل مانیتور نیز بهره گیری شده است.

راز پیشرفت های تکنولوژیک اخیر هوآوی چیست؟

 

• در شرکت هوآوی تحقیق و توسعه اهمیت بسیاری دارد به همین دلیل ۸۰ هزار نفر، یعنی ۴۵ درصد کارمندان این شرکت مشغول در بخش R&D جهت توسعه و طراحی ایده های جدید هستند

• سرمایه گذاری ۱۰ درصد از درآمد شرکت در تحقیق و توسعه امری خدشه ناپذیر در این شرکت است

 

در بخش گوشی های میان رده هم گوشی هایی مانند Huawei P Smart و Huawei nova 3e که به زودی به بازار وارد می شوند ویژگی های پرچم داران بازار گوشی های هوشمند را به بخش میان رده وارد کرده اند. علاوه بر گوشی های هوشمند هوآوی اولین لپ تاپ دنیا با مانیتور FullView را هم در نمایشگاه MWC گذشته رونمایی کرد. این پیشرفت ها موجب شده رقبای هوآوی در بازار با پیروی از این شرکت تلاش به رقابت با آن نمایند، مثلاً پس از معرفی هوش مصنوعی در سطح چیپ توسط هوآوی، شرکت های رقیب همگی سعی در گنجاندن این قابلیت یا ویژگی شبیه به آن در تجهیزات خود نمودند.
اما رمز و راز پیشرفت های ذکر شده و بسیاری پیشرفت های دیگر در محصولات این شرکت چیست؟ پاسخ در یک جمله خلاصه شده است: “سرمایه گذاری گسترده هواوی در بخش تحقیق و توسعه یا R&D”.
در شرکت هوآوی تحقیق و توسعه اهمیت بسیاری دارد به همین دلیل ۸۰ هزار نفر، یعنی ۴۵ درصد کارمندان این شرکت مشغول در بخش R&D جهت توسعه و طراحی ایده های جدید هستند. به علاوه این شرکت فقط در سال گذشته بیش از ۴۵ میلیارد دلار، یعنی بیش از ۱۰ درصد از درآمد خود را در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری نموده است. البته سرمایه گذاری ۱۰ درصد از درآمد شرکت در تحقیق و توسعه امری خدشه ناپذیر در این شرکت است که طی سال های اخیر روی آن تاکید ویژه ای وجود داشته است.

راز پیشرفت های تکنولوژیک اخیر هوآوی چیست؟

هوآوی هم اکنون ۱۵ مرکز تحقیق و توسعه در نقاط مختلف دنیا راه اندازی نموده که با بهره گیری از استعدادهای ویژه هر منطقه به تحقیق و توسعه در این شرکت شتاب بیشتری بدهند. مثلاً هم اکنون تحقیق و توسعه محصولات هوآوی در بخش الگوریتم در روسیه، طراحی در فرانسه و رابط کاربری در سانفرانسیسکوی آمریکا صورت می پذیرد.
علاوه بر این هوآوی تمام تلاش خود را به کار گرفته که با مراکز تولید علم در دنیا مانند دانشگاه های تراز اول ارتباط نزدیکی داشته باشد. هم اکنون هوآوی در همکاری مشترک با ۳۰۰ دانشگاه مطرح در ۲۰ کشور دنیا بیش از ۱۲۰۰ پروژه را به انجام رسانده و یا در حال انجام است.
حاصل تمام تلاش های فوق این شده که هم اکنون تعداد Patent یا گواهی های ثبت اختراعات مهندسان هوآوی در سراسر دنیا به بیش از ۶۲۵۰۰ گواهی ثبت اختراع برسد. هوآوی در سال ۲۰۱۶ از حیث شاخص Patent ثبت شده در اروپا در EPO یا دفتر ثبت اختراعات اروپا، به عنوان دومین شرکت در اروپا معرفی شده است.
حاصل کلیه این سرمایه گذاری ها و تلاش های هوآوی موجب شده این شرکت هم اکنون قادر باشد تکنولوژی هایی را در حوزه گوشی های هوشمند، بسترهای مخابراتی و . . . معرفی کند که پیش از آن نظیر آنها دیده نشده است و سایر رقبا وادار به پیروی از استانداردهایی شوند که توسط هوآوی معرفی و عرضه شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا