استارت‌آپی که ۷۵ میلیون مشترک را پوشش می‌دهد (+عکس)

تا سال ۲۰۱۵ میلادی «کردیت کارما» در مجموع ۳۶۸.۵ میلیون دلار سرمایه از منابع مختلف دریافت کرد و مجموع ارزش آن ۳.۵ میلیون دلار محاسبه شد.

موبنا – موسسه «کردیت کارما» یک استارت‌آپ مالی چندملیتی محسوب می‌شود که حدود یک دهه قبل در تاریخ ۱۶ آگوست ۲۰۰۶ توسط سه دوست نزدیک به نام‌های «کنِت لین»، «رایان گراچانو» و «نیکول موستارد» تاسیس شد. شهرت این مرکز به دلیل اعتبارات رایگان و پلتفرم کاربردی مدیریت مالی آن است و با این وجود قابلیت‌های فراوانی از جمله سیستم رایگان محاسبه مالیات سالانه، مانیتورینگ حجم گسترده داده‌های مالی سازمان و ابزارهای مربوط به رفع پیغام خطا در فعالیت‌های اعتباری را ارایه می‌کند.

تمامی خدمات «کردیت کارما» به صورت کاملا رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند و همین اتفاق باعث شده است استارت‌آپ مذکور در دوره زمانی کوتاه بتواند به موفقیت‌های قابل ملاحظه دست پیدا کند. درآمد این شرکت از تبلیغات هدفمند برای محصولات مالی به دست می‌آید و در مقابل تمامی مشتریان خدمات مورد نظر خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند. «کردیت کارما» در شرایطی که سازمان نیاز داشته باشد برخی خدمات غیررایگان هم در نظر گرفته است که به صورت تخصصی فعالیت‌های مالی یک شرکت را مورد هدف قرار می دهد.

استارت‌آپی که ۷۵ میلیون مشترک را پوشش می‌دهد (+عکس)

محصولات و خدمات

«کردیت کارما» از سوی سازمان‌های بزرگ مانند «ترنس‌یونیون» و «اکوئیفکس» به صورت روزانه گزارش‌های مالی و اعتباری دقیق دریافت می‌کند و آن را با تحلیل‌های دقیق به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد. مشترکان خدمات این استارت‌آپ می‌توانند به صورت لحظه به لحظه به‌روزرسانی‌های صورت گرفته مربوط به امتیازات اعتباری و گزارش‌های اعتباری را دریافت کنند یا در پایان هر هفته یک گزارش تحلیلی دقیق در اختیار بگیرند.

«کردیت کارما» به منظور آنکه گزارش‌ها و خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها قرار دهد، ابزاری به نام «مای اسپندیگ تول» ارایه کرده است که به انواع سرویس‌های حسابداری متصل می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات مربوط به وضعیت حساب بانکی، کارت‌های اعتباری، وام‌های قرضه، نقل و انتقالات مالی و … را به صورت خودکار در اختیار آن قرار دهند. پلتفرم این استارت‌آپ همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که می تواند میزبانی تمام فروم‌ها و بررسی محصولات مالی متخلف را هم برعهده بگیرد و انواع مختلف ابزارهای محاسباتی مالی متناسب با گستره فعالیت سازمان را به صورت رایگان در اختیار آنها بگذارد.

استارت‌آپی که ۷۵ میلیون مشترک را پوشش می‌دهد (+عکس)

«کردیت کارما» در سال ۲۰۱۵ میلادی کمپینی را با نام «مای مانی استوری» راه‌اندازی کرد و طی آن مشتریان خود را ترغیب کرد تجربیات خود را در مورد مشکلات مالی و مسایل اقتصادی پیش آمده با یکدیگر در میان بگذارند و با استفاده از هشتگ MyMoneyStory# استفاده کنند تا از این طریق بتوانند بهترین راه‌حل‌ها را به دست آورند. در این کمپین چندین فیلم کوتاه با موضوع اعتبارات مالی و مشکلات اقتصادی شرکت‌ها تولید شد تا تجربیات مشتریان به صورت تصویری‌ها ارایه شود.

«کردیت کارما» در دسامبر ۲۰۱۶ سرویس آنلاین «کردیت کارما تکس» را برای پیش‌بینی دقیق مالیات‌ها راه‌اندازی کرد و به مشتریان خود در آمریکا امکان داد مالیات‌های فدرال و منطقه‌ای خود را به میزان قابل ملاحظه کاهش دهند و هیچ گونه هزینه‌ای برای دریافت این خدمات پرداخت نکنند. بیست و هشتم ژوئن ۲۰۱۷ این کمپانی اعلام کرد ظرف شش ماه گذشته بیش از یک میلیون سند مالیاتی مربوط به شرکت‌ها را محاسبه کرده و به انجام رسانده است.

پس از این اتفاقات، در تاریخ ۹ مه ۲۰۱۷ «کردیت کارما» آخرین سرویس خود را با نام «آنکلِیمد مانی» برای شرکت‌های آمریکایی ارایه کرد. این محصول به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک کرد پول‌های غیرقابل قبول از جمله بازپرداخت بدون درخواست و پرداخت بیمه را محاسبه کنند.

استارت‌آپی که ۷۵ میلیون مشترک را پوشش می‌دهد (+عکس)

تاسیس و راه‌اندازی

«کنِت لین» که پیش از این شرکت بازاریابی «مولتی‌لیتیکس مارکتینگ» را راه‌اندازی کرده بود و با شرکت‌های دیگر از جمله «ای-لون» و «آپرومایز» همکاری داشت، در اواسط سال ۲۰۰۷ میلادی «کردیت کارما» را تاسیس کرد و سرانجام فوریه ۲۰۰۸ سایت اینترنتی شرکت در معرض دید عموم قرار گرفت. «کریس لارسون» از نخستین سرمایه‌گذاران این شرکت بود که مدیرعاملی شرکت «پراسپِر» را برعهده داشت و «مارک لافانویچ» مدیر اسبق شرکت «ای-لون» بود.

نوامبر ۲۰۰۹ «کردیت کارما» سرمایه‌گذاری سری آ را به ارزش ۲.۵ میلیون دلار دریافت کرد که این سرمایه گذاری از سوی شرکت مالی «کیو.ای.دی اینوسترز» صورت گرفت. در سال ۲۰۱۳ میلادی «کردیت کارما» سرمایه‌گذاری سری بی به ارزش ۳۰ میلیون دلار را از سوی سوی شرکت «ریبیت کپیتال» در اختیار گرفت و مارس ۲۰۱۴ نیز سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری توسط «گوگل کپیتال» و «تیگر گلوبال منجمنت» روی آن انجام شد. این شرکت سپس در سپامبر ۲۰۱۴ سرمایه‌گذاری به مبلغ ۷۵ میلیون دلار را در جریان توسعه فعالیت‌های خود مورد استفاده قرار داد. تا سال ۲۰۱۵ میلادی «کردیت کارما» در مجموع ۳۶۸.۵ میلیون دلار سرمایه از منابع مختلف دریافت کرد و مجموع ارزش آن ۳.۵ میلیون دلار محاسبه شد.

استارت‌آپی که ۷۵ میلیون مشترک را پوشش می‌دهد (+عکس)

ماموریت اصلی

روی سایت اینترنتی این اسارت‌آپ نوشته شده است هر شرکتی که قصد داشته باشد در امور مالی و اعتباری خود به اطمینان کامل برسد، می‌بایست خدمات «کردیت کارما» را مورد استفاده قرار دهد. ماموریت اصلی استارت‌آپ مذکور این است که ابزارهای لازم، خدمات آموزشی و فرصت‌های مناسب را به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها قرار دهد تا به میزان قابل ملاحظه و تاثیرگذار فعالیت‌های آنها تسریع شود.

اگرچه مدیریت مالی همواره یکی از بزرگترین مشکلات شرکت‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود، ولی «کردیت کارما» بر اساس ماموریت اصلی پیش‌روی خود خدمات رایگانی را در اختیار مراکز مختلف قرار داده است تا بدون نگرانی بتوانند اهداف خود را محقق سازند. این خدمات رایگان باعث شده است فرآیندهای مالی در شرکت‌های مختلف آسان تر شود و بر این اساس بیش از ۷۵ میلیون فرد، شرکت و سازمان مختلف در سراسر جهان خدمات «کردیت کارما» را مورد استفاده قرار دهند.

استارت‌آپی که ۷۵ میلیون مشترک را پوشش می‌دهد (+عکس)

خدمات رایگان

ممکن است در نگاه اول چندان عقلانی به نظر نرسد که یک استارت‌آپ این گستره وسیع از خدمات مالی و اعتباری را به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها بگذارد. با این وجود «کردیت کارما» از ابتدا تا کنون همواره به صورت کاملا رایگان شرکت‌ها را تحت پوشش قرار داده است. سایت اینترنتی استارت آپ مذکور بدون آنکه کارمزد یا هزینه‌ای دریافت کند بهترین سرویس‌های اعتباری و وام‌های قرضه را متناسب با فعالیت‌های شرکت‌ها به آنها عرفی می‌کند و در بیشتر موارد این امکان را برای کمپانی‌ها فراهم می‌آورد تا با اتصال به یکدیگر بتوانند بهم کمک کنند و از منابع مالی هم استفاده ببرند.

«کردیت کارما» سرویس‌های خود را به گونه‌ای توسعه داده است که به صورت اختصاصی و موردی، توصیه‌های مالی را برای هر یک از شرکت‌ها ارایه می‌دهد و همین مسئله باعث شده است اعتماد مشتریان به آن بیشتر شود. این استارت‌آپ معتقد است که با پیشبرد هدف مذکور یک مسیر برد-برد را جلو می‌برد و همواره می‌تواند مورد اعتماد مشتریان خود قرار گیرد. با این وجود اگر خدمات «کردیت کارما» مورد علاقه مشتریان قرار نگیرد، آنها هرگز هیچ پولی پرداخت نمی‌کنند و بدون آنکه متحمل پرداخت هزینه باشند می‌توانند سرویس‌های دیگری را در اختیار بگیرند.

استارت‌آپی که ۷۵ میلیون مشترک را پوشش می‌دهد (+عکس)

تاریخچه فعالیت‌ها

از زمانی که «کردیت کارما» به عنوان یک استارت‌آپ فعال در حوزه خدمات مالی و اعتباری راه‌اندازی شد، همواره سعی کرد دامنه فعالیت‌هایش را گسترده‌تر کند. اگر بخواهیم تاریخچه فعالیت‌های این شرکت را به صورت خلاصه معرفی کنیم می‌توان آن را به شکل زیر بیان کرد:

  • سال ۲۰۰۷: تاسیس استارت‌آپ «کردیت کارما»
  • سال ۲۰۰۸: اعطای نخستین امتیازات مالی به شرکت‌ها
  • سال ۲۰۱۰: رسیدن اعضای «کردیت کارما» به یک میلیون شرکت
  • سال ۲۰۱۴: ارایه گزارش‌های مالی کامل به صورت موردی برای هر شرکت
  • سال ۲۰۱۶: ثبت رکورد جدید برای تحت پوشش قرار دادن ۶۰ میلیون شرکت و سازمان در سراسر جهان

مجموعه «کردیت کارما» به صورت خلاصه به شکل زیر معرفی می‌شود:

  • صنعت فعال: خدمات مالی شخصی، نرم‌افزار، فناوری‌های مالی
  • تاریخ تاسیس: ۱۶ آگوست ۲۰۰۷، یازده سال قبل
  • دفتر مرکزی: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مدیران اصلی: کنِت لین (بنیانگذار و مدیرعامل)، رایان گراچانو (مدیر توسعه فناوری و یکی از بنیانگذاران)، نیکول موستارد (مدیر بازاریابی و یکی از بنیانگذاران)
  • محصولات: امتیازات اعتباری، گزارش‌های مالی، مانیتورینک اعتبارات سازمانی، آماده‌سازی گزارش مالیاتی
  • درآمد: ۳۷۰ میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۱۵، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۱۶
  • تعداد کارمندان: ۷۰۰ نفر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا