حسگر انگشت پرچمدار بعدی هوآوی زیر نمایشگر: Mate 11

گوشی هوشمند Mate 11/20 قرار است فصل سوم یا چهارم سال جاری میلادی وارد بازار شود و منابع آگاه به طور دقیق‌تر اعلام کردند که از این دستگاه موبایلی پیشرفته و پرچمدار در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود.

موبنا – از زمانی که برای نخستین بار شایعاتی در مورد جاسازی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی منتشر شد چند سالی می‌گذرد و در این میان گزارش‌های متعدد در مورد تلاش‌های شرکت های بزرگ به گوش رسیده است. در این میان «ویوو ایکس۲۰ پلاس یودی» و «ایکس ۲۱ یودی» نخستین گوشی‌های هوشمند در جهان بودند که چندی پیش با این قابلیت در اختیار کاربران قرار گرفتند. این گوشی‌های هوشمند حسگر «سیناپتیکس» را زیر نمایشگر لمسی جا داده بودند که می‌توانست در محدوده مشخص اثر انگشت کاربر را از روی نمایشگر تشخیص دهد.

هوآوی که این روزها سومین برند بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود تلاش‌های فراوانی انجام داده است تا بتواند چنین قابلیتی را در اختیار کاربران خود بگذارد و پرچمدار بعدی آن که با نام Mate 11 شناخته می‌شود و برخی منابع آگاه از آن با نام Mate 20 یاد می‌کنند نیز قرار است چنین حسگری داشته باشد.

شرکت هوآوی موافقت خود را اعلام کرده است که حسگرهای مافوق صوت تشخیص اثر انگشت کوالکام را به عنوان یکی از راهکارهای پیش‌ روی خود در اختیار بگیرد. بر این اساس سری گوشی‌های Mate هواوی می‌توانند نخستین محصول ساخته شده در این شرکت باشند که نمایشگر لمسی آن اجازه تشخیص اثر انگشت کاربر را فراهم می‌کند.

حسگر انگشت پرچمدار بعدی هوآوی زیر نمایشگر: Mate 11

گوشی هوشمند Mate 11/20 قرار است فصل سوم یا چهارم سال جاری میلادی وارد بازار شود و منابع آگاه به طور دقیق‌تر اعلام کردند که از این دستگاه موبایلی پیشرفته و پرچمدار در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود. در این میان شرکت کوالکام بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های موبایلی در جهان همکاری‌هایی را با شرکت تایوانی GIS و شرکت چینی O-film آغاز کرده است که هر دو مرکز یاد شده به صورت تخصصی روی راهکارهای مرتبط با نمایشگر لمسی کار می‌کنند و قرار است به کمک آنها حسگر مافوق صوت برای تشخیص اثر انگشت ساخته شود.

البته باید توجه داشت که ساخت این حسگر برای تشخیص اثر انگشت از روی نمایشگر لمسی سه برابر گران‌تر از حسگرهای معمول و امروزی اثر انگشت انجام می‌شود و با این وجود ماژول این حسگرها با ضخامت ۰.۴۴ میلیمتر به تولید می‌رسد و قادر است از زیر لایه ۸۰۰ میکرونی نمایشگر اثر انگشت را تشخیص دهد. این در حالی است که بهترین مدل کنونی حسگرهای انگشت قابلیت تشخیص با لایه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میکرونی را دارند. علاوه بر این، کوالکام سیستم جدید خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که حتی زمانی که انگشت کاربر خیس یا چرب است هم بتوان اثر انگشت او را تشخیص داد.

هوآوی تنها شرکت چینی محسوب نمی‌شود که در زمینه استفاده از حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی سرمایه‌گذاری می‌کند و دیگر رقبای چینی هم در این زمینه گام‌هایی برداشته‌اند. این اتفاق باعث شده است چین به یکی از پیشروترین کشورهای جهان برای توسعه این فناوری تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا