آثار مثبت رجیستری برای مردم و دولت

یک کارشناس حوزه IT و ICT اعلام کرد: با اجرای طرح رجیستری ضمن افزایش درآمدهای دولت از محل واردات قانونی گوشی های تلفن همراه به کشور، حقوق قانونی و منافع مصرف کنندگان نیز بصورت مطلوب تامین شد.

موبنا – امیر میثم گیاهی با بیان این مطلب افزود: بر اساس اعلام گمرک ، با اجرای طرح رجیستری به منظور مبارزه جدی با گوشی های قاچاق، واردات رسمی گوشی به کشور در طول ۱۱ ماه امسال بیش از ٩٠ درصد رشد داشته که این موضوع بیانگر موفقیت اجرای این طرح ملی در کشور است.
وی با بیان اینکه رجیستری به عنوان یک طرح موفق در کشورهای دیگر نیز اجرا شده تاکید کرد: اجرای دقیق این طرح از یک سو به نفع دولت است و می‌تواند به وارد کنندگان قانونی نیز کمک کند و برای مردم مفید واقع شود.
امیر میثم گیاهی اظهارداشت: با اجرای رجیستری از این پس شاهد کاهش چشمگیر سرقت گوشی خواهیم بود.زیرا دیگر سرقت گوشی های تلفن همراه توجیه اقتصادی ندارد چون با اجرای این طرح، همه گوشی های موبایل برای سیمکارت تعریف شده در شبکه، فعال خواهند بود.
وی تاکید کرد: با اجرای طرح احراز اصالت گوشی تلفن همراه، تنها تجهیزاتی مجوز واردات دریافت می‌کنند که تست‌ سلامت و فنی (SAR) بر روی آنها انجام شده و مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باشد. این در حالیست که گوشی قاچاق بدون انجام اینگونه تست ها وارد کشور می‌شود و ممکن است باعث بروز خطرات جدی بر روی سلامت مردم در درازمدت شود.
وی می گوید: جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق از جمله گوشی تلفن همراه موجب تضییع حقوق دولت از درآمدهای گمرکی و مالیاتی می‌شود که تبعات منفی نیز برای کشور در پی خواهد داشت.
این کارشناس حوزه آتی و آی سی تی در ادامه به نوسانات نرخ ارز در کشور اشاره کرد و گفت: تغییر نرخ ارز قطعا بازار را تحت تاثیرقرار می‌دهد چرا که ارز مبنای محاسبه هزینه‌ها این محصولات در بازار است.
وی افزود: نوسانات نرخ ارز یکی از چالش‌های اقتصادی کشور است که موجب ایجاد تلاطم‌های قیمتی در تمام حوزه ها به ویژه بازار گوشی های تلفن همراه و سایر محصولات دیجیتال می شود.
وی در ادامه از کاهش تعرفه واردات لپ تاپ از ۱۵ درصد به ۵ درصد در سال آینده خبر داد.
به گفته وی با اجرای این طرح از سال آینده شاهد کاهش چشمگیر قاچاق این محصولات خواهیم بود و قطعا واردات قانونی آن توسط شرکت های رسمی انجام خواهد شد که باعث تضمین اصالت کالا ، ارتقاء کیفیت در ارائه خدمات پس از فروش و رعایت هر چه بهتر حقوق مصرف کنندگان می شود.
امیرمیثم گیاهی در آخر افزود: امید است با حمایت و درایت مسئولین این حوزه مشکلاتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده در لحظه واردات محصولات،مشکلات مالیات عملکرد،استانداردهای چند باره و بسیار زمان بر،انتقال ارز بانکی مرتفع شده و اطلاع رسانی هر چه بهتر توسط اصحاب رسانه در مورد فرهنگ گارانتی و خدمات پس از فروش انجام گیرد،تا بتوانیم سالی پر بار در این حوزه پیش رو داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا