نخستین تصاویر گوشی انعطاف‌پذیر هوآوی منتشر شد (+عکس)

جزییات این حق امتیاز امروز برای نخستین بار منتشر شد و سازمان WIPO طی آن تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد هوآوی چه تصوراتی در مورد نخستین گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر خود دارد.

موبنا – «ریچارد یو» مدیرعامل هوآوی اکتبر گذشته اعلام کرد شرکت او در حال کار کردن روی پروژه جدیدی است تا گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر بسازد و این احتمال وجود دارد که دستگاه مذکور سال ۲۰۱۸ میلادی وارد بازار شود.

تاریخی که در این خبر اعلام شد اهمیت زیادی دارد. زیرا حدود یک ماه قبل از آنکه بیانیه آقای یو منتشر شود شرکت هوآوی حق امتیازی را در «سازمان جهانی مالکیت معنوی» (WIPO) به ثبت رسانده بود که در همین زمینه به کار گرفته می‌شد. جزییات این حق امتیاز امروز برای نخستین بار منتشر شد و سازمان WIPO طی آن تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد هوآوی چه تصوراتی در مورد نخستین گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر خود دارد.

نخستین تصاویر گوشی انعطاف‌پذیر هوآوی منتشر شد (+عکس)

دستگاه انعطاف‌پذیر و خم‌شدنی هوآوی به اندازه یک رایانه لوحی طراحی شده است. این دستگاه به گونه‌ای ساخته شده است که از قسمت میانی خم می‌شود تا تبدیل به یک گوشی هوشمند شود. اکتبر گذشته زمانی که مدیرعامل هوآوی برای نخستین بار از ساخت گوشی منعطف صحبت کرد، توضیح داد بین دو بخش این دستگاه هنگام خم شدن و باز شدن فاصله بسیار اندکی وجود دارد تا دو نمایشگر کنار هم قرار بگیرند و زمانی که دو نمایشگر باز می‌شوند تا دستگاه به یک رایانه لوحی تبدیل شود، شکاف بین آنها به قدری ناچیز است که کاربر در نگاه اول متوجه آن نمی‌شود. با توجه به اینکه تاریخ درج شده در حق امتیازی که امروز جزییات آن منتشر شد به قبل از صحبت‌های آقای یو برمی‌گردد، این مسئله نشان می‌دهد که هوآوی هنوز نتوانسته است فکری به حال فاصله میان دو نمایشگر بکند و هنوز با این مشکل مواجه است.

لازم به ذکر است دیگر کارخانه‌های بزرگ نیز سرمایه‌گذاری‌های خود را برای ساخت گوشی‌های هوشمند منعطاف و خم شدنی آغاز کرده‌اند. «مریل لینچ» از بزرگترین تحلیلگران فناوری جهان هفته گذشته اعلام کرد اپل در حال طراحی آیفون خم شدنی است که احتمال می‌رود این دستگاه سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شود. در این میان مایکروسافت مشغول به ساخت دستگاهی است که از آن با نام «آندرومِدا» یاد می‌شود و کاربران به راحتی می‌توانند آن را از قسمت میانی خم کنند. سامسونگ نیز از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی در این زمینه است و به زودی سری محصولات «گلکسی ایکس» آن برای عرضه جهانی گوشی‌های منعطف وارد بازار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا