پلیس آمریکا از انگشت اجساد برای باز کردن قفل آیفون استفاده می‌کند!

برای گوشی هوشمند «آیفون ایکس» که حسگر تشخیص چهره «فییس آی‌دی» در نظر گرفته شده است و البته در مدل‌های ۲۰۱۸ این گوشی هوشمند هم از حسگر مذکور استفاده می‌شود، پلیس با مشکل مواجه شده است و به دنبال روش‌های جدیدتر می‌گردد.

موبنا – اگر در مورد مفاد قانونی باز کردن قفل آیفون افرادی که جان خود را از دست داده‌اند سوالاتی برای شما پیش آمده است، بهتر است به این موضوع زیاد فکر نکنید. زیرا این مسئله در کشور آمریکا چندان از قانون تبعیت نمی‌کند و پلیس اقدامات مورد نظر خود را در این زمینه انجام می‌دهد. «باب مولدور» کارشناس ارشد سازمان پلیس فدرال آمریکا (FBI) در این خصوص اعلام کرد استفاده از اثر انگشت افرادی که در اتفاقات مختلف جان خود را از دست داده‌اند یک اتفاق معمول است و پلیس برای باز کردن قفل آیفون و پشت‌سر گذاشتن حسگر «تاچ آی‌دی» می‌بایست این کار را بکند.

او طی مصاحبه جدید خود توضیح داد که اثر انگشت افراد مرده برای باز کردن قفل آیفون توسط ماموران پلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی هم اکنون در گوشی هوشمند «آیفون ایکس» حسگر «فِیس آی‌دی» که قفل دستگاه را از طریق چهره شخص باز می‌کند آنها را به دردسر انداخته است. زیرا برای باز شدن قفل دستگاه با این حسگر چشم‌ها می‌بایست باز باشند و افرادی که مرده‌اند را نمی‌تواند برای باز کردن قفل این گوشی به کار گرفت.

البته کارشناسان می‌گویند که نباید در مورد باز شدن قفل گوشی پس از آنکه از دنیا رفتیم نگرانی زیادی داشته باشید. ولی به هر حال پلیس آمریکا نخستین بار که با این مشکل مواجه شد پرونده‌های قضایی فراوانی را مقابل شرکت اپل تشکیل داد و پس از برگزاری جلسات مکرر و چانه‌زنی‌های فراوان، سرانجام نتوانست کد ورودی گوشی شخصی که مظنون به یک خرابکاری شهری بود را دریافت کند و سرانجام مجبور شد چندین میلیون دلار در این زمینه هزینه کند تا قفل دستگاه باز شود.

پلیس آمریکا از انگشت اجساد برای باز کردن قفل آیفون استفاده می‌کند!

پلیس فدرال آمریکا در این زمینه مجبور شد برای استفاده از اثر انگشت «عبدالعزیز آرتان» یکی از اعضای گروه تروریستی داعش که با اتومبیل خود مردم را در نزدیکی دانشگاه ایالتی اوهایو زیر گرفته بود، دست به اقداماتی بزند. این افرد در نوامبر ۲۰۱۶ پس از آنکه با عابران پیاده برخورد کرد از اتومبیل خود پیاده شد و با چاقو به مردم حمله کرد تا سرانجام به ضرب گلوله کشته شود و پلیس مجبور شود برای باز کردن قفل آیفون او از اثر انگشتش استفاده کند.

«باب مولدور» کارشناس ارشد سازمان پلیس فدرال آمریکا توضیح داد که این فرد یک دستگاه گوشی هوشمند «آیفون ۵اس» داشت و برای آنکه قفل «تاچ آی‌دی» در گوشی او باز شود، ماموران پلیس مجبور شدند از اثر انگشت وی استفاده کنند و البته در پایان نتوانستند قفل دستگاه را باز کنند. در نهایت این گوشی هوشمند به آزمایشگاه تخصصی FBI ارسال شد تا با روش‌های دیگر قفل آن باز شود.

با این وجود برای گوشی هوشمند «آیفون ایکس» که حسگر تشخیص چهره «فییس آی‌دی» در نظر گرفته شده است و البته در مدل‌های ۲۰۱۸ این گوشی هوشمند هم از حسگر مذکور استفاده می‌شود، پلیس با مشکل مواجه شده است و به دنبال روش‌های جدیدتر می‌گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا