جشن بزرگ ۴۵ سالگی تلفن همراه

سوم آپریل ۱۹۷۳ «مارتین کوپر» یکی از مهندسان شرکت موتورولا در شهر نیویورک آمریکا با یک دستگاه تلفن ثابت با تلفن همراهی که در دفتر مرکزی «بِل لبز» در شهر نیوجرسی بود تماس گرفت.

موبنا – شرکت موتورولا در تاریخ سوم آپریل جشن بزرگ ۴۵ سالگی تلفن همراه برگزار کرد و توضیح داد مهندسان این شرکت ۴۵ سال قبل برای نخستین بار موفق شدند در این تاریخ نخستین تماس موفق با موبایل ساخت موتورولا را برقرار کنند.

این تماس موفق در تاریخ ۳ آپریل ۱۹۷۳ در شهر نیویورک به کمک نخستین تلفن همراه جهان که در شرکت موتورولا ساخته شده بود، انجام شد. موتورولا مدل اولیه این گوشی را DynaTAC نامگذاری کرده بود.

جشن بزرگ ۴۵ سالگی تلفن همراه

به هر حال شرکت موتورولا هم اکنون تصمیم گرفته است به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تولد تلفن همراه جشن بزرگ برپا کند و بر اساس تصمیمات آن قرار است کاربران آمریکایی بتوانند از طریق اپراتورهای این کشور برای خرید برخی گوشی‌های موتورولا تخفیف ۱۵۰ دلاری در اختیار بگیرند.

شرکت موتورولا چندی پیش اعلام کرد گوشی هوشمند پیشرفته «موتو زد۲ پلی» را با تخفیف ۱۵۰ دلاری می‌فروشد و در این میان قرار است مدل قفل نشده پرچمدار گوشی‌های این شرکت به نام «موتو زد۲ فورس» نیز این تخفیف را شامل شود. گوشی مذکور هم اکنون ۷۰۰ دلار قیمت دارد.

این طور که در تاریخ ثبت شده است، سوم آپریل ۱۹۷۳ «مارتین کوپر» یکی از مهندسان شرکت موتورولا در شهر نیویورک آمریکا با یک دستگاه تلفن ثابت با تلفن همراهی که در دفتر مرکزی «بِل لبز» در شهر نیوجرسی بود تماس گرفت و این اتفاق باعث شد بزرگترین تحول در صنعت ارتباطات صورت گیرد تا مردم در هر مکان و زمانی بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا