صدای دوربین قدیمی کانن روی شاتر آیفون

این صدا به صورت مستقیم توسط خود دوربین تولید شد و سپس با گذشت سال ها در رایانه‌های مک و گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار گرفت.

موبنا – از بین همه صداها و آواهای در نظر گرفته شده برای تلفن‌های همراه تنها چند صوت به‌خصوص در ذهن کاربران نقش بسته است و به خوبی آنها را به خاطر می‌آورند. در این میان صدای دوربین آیفون از جمله آواهایی محسوب می‌شود که همه کاربران به خوبی آن را تشخیص می‌دهند و جالب است بدانید پیش از اینکه آیفون اختراع شود هم کاربران با این صدا آشنا بوده‌اند

برخی زنگ‌های مربوط به گوشی‌های دهه ۲۰۰۰ نوکیا و صداهایی که به صورت پیش‌فرض در رایانه‌های شخصی ارایه می‌شود همواره برای کاربران خاطره‌انگیز هستند. در این میان «جیم ریکس» مهندس اصوات که از نخستین روزهای تاسیس اپل با این شرکت همکاری می‌کرد در ساخت و توسعه این صداهای محبوب نقش مهمی بر عهده داشت.

در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی که رایانه مک نخستین گام‌های حضور در بازار جهانی را برمی‌داشت «جیم ریکس» این وظیفه را برعهده گرفته بود که اصوات مربوط به انجام اعمال مختلف در این رایانه را تعیین کند و سرانجام همان اصوات پس از گذشت دهه‌های طولانی همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زمانی که «استیو جابز» تصمیم گرفت شرکت خود را «اپل» نامگذاری کند یک برند دیگر با این نام وجود داشت که برای معرفی آلبوم موسیقی گروه بتیل‌ها از آن استفاده می‌شد و جابز تصمیم گرفت برای نواختن صدهای مخصوص رایانه خود از این گروه کمک بگیرد.

صدای دوربین قدیمی کانن روی شاتر آیفون

ریکس در این خصوص توضیح داد: «وکیل بیتل‌ها تصمیم گرفت از اپل شکایت کند، زیرا آن زمان بیتل‌ها پول کافی نداشتند و از این طریق می‌خواستند به پول برسند».

به هر حال اپل تصمیم گرفت نام موسیقی‌های مخصوص رایانه خود را تغییر دهد تا با بیتل‌ها به مشکل برنخورد و سرانجام موسیقی اصلی رایانه مک «زایلوفون» نامگذاری شد.

ریکس همچنین توضیح داد صدای اسکرین‌شات در رایانه مک را هم او تولید کرده است. این روزها کاربران صدای مشابه اسکرین‌شات رایانه‌های مک را هنگام عکس گرفتن در آیفون می‌شنوند. این صدا شباهت بسیار زیادی به فشار دادن کلید شاتر در دوربین‌های قدیمی دارد.

این طور که گفته می‌شود صدای مذکور مربوط به دوربین قدیمی ریکس است که در دهه ۱۹۷۰ میلادی توسط او استفاده می‌شد. این دستگاه یک دوربین فیلمبرداری «کانن آی‌ای-۱» بود که او زمانی که دانشجوی دبیرستان بود خریداری کرد. این صدا به صورت مستقیم توسط خود دوربین تولید شد و سپس با گذشت سال ها در رایانه‌های مک و گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار گرفت.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. AE1 یکی از بهنرین و خاطر انگیزین ترین مدل های کانن در سه دهه گذشته بود. سال ۱۳۵۹ قیمت آن ۵۰۰۰ تومان بود.

دکمه بازگشت به بالا