قیمتی ترین خودروی شاسی‌ بلند جهان! (+عکس و فیلم)

خودروی شاسی بلند ضدگلوله “کارلمن کینگ” با طراحی الهام گرفته از “شاهین” توسط یک تیم طراح اروپایی و نیروی کار متشکل از ۱۸۰۰ نفر ساخته شده است و هدف آن‌ها ارائه تجربه‌ای جدید و منحصر به فرد از رانندگی در قالب یک مجموعه نفیس برای علاقه‌مندان خودرو در جهان است.

موبنا؛ علی مهدوی – سال گذشته کارلمن کینگ در نمایشگاه بین‌المللی موتور دبی معرفی شد. ظاهر آن بیشتر شبیه به یک جت جنگنده قدرتمند است و با ترکیب فیبر کربنی و فولاد به گونه‌ای طراحی شده که به یکی از مستحکم‌ترین شاسی بلندهای موجود در جهان تبدیل شده است. این خودرو بر پایه شاسی فورد اف ۵۵۰ طراحی شده است که از حجم موتور ۶۸۰۰ سی‌سی و قدرت ۳۹۸ اسب بخار برخوردار می‌باشد. وزن آن ۴۵۰۰ کیلوگرم و در حالت ضدگلوله ۶۰۰۰ کیلوگرم است. بیشینه سرعت ۸۷ مایل در ساعت (۱۴۰ کیلومتر در ساعت) است.

قیمتی ترین خودروی شاسی‌ بلند جهان! (+عکس و فیلم)

علاوه بر مزیت‌های ظاهری این خودروی ضدگلوله، ویژگی چشمگیرتر، طراحی داخلی بسیار لوکس و اشرافی آن است. شما می‌توانید امکاناتی مانند چراغ، تهویه مطبوع، صندلی مخصوص، تلویزیون، یخچال و فریزر، دستگاه قهوه و حتی یک سیستم سرگرمی جذاب مثل PS4را در کارلمن کینگ داشته باشید.

قیمتی ترین خودروی شاسی‌ بلند جهان! (+عکس و فیلم)

اما قرار بر این است که فقط ۱۲ عدد کارلمن کینگ ساخته شود. شاید به خاطر اینکه فقط ۱۲ نفر ثروتمند در جهان وجود دارند که حاضرند دو و نیم میلیون دلار صرف این خودروی کاملاً اشرافی کنند!
به عبارت دیگر این خودرو با قیمتی حدود ۸ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان در بازار جهانی فروخته می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم امکانات جالب Karlmann King را در ویدیوی زیر -که بیشتر شبیه تریلر فیلم جیمزباند است- تماشا کنید!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا