AI و آینده هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند

هوش مصنوعی (AI) در حال تغییر نحوه عملکرد شرکت‌ها و کاربران است. توانایی پردازش، اهرم و یادگیری از داده‌های بزرگ به این معنی است که دستگاه‌ها در یک بازه‌ای دیگر نمی‌توانند با انسان رقابت کنند و قدرت بیشتری می‌گیرند!

موبنا -اکنون دستگاه‌هایی که وجود دارند، می‌توانند فکر کنند و سریع‌تر تصمیم بگیرند.  Huawei این را به‌عنوان یک نقطه عطف مهم و انتقال از دوران هوشمندی به انقلاب اطلاعاتی می‌داند.
سری Huawei Mate 10  بر اساس این مفهوم ساخته‌شده است. ایجاد ابزارهای نوآورانه که باعث می‌شود زندگی مصرف‌کنندگان را راحت‌تر کند. همان‌طور که  Huawei همچنان در حال حرکت به جلو در عصر هوشمندانه است، شاهد اتفاقات زیادی در Mobile World Congress 2018   با حضور Huawei Mate 10 Pro  بودیم که به‌عنوان یکی از سه نامزد برتر برای بهترین گوشی هوشمند  ۲۰۱۷ در جایزه جهانی موبایل ۲۰۱۸  قرار گرفت.

AI و آینده هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند
کاربران امروز به تکنولوژی نیاز دارند تا عملکردی طبیعی‌تر، شفاف و سریع‌تر را تجربه کنند. به همین دلیل است که هسته دستگاه‌های  Huawei بر روی هوشمند سازی متمرکزشده؛ سرعت هوشمند و دوربین هوشمند از جمله اتفاقاتی است که  Huawei رقم زده است. برای مثال، یک گوشی که با رفتار و نیازهای کاربر سازگار است، از تنظیم خودکار تنظیمات دوربین گرفته تا بهینه‌سازی مصرف باتری، فقط قدم‌های ابتدایی در این زمینه خواهد بود.
تلفن‌های هوشمند همانند Huawei Mate 10  به این معناست که توسعه‌دهندگان برنامه اکنون می‌توانند از قدرت چیپست  Kirin 970 استفاده کنند. در اینجا با یک پلت فرم محاسباتی هوش مصنوعی در تلفن همراه روبه‌رو هستیم که بر روی واحد پردازش عصبی (NPU)  اجرا می‌شود و ۲۵  برابر سریع‌تر و  ۵۰ بار بهینه‌تر به نسبت پردازنده‌هایی است که از این واحد برخوردار نیستند. برنامه‌های و بازی مبتنی بر AI بالقوه می‌تواند نسل جدیدی از اپلیکیشن‌هایی باشد که در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. پردازنده Huawei Kirin نقش مهمی در انقلاب اطلاعاتی اپلیکیشن و بازی‌ها خواهد داشت.

AI و آینده هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند
سری Mate 10  همچنین یک جهش تکنولوژیکی بزرگ با معرفی هوش مصنوعی در دوربین است. این نقطه عطف کمک به تغییر عکاسی سنتی به عکاسی هوشمند با یک دوربین هوشمند است که می‌تواند صحنه‌ها و اشخاص را شناسایی کند و پارامترها را برای تولید عکس‌های بسیار شگفت‌انگیز تنظیم کند.
درعین‌حال، Huawei  همچنین ویژگی مدیریت باتری را با AI  توسعه داده است تا عمر باتری را حتی فراتر گسترش دهد، هرچند Mate 10  و Mate 10 Pro  دارای باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قدرتمند بوده و از شارژ ۲۲.۵W SuperCharge پشتیبانی می‌کنند. هوش مصنوعی، با یادگیری عادت‌های کاربر، باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود که کل بهینه‌سازی‌ها را به  چهار گروه تقسیم می‌کند. بازی، کسب‌وکار، مسافرت و گرفتن عکس و در زیر هر گروه ۱۴ برچسب برای سناریوهای مختلف وجود دارد. پس از تطبیق عادت‌های کاربر با توجه به این برچسب‌ها و گروه‌ها، دستگاه یک عادت سفارشی‌شده برای ذخیره انرژی در نظر می‌گیرد.
سری  Huawei Mate 10 مطمئناً معیارهای جدیدی را در دوران AI  و تبدیل دستگاه‌های هوشمند به نسلی تازه تعریف می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا