از آیفون انعطاف‌پذیر سال ۲۰۲۰ چه انتظاری باید داشت؟!

بر اساس جدیدترین شایعات، اپل در حال کار کردن روی نسل جدیدی از نمایشگرها است که با نام microLED شناخته می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک در ساعت‌های مچی هوشمند این شرکت از آنها استفاده شود.

موبنا – اپل از هم اکنون تلاش‌های گسترده خود را آغاز کرده است تا طراحی بعدی برای گوشی هوشمند آیفون را ارایه کند و این دستگاه موبایلی را به صورت انعطاف‌پذیر روانه بازار کند.

این طور که گزارش جدید منتشر شده از سوی «مریل لینچ» تحلیلگر ارشد «بانک آمریکا» نشان می‌دهد، شرکت اپل اواخر سال گذشته همکاری‌هایی را با ال‌جی آغاز کرد تا به کمک آنها نمایشگر انعطاف‌پذیر بسازد و هم اکنون اقدامات جدید در این زمینه صورت گرفته است تا اپل به کمک دیگر شرکت‌های الکترونیکی بزرگ بتواند طراحی قطعات انعطاف‌پذیر در آیفونی که قرار است سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار شود را به اتمام برساند.

گوشی‌های انعطاف‌پذیر از مهم‌ترین موضوعات عرصه جهانی دستگا‌ه‌های موبایلی محسوب می‌شود و قرار است بزرگترین تحول را در این زمینه ایجاد کنند. در این زمینه برخی نمونه‌های اولیه از سوی شرکت‌های سامسونگ و لنوو هم ارایه شده است. شرکت کره ای سامسونگ که بزرگترین رقیب اپل محسوب می‌شود از مدت ها قبل تلاش‌های خود را روی پنل‌های انعطاف‌پذیر AMOLED منعطف کرد و حتی نخستین مدل از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر این شرکت در سال ۲۰۱۱ میلادی معرفی شد. با این وجود ساخت گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر یک پروژه بسیار دشوار محسوب می‌شود و مشکل فقط به نمایشگر آن ختم نمی‌شود و شرکت‌ها مجبورند قطعات داخلی دستگاه را هم منعطف تولید کنند. برای یک دستگاه گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر شما به پردازنده انعطاف‌پذیر، باتری انعطاف‌پذیر، و دیگر قطعات منعطف هم نیاز دارید.

از آیفون انعطاف‌پذیر سال ۲۰۲۰ چه انتظاری باید داشت؟!

این خبر دور از ذهن نیست که این روزها تمام شرکت‌های بزرگ فعال در عرصه گوشی‌های هوشمند در حال کار کردن روی این پروژه هستند و پیش‌بینی می‌شود به زودی تولید انبوه نخستین مدل از گوشی‌های انعطاف‌پذیر آغاز شود. با این وجود شایعات منتشر شده نشان می‌دهد که از هم اکنون با گذشت چند سال می‌توان شاهد حضور طیف گسترده گوشی‌های منعطف بود. این طور که گزارش منتشر شده از سوی بانک آمریکا نشان می‌دهد، اپل در سال ۲۰۲۰ میلادی نخستین آیفون منعطف را به تولید انبوه می‌رساند.

نکته جالب دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که بر اساس جدیدترین شایعات، اپل در حال کار کردن روی نسل جدیدی از نمایشگرها است که با نام microLED شناخته می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک در ساعت‌های مچی هوشمند این شرکت از آنها استفاده شود. اگر این شایعه درست باشد، شرکت اپل در آیفون‌های انعطاف‌پذیر هم از همین نمایشگر استفاده می‌کند و طراحی گوشی مذکور مبتنی بر این نمایشگر انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا