بزرگترین و لوکس‌ترین سواری آئودی وارد می‌شود (+عکس)

خودروی برقی A9 آئودی با اندازه بزرگ و بدنه چهاردر ساخته شده است و توان حرکت آن بیش زا ۳۰۰ مایل در نظر گرفته شده است.

موبنا – آئودی از بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان که این روزها به یکی از قطب‌های اصلی تولید خودروهای برقی در آلمان تبدیل شده است، خودروی برقی اسپورت جدید خود را با قیمت مناسب معرفی کرد و توضیح داد A9 E-Tron برای رقابت مستقیم با خودروی برقی «تسلا مدل اِس» عرضه شده است.

از آنجایی که این خودروی آلمانی قرار است با خودروی آمریکای تِسلا رقابت کند، می‌توان به چند نتیجه قابل ملاحظه دست پیدا کرد. مهم‌ترین نکته‌ای که به نظر می‌رسد این است که خودروی برقی A9 آئودی با اندازه بزرگ و بدنه چهاردر ساخته شده است و توان حرکت آن بیش زا ۳۰۰ مایل در نظر گرفته شده است. این خودرو نسبت به دیگر اتومبیل‌های هم‌رده خود می‌تواند با شتاب و سرعت بیشتر حرکت کند.

بزرگترین و لوکس‌ترین سواری آئودی وارد می‌شود (+عکس)

شرکت آئودی همچنین تایید کرده است که A9 E-Tron سیستم اتوماسیون راننده خودکار «لوِل ۴» را شامل می‌شود تا نگرانی‌های رانندگان برای هرگونه تصادف به طور کامل از بین برود. لازم به ذکر است مدل قبلی ساخته شده در این خانواده که A8 نام داشت سیستم اتوماسیون «لوِل ۳» را شامل می‌شد.

بزرگترین و لوکس‌ترین سواری آئودی وارد می‌شود (+عکس)

این طور که رسانه‌های خبری اعلام کردند، آئودی از ابتدا تصمیم داشت نام A9 را برای بزرگترین خودروی خود در نظر بگیرد و آن را در خانواده کوپه‌های لوکس وارد بازار کند تا با محصولاتی مانند «بِنتلی کونتینِنتال جی‌تی» و «اس-کلاس کوپه» وارد رقابت شود. با این وجود آخرین خبرها نشان می‌دهد که فولکس‌واگن و آئودی تصمیم گرفته‌اند به صورت ویژه در حوزه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کنند و گام‌های هوشمندانه‌تری در این عرصه بردارند.

بزرگترین و لوکس‌ترین سواری آئودی وارد می‌شود (+عکس)

پیش‌بینی می‌شود که خودروی A9 آئودی پلتفرم مشابه Q6 E-Tron را در خود جا داده باشد و سه موتور برقی ناهمگام را شامل شود که دو موتور از آنها در قسمت پشت بدنه و یک موتور در قسمت جلو جاسازی شوند. فلسفه آئودی برای ساخت چنین خودرویی بر مبنای سیستم چهار چرخ متحرک پیش می‌رود.

بزرگترین و لوکس‌ترین سواری آئودی وارد می‌شود (+عکس)

«استفان نیرش» مدیر مرکز توسعه و تحقیقات آئودی در این خصوص گفت: «برخی رقبای ما هم اکنون روی موتورهای ناهمگام سرمایه‌گذاری کرده‌اند که قدرت زیادی دارند. با این وجود باید گفت این دسته از موتورها به صورت انبوه تولید نشده‌اند. همچنین خانواده دیگری از موتورهای ناهمگام وجود دارد که به صورت عملی توان مشابه موتورهای دیزلی را ارایه می‌کند. از سال ۲۰۱۸ به بعد تمامی خودروهای برقی ما به موتورهای ناهمگام مجهز می‌شوند. ما در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های فراوان کرده‌ایم و رانندگان به زودی تفاوت را با آنها احساس می‌کنند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا