مدیرعامل هوآوی: اپل و سامسونگ را در بازار جهانی گوشی پشت‌سر می‌گذاریم

قانونگذاران آمریکایی ماه گذاشته هشدار دادند که کاربران آمریکایی نباید محصولات هوآوی را خریداری و استفاده کنند.

موبنا – «ریچارد یو» مدیرعامل هوآوی اعلام کرد هدف اصلی شرکت او پشت‌سر گذاشتن اپل و سامسونگ است تا به بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود و این بازار را به طور کامل در دست بگیرد. او برای آنکه هدف خود را محقق کند تصمیم دارد با دو اپراتور موبایلی بزرگ آمریکا وارد همکاری شود.

هوآوی مذاکرات اولیه را برای آغاز همکاری با شرکت‌های آمریکای ورایزن و AT&T آغاز کرده است. این شرکت چینی اوایل سال جاری میلادی تلاش‌های فراوان کرد به کمک دو اپراتور مذکور پرچمدار گوشی‌های خود یعنی Mate 10 Pro را به صورت گسترده در بازار آمریکا به فروش برساند. با این وجود به دنبال اعلام رای نهایی دولت آمریکا مبنی بر نزدیکی هوآوی به دولت چین، این مذاکرات به نتیجه نرسید.

مدیرعامل هوآوی: اپل و سامسونگ را در بازار جهانی گوشی پشت‌سر می‌گذاریم

قانونگذاران آمریکایی ماه گذاشته هشدار دادند که کاربران آمریکایی نباید محصولات هوآوی را خریداری و استفاده کنند. بر اساس ادعای این افراد مبتنی بر پرونده قضایی مطرح شده در سال ۲۰۱۲ میلادی گفته شد دو شرکت چینی هوآوی و ZTE از گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی خود استفاده می‌کنند تا از کاربران و سازمان‌های آمریکایی جاسوسی کنند.

با این توضیحات نه تنها دو شرکت ورایزن و AT&T با هوآوی وارد همکاری نشدند تا Mate 10 Pro را عرضه کنند، بلکه این هفته فروشگاه زنجیره‌ای «بِست بای» نیز اعلام کرد زمانی که موجودی گوشی‌های Mate 10 Pro در آن به اتمام برسد، هیچ برنامه‌ای برای سفارش مجدد و تحویل دوباره این گوشی از شرکت هوآوی ندارد. با توجه تحریم گسترده هوآوی در خاک آمریکا، کاربران این کشور برای خرید پرچمدار جدید محصولات هوآوی یعنی P20 Pro که بسیار پیشرفته‌ است و نخستین گوشی هوشمند جهان با سه دوربین دیجیتالی اصلی محسوب می‌شوند شانسی نخواهند داشت.

مدیرعامل هوآوی در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرد گمانه‌زنی‌های دولت آمریکا مبنی بر جاسوسی از کاربران این کشور پایه و اساس ندارد و بنابراین هوآوی از تلاش خود برای ورود به کشور آمریکا دست برنمی‌دارد. او گفت:‌ «ما متوجه شدیم که در کشور آمریکا یک برند شناخته شده نیستیم، و موظفیم برند خود را از پایه در این کشور بسازیم». او همچنین توضیح داد: «نخستین گام این است که اعتماد مردم آمریکا را جلب کنیم و به هر شکل که شده است وارد این کشور می‌شویم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا