سفری به یک خانه جنگلی بی نظیر (+تصاویر)

مالکین انتظار طرحی پایدار و ارزان قیمت را داشته اند. از طرفی استفاده مجدد از وسایل و مواد موجود در خانه نیز در دستور کار این تیم قرار گرفت به گونه ای که آن را خانه جنگلی حاصل از مواد بازیافتی می شناسند.

موبنا؛ رکسانا دانیالی – قطعا تاکنون معماری های متنوعی از خانه های نهفته در دل جنگل های سرسبز را دیده اید، اما نمونه ای که در ادامه معرفی می شود را می توان یک اثر هنری تمام عیار به شمار آورد. این خانه جنگلی با تلاش های شبانه روزی استودیو طراحی scavenger و به کمک مواد بازیافتی ساخته شده است. خانه چوبی مذکور در دل جنگل های ایالت واشنگتن آمریکا جای گرفته است. البته چنین طراحی منحصر به فردی از استودیویی با این نام به هیچ عنوان بعید نخواهد بود! زیبایی های مینیمالیستی و عجیب و غریب این خانه نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
لازم به ذکر است که بخش مهمی از مواد به کار رفته در ساخت خانه توسط مالک آن انتخاب شده و البته زیبایی طبیعی ویژه ای را نیز به این مجموعه بخشیده است. انتقال احساس سادگی و حال و هوای طبیعی از اصلی ترین مشخصه های این خانه جنگلی به شمار می روند.

 

سفری به یک خانه جنگلی بی نظیر (+تصاویر)

مالکین انتظار طرحی پایدار و ارزان قیمت را داشته اند. از طرفی استفاده مجدد از وسایل و مواد موجود در خانه نیز در دستور کار این تیم قرار گرفت به گونه ای که آن را خانه جنگلی حاصل از مواد بازیافتی می شناسند. بدین ترتیب خانه مورد نظر به کمک موادی که دستخوش مرمت و اصلاح شده بودند، مجددا بنا شد. دیوارهای بیرونی این مجموعه با تخته های چوبی سه لایه و همچنین پنجره ها نیز با استفاده از پانل های پلی کربناتی ساخته شده اند.

سفری به یک خانه جنگلی بی نظیر (+تصاویر)

علاوه بر این، کابینت های به کار رفته در طراحی آشپزخانه از پروژه ای در حال تخریب نجات یافته اند. کل مجموعه بر یک اسکلت بتونی با شش پایه مجزا بنا شده است. تمامی این موارد بدین معنا است که عناصر ساختاری خانه با چشم انداز طبیعی محیط هیچ گونه ناسازگاری نخواهد داشت. این خانه جنگلی نمونه ای ویژه از یک پروژه حرفه ای است که محیطی راحت را در اختیار ساکنین آن قرار می دهد.

 منبع: پول نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا