اپل ۴۲ ساله شد

مهم ترین محصولی که شرکت اپل در تمام سال‌های فعالیت خود وارد بازار کرد و زندگی مردم جهان بر اساس آن تحت تاثیر قرار گرفت، گوشی هوشمند «آیفون» بود.

موبنا – چهل و دو سال قبل در تاریخ اول آپریل «استیو جابز» به همراه دوست خود «استیو وزنیاک» شرکت «اپل کامپیوتر» را تاسیس کرد. سوم ژانویه بعد از این تاریخ کسب و کار اپل به صورت رسمی آغاز شد. بدیهی است که این دو استیو زماین که اپل را تاسیس می‌کردند هرگز چنین تصوری نداشتند که شرکت آنها در فاصله چهار دهه بتواند به بزرگترین کمپانی جهان تبدیل شود و ارزشی معادل «یک تریلیون دلار» داشته باشد. اپل این روزها به واسطه محصولات مختلف خود شهرت جهانی دارد و بیشتر آنها ارثیه «استیو جابز» مدیرعامل اسبق آن است.

مهم ترین محصولی که شرکت اپل در تمام سال‌های فعالیت خود وارد بازار کرد و زندگی مردم جهان بر اساس آن تحت تاثیر قرار گرفت، گوشی هوشمند «آیفون» بود. نخستین مدل این گوشی هوشمند را «استیو جابز» طراحی کرد و سرانجام توانست اپل را به کمک آن به بزرگترین کمپانی جهان تبدیل کند.

اپل ۴۲ ساله شد

آیفون اولیه از نخستین گوشی‌های زمان خود بود که قابلیت چند-لمسی برای لمس همزمان چند انگشت روی نمایشگر را در اختیار کاربران می‌گذاشت و «استیو جابز» در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۰۷ در کنفرانس جهانی «مک‌ورلد» از آن رونمایی کرد. آیفون اولیه در زمان خود بسیار پیشرفته بود و طولی نکشید که توجه همه مردم جهان به آن جلب شد. یک سال پس از این اتفاق فروشگاه «اپ استور» با ۵۰۰ اپلیکیشن به کاربران جهانی معرفی شد تا اپل گام بزرگ دیگری در عرصه گوشی‌های هوشمند بردارد.

شرکت اپل همچنان بر توسعه ارثیه «استیو جابز» تاکید دارد و گوشی هوشمند آیفون و فروشگاه اینترنتی «اپ استور» بزرگترین منبع درآمد آن محسوب می‌شوند. هم اکنون گوشی هوشمند «آیفون ایکس» به مناسبت دهمین سالگرد تولد آیفون وارد بازار شده است و کاربران جهانی از آن استقبال کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا