فرزند پاک مرسدس بنز با نام «GLC F-CELL 2018» (+فیلم و عکس)

سوخت هیدروژن از انرژی‌های کاملاً سبز محسوب می‌شود. ظهور چنین خودروهایی با انرژی پاک می‌تواند دریچه امیدی برای استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی و در نتیجه حل مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا باشد.

موبنا؛علی مهدوی – پتانسیل فناوری سلول‌های سوختی و هیدروژنی برای ذخیره انرژی، فراتر از دستاوردهای سال‌های گذشته است. به‌وسیله هیدروژن می‌توان طیف وسیعی از سوخت‌های موجود در بخش حمل و نقل را به شیوه‌ای سازگار با محیط‌زیست گسترش داد. با کمک هیدروژن تولید شده از انرژی‌های تجدید‌پذیر، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد و مهم‌تر از آن، یک وسیله نقلیه سوخت سلولی هیدروژنی به هیچ عنوان باعث ایجاد آلاینده‌های محلی و انتشار دی اکسید کربن (CO2) نخواهد شد.

فرزند پاک مرسدس بنز با نام «GLC F-CELL 2018» (+فیلم و عکس)

با توجه به روند رو به رشد انرژی تجدیدپذیر، هیدروژن نقش بسیار مهمی در سیستم انرژی کلی بازی می‌کند و بنابراین در بخش سرعت جذابیت بیشتری پیدا می‌کند.

فرزند پاک مرسدس بنز با نام «GLC F-CELL 2018» (+فیلم و عکس)

فرزند پاک مرسدس بنز با نام «GLC F-CELL 2018» (+فیلم و عکس)

ما در ابتدا مدل مرسدس بنز GLC F-CELL را در سپتامبر سال گذشته دیدیم و هم‌اکنون مرسدس جزئیات بیشتری در مورد خودروی جدید خود منتشر کرده است.
قدرت ماشین حدود ۲۰۰ اسب بخار همراه با خروجی ۱۴۷ کیلو وات است. همچنین دارای حالت‌های رانندگی ECO، COMFORT و SPORT می‌باشد.
پس از راه اندازی آنچه که در حال حاضر نسل چهارم باتری‌های هوشمند الکتریکی معرفی شده، سری GLC F-CELL یک دستاورد جدید توسط گروه Daimler AG است که با این کار به تعهد کمپانی در زمینه استفاده از فناوری جدید پایبند بوده‌اند.
“اولا کوهلنیوس”، عضو هیئت مدیره Daimler AG و مسئول گروه تحقیق و توسعه خودروهای مرسدس بنز می‌گوید:
“سالها تجربه ما در زمینه تکنولوژی هیبرید (سوخت سلول) در خودروی GLC F-CELL به نمایش گذاشته شده است. از ویژگی‌های مهم این خودروی شاسی‌بلند استفاده طولانی مدت از انرژی الکتریکی و زمان سوخت گیری کوتاه است که آن را به یک خودروی مسافرتی بی‌نظیر تبدیل کرده است. همچنین ساختار جمع و جور این خودرو به خاطر سیستم سلول‌های سوختی امکان پذیر شده است. از مهم‌ترین نوآوری‌های مرسدس‌بنز در این خودرو، ترکیب یک باتری بزرگ با باتری لیتیوم یونی است که با استفاده از تکنولوژی پلاگین به راحتی قابل شارژ است.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا