برترین خودروهای کروک در تاریخ مرسدس بنز (+عکس)

سری ویدیوهای «بهترین‌های بنز» با موضوع حقیقت‌های شگفت‌‌انگیز دنیای مرسدس‌بنز منتشر می‌شود. در جدیدترین فیلم این مجموعه، بهترین خودروهای کابریولت تاریخ مرسدس بنز معرفی شده‌اند.

موبنا – با توجه به اینکه مرسدس‌بنز در زمینه طراحی و تولید خودروهای کروک تجربه زیاد و کارنامه‌ی درخشانی دارد؛ انتخاب ۵ مورد از بهترین‌های این مجموعه کار ساده‌ای به نظر نمی‌آید. به هر حال کارشناسان مرسدس‌بنز فهرستی از این کلکسیون تهیه کرده‌اند که در ادامه نگاهی به هر کدام میاندازیم.


۵ – مرسدس‌بنز AMG GT C رودستر

مرسدس بنز AMG GT C رودستر ۲۰۱۸

این خودرو به‌عنوان پنجمین خودروی برتر کروک مرسدس بنز انتخاب شده؛ چراکه مجهز پیشرانه بی‌توربو ۴.۰ لیتری V8 با قدرت ۵۵۰ اسب‌بخار (۴۱۰ کیلووات) است که برای جهش از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط به ۳.۵ ثانیه زمان احتیاج دارد. مدل سال ۲۰۱۸ این رودستر به کمک سیستم انتقال ۷ سرعته DCT قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند و بیشینه سرعت ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. مرسدس‌بنز AMG GT C وزنی برابر با ۱۶۶۰ کیلوگرم دارد و با ظرفیت دو سرنشین، برچسب قیمت پایه ۱۵۷ هزار دلار بر آن زده شده است.


۴ – مرسدس‌بنز ۲۸۰ SE کابریولت ۳.۵

مرسدس بنز 280 SE کابریولت 3.5/Mercedes Benz 280 SE 3.5 Cabriolet (W111)

چهارمین خودروی فهرست بهترین‌های کروک مرسدس‌بنز که با پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری V8 و ۲۰۰ اسب‌بخار خود به سرعتی برابر با ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. این خودرو با داشبورد چوبی و شیشه‌های برقی یکی از لوکس‌ترین کابریولت‌های زمان خودش بود. در تصاویر بالا مدل سال ۱۹۷۱ این رودستر/کابریولت کلاسیک را می‌بینید که در کلکسیون نمایشی ALL TIME STARS آماده فروش شده است. این مدل که W111 هم نامیده می‌شود، به کمک پیشرانه ۸ سیلندر و سیستم انتقال قدرت ۴ سرعته اتوماتیک به سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


۳ – مرسدس‌بنز کابریولت کلاس S کوپه

 مرسدس S65 کابریولت

این کلاس را می‌توان به‌عنوان جایگزین خودروی کابریولت ۳.۵ توصیف کرد. مدل‌های کابریولت کلاس S با شعار «تجمل نوآورانه در قلب طراحی بدنه‌ی هیجان‌انگیز» از سوی برند آلمانی، عرضه می‌شوند. در تصویر، مرسدس‌بنز AMG S65 کابریولت سال ۲۰۱۷ را می‌بینیم که از پیشرانه ۶ لیتری توئین توربوشارژ V12 قدرت می‌گیرد تا ۶۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور فراهم کند. به این ترتیب خودرو در ۴.۱ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در ادامه بیشینه سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. پایه قیمت AMG S65 کابریولت، در حدود ۲۵۵ هزار دلار است.


۲ – مرسدس‌بنز میباخ ۶ کابریولت مفهومی

مرسدس بنز ویزیون میباخ 6 کابریولت/ Mercedes Benz Vision Maybach 6 Cabriolet

دومین شاهکار در فهرست بهترین‌های کروک تعجب‌برانگیز است؛ چرا که برند آلمانی یک کانسپت را برگزیده است. این کابریولت توسط شرکت سازنده با جمله‌ی «خودروی خیالی آینده» توصیف می‌شود. جالب است که در ویدیوی منتشرشده، گوینده سؤال می‌کند که این قایق مسابقه‌ای، هواپیما است یا خودرو؟

مرسدس بنز ویزیون میباخ 6 کابریولت/ Mercedes Benz Vision Maybach 6 Cabriolet

میباخ ۶ کابریولت که طرحی افسانه‌ای دارد به کمک ۴ پیشرانه برقی برای هر کدام از چرخ‌ها، قدرت ترکیبی ۷۵۰ اسب‌بخار (۵۵۰ کیلووات) تولید می‌کند،. باتری پک آن تنها با یک مرتبه شارژ مسافتی در حدود ۳۲۲ کیلومتر طی خواهد کرد.


۱ – مرسدس بنز ۳۰۰ SL رودستر

مرسدس بنز کلاسیک رودستر 300 SL

اولین نماینده فهرست بهترین‌ها نه‌تنها زیباترین رودستر کروک طراحی‌شده توسط مرسدس‌بنز بلکه اولین خودروی دنیا است که با پیشرانه انژکتوری ساخته شد.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا