«نوکیا ۹» با سه حسگر برای دوربین اصلی در دست ساخت (+عکس)

این گوشی هوشمند در قسمت پشت بدنه خود سه حسگر دوربین را در خود جا داده است که هر سه لنز مربوطه در شرکت ZEISS ساخته شده‌اند.

موبنا – از زمان بازگشت برند نوکیا به بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، هواداران این شرکت فنلاندی همچنان منتظر بودند تا کمپانی «اچ‌ام‌دی گلوبال» که وظیفه ساخت گوشی‌های آن را برعهده دارد بار دیگر گوشی‌های نوستالژیک آن را زنده کند و البته به صورت همزمان رقابت خود را با سامسونگ و اپل پیش ببرد. در این میان طی ماه‌های گذشته اخبار فراوانی در مورد پرچمدار بعدی نوکیا به نام «نوکیا ۹» منتشر شده است که هم اکنون برای نخستین بار منابع آگاه جزییات دقیق‌تری را در مورد این محصول منتشر کردند.

بر اساس آنچه که در فضای آنلاین منتشر شده است، گوشی هوشمند «نوکیا ۹» بهترین و پیشرفته ترین گوشی ساخته شده در تاریخ فعالیت‌های نوکیا محسوب می‌شود.

این گوشی هوشمند در قسمت پشت بدنه خود سه حسگر دوربین را در خود جا داده است که هر سه لنز مربوطه در شرکت ZEISS ساخته شده‌اند. این قابلیت بسیار قابل ملاحظه است و محصول یاد شده را می‌تواند از همه گوشی‌های موجود در بازار مجزا کند. تنها گوشی هوشمندی که هم اکنون سه لنز اصلی دوربین دارد P20 Pro هوآوی است که گفته می‌شود شرکت چینی هوآوی برای ساخت آن از مرکز تحقیق و توسعه خود در فنلاند کمک گرفته و با نوکیا همکاری کرده است.

منابع آگاه می‌گویند که سه حسگر در قسمت پشت بدنه «نوکیا ۹» قادر است در حالت واید، تِله و مونوکروم عکسبرداری کند. کیفیت این سه حسگر به ترتیب ۴۱، ۲۰ و ۹ مگاپیکسل اعلام شده است که از این نظر با کیفیت سه حسگر گوشی هوشمند P20 Pro هوآوی برابری می‌کند. دوربین اصلی که ۴۱ مگاپیکسلی است دیافراگم f/1.5 و f/2.4 را شامل می‌شود و از این نظر می‌توان آن را مشابه دوربین «گلکسی اس۹ پلاس» دانست.

«نوکیا ۹» با سه حسگر برای دوربین اصلی در دست ساخت (+عکس)

نکته جالب دیگری که برای دوربین این گوشی فنلاندی در نظر گرفته شده، فلش آن است. این گوشی هوشمند فلش Xenon را شامل می‌شود که تاکنون این فلش در هیچ گوشی هوشمندی استفاده نشده است و می‌تواند «نوکیا ۹» را به یک دستگاه منحصر به فرد تبدیل کند.

گوشی هوشمند «نوکیا ۹» با طول، عرض و ضخامت ۱۵۰.۶، ۷۵.۲ و ۷.۳ میلیمتر ساخته می‌شود و اگرچه ماژول فلش Xenon بزرگ است، ولی در بدنه آن جاسازی شده است. برخی منابع آگاه می‌گویند شرکت نوکیا در نظر دارد به صورت همزمان از دو فلش LED و Xenon در این گوشی هوشمند استفاد کند.

در خبرها همچنین اعلام شده است که این پرچمدار فنلاندی نمایشگر ۶.۰۱ اینچی از نوع OLED را شامل می‌شود که کیفیت آن QHD است و نوکیا این نمایشگر را بر مبنای استاندارد ۱۸:۹ طراحی کرده است تا فقط یک لایه باریک اطراف نمایشگر را بپوشاند.

این گوشی هوشمند پردازنده پرقدرت «اسنپدراگون ۸۴۵» را در خود جا داده است، استاندارد ضدآب و ضدگرد و غبار IP68 را شامل می‌شود، حسگر اثر انگشت آن در قسمت پشت بدنه یک لایه شیشه نشکن و ضدخش را در اختیار گرفته است و باتری دستگاه ۳۹۰۰ میلی‌آمپر توان دارد.

روی این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید ۸.۱ اوریو نصب شده است و شرکت نوکیا هنوز زمان دقیق ورود آن به بازار را مشخص نکرده است.

دکمه بازگشت به بالا