این حسگر طلا روی دندان شما نصب می‌شود (+عکس)

این حسگر به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند مواد تشکیل دهنده غذاهایی که وارد دهان ما می‌شود را شناسایی کند.

موبنا – علم به گونه‌ای پیشرفت کرده است که حسگرهای بی‌سیم این روزها همه جا حضور دارند و وظایف مختلفی را به عهده گرفته‌اند. گروه ویژه‌ای از این حسگرها به صورت مداوم اطلاعات مربوط به فعالیت‌های بدنی ما را دریافت می‌کند و هرگونه تغییر در بدن ما را مورد تحلیل قرار می‌دهند. هم اکنون دانشمندان موفق شدند مدل جدیدی از این حسگرها را تولید کنند که با اندازه کوچک خود می‌تواند به عنوان یکی از بهترین ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات بدن انسان مورد استفاده قرار بگیرد و سیستم این حسگر به گونه‌ای طراحی شده است که روی بخشی از بدن که تاکنون در این فرآیندها مورد استفاده قرار نمی‌گرفت نصب می‌شود: دندان.

این حسگر به شکل مربع ساخته شده است و بنابراین طول و عرض آن هر کدام ۲ میلیمتر است. محققان این حسگر هوشمند را از نوعی فیلم پلیمری تولید کردند که می‌تواند مواد شیمیایی پیرامون خود را تشخیص دهد. بخش تحلیلگر حسگر میان دو حلقه طلا که شکل مربعی دارند مستقر شده است و به عنوان آنتن حسگر عمل می‌کند. این بخش اطلاعات مربوط به آنچه که در حال وقوع است را دریافت می‌کند، انواع مختلف غذاهایی که وارد دهان می‌شود را تشخیص می‌دهد و دستگاه‌های دیجیتالی از جمله گوشی هوشمند که در نزدیکی دهان قرار می‌گیرند را شناسایی می‌کند و امواج آنها را دنبال می‌کند.

این حسگر طلا روی دندان شما نصب می‌شود (+عکس)

این حسگر به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند مواد تشکیل دهنده غذاهایی که وارد دهان ما می‌شود را شناسایی کند. به عنوان مثال حسگر تشخیص می‌دهد که در طول روز چه میزان نمک یا اتانول وارد بدن ما شده است و همچنین قادر است طیف و شدت امواج رادیویی در نزدیکی سر و دهان را شناسایی کند. از آنجایی که حسگر جدید از سیگنال‌های فرکانس رادیویی محیطی استفاده می‌کند و این فرکانس‌ها همواره در اطراف ما موجود هستند، به هیچ گونه منبع انرژی نیاز ندارد.

نوشته های مشابه

محققان موفق شدند اختراع جدید خود را روی افرادی که الکل نوشیده بودند، دهان‌شویه استفاده کردند یا سوپ خورند با موفقیت آزمایش کنند و در نهایت اطلاعات کاملا دقیق و درست را در اختیار بگیرند. حسگر جدید در هر مورد موفق شد به درستی تشخیص دهد که چه ماده غذایی وارد دهان فرد شده است و این ماده چه میزان پروتئین، کالری،‌ ویتنامین و … داشته است.

محققان در آخرین شماره از نشریه «مواد پیشرفته» اعلام کردند که این قبیل دستگاه‌ها به نحوه مراقت و سلامت انسان‌ها کمک می‌کنند و باعث می‌شوند پزشکان حاضر در مراکز درمانی بهتر بتوانند انواع مختلف بیماری‌ها را تشخیص دهند. این حسگر به صورت ویژه روی بیماری‌ها و اختلالات غذایی تمرکز دارد و می‌تواند برای دوره زمانی طولانی همه فعالیت‌های غذایی بدن انسان را مورد تحلیل قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا